2018-09-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
oj, ja det var väldigt givande svar!

Ja, det vet jag, jag skrev inte att det skulle vara du som är nästa miljonär
Citera
2018-09-28, 08:59
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Ja, det vet jag, jag skrev inte att det skulle vara du som är nästa miljonär

Nu vet ju inte du vad jag sitter på för coins men kul för dig!
Citera
2018-09-30, 17:02
Medlem
atribecalledquests avatar
Vad tycker folket om Localbitcoins? de kör swish men många har vi tillfället en cap på att köpa för mins 1500kr
Citera
2018-10-01, 16:20
Medlem
detta med obekräftade transaktionr är ju fan löjligt.

Skulle betala en sak för 200 kr och jag skickade precis den summa som stod jag skulle skicka. Fortfarande obekräftad efter flera timmar.

" nej transaktion" är väl samma som obekräftad?
Citera
2018-10-01, 21:16
Medlem
"nej transaktion" låter som en dålig översättning på "no transaction".
Vet du vilken avgift du betalade? Kan du se transaktionen på en blockutforskare?

Rådet är att inte använda Bitcoin-BTC för så låga transaktionssummor. Blockkejdan är hårt begränsad och bör därför ses som digitalt guld, inte en valuta att använda på café till exempel. Ska du göra mindre betalningar bör du istället använda Bitcoin Cash (en avgift på 1 öre bekräftas alltid i nästa block) eller Lightning Network.
Citera
2018-10-02, 18:14
Medlem
Hej!

Jag har en fråga angående bitcoin och skatt. I år har jag köpt bitcoins för under 10k kr av btcx. Jag har spenderat dessa bitcoins på saker som egentligen inte går att spåra, inga inköp via butik eller så.

Jag undrar nu om skatteverket kommer får reda på detta och om jag måste deklarera att jag innehar detta värdepapper och/eller avvecklat dessa? Finns det någon risk att skatteverket alltså vet om detta? Bryr sig? Och en dag kommer knacka på min dörr för att jag har ovetandes samlat på mig en fet restskatt? Vad jag förstår nu är att man bara behöver skatta vid försäljning om man gör vinst. Men vad skulle egentligen hända om dom ändrar sig och vill ha en schablonskatt eller liknande?

Tacksam för svar!
Citera
2018-10-20, 02:12
Avslutad
Kommer det bli en ny Dec 2017 då alla kryptovalutor steg enormt? Vad kan vi förvänta oss i vinter, stor ökning?

Tänker ta och köpa bitcoin för första gången till veckan
Citera
2018-10-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kommer det bli en ny Dec 2017 då alla kryptovalutor steg enormt? Vad kan vi förvänta oss i vinter, stor ökning?

Ingen vet, och de som påstår sig veta ska du hålla dig långt borta ifrån. Gör din egen research och köp inte med tanken på att det ska vara en investering och tjäna pengar. Det är inte ideen med krypto.

Citat:
Tänker ta och köpa bitcoin för första gången till veckan

Om du menar BTC. Varför?
Citera
2018-10-24, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Ingen vet, och de som påstår sig veta ska du hålla dig långt borta ifrån. Gör din egen research och köp inte med tanken på att det ska vara en investering och tjäna pengar. Det är inte ideen med krypto.

Om du menar BTC. Varför?

Vad är tanken med bitcoin isåfall om det inte är för att få bra inkomst? Förstår att det handlar om digital valuta men många har blivit miljonärer på det där

Aktier kommer jag också att investera i i framtiden

Bitcoin för att det låter säkrast men precis som med allt annat finns det andra läskedrycker än Coca Cola

Etherum och dash känns tveksamt
Citera
2018-10-24, 22:04
Medlem
Tanken med Bitcoin var från början att det skulle vara en valuta och ett alternativ till statsvalutor men det har nu ändrats till att bara vara en settlement layer för sidokedjor. Ingen Bitcoinutvecklare tror längre på Bitcoin utan rekommenderar istället kreditkort.

Då är Ethereum, Bitcoin Cash och Dash mycket mer intressanta.
Ethereum har enorma möjligheter och störst antal utvecklare och projekt inom hela branschen.
Bitcoin Cash kan användas för billiga, snabba och pålitliga betalningar som t.o.m slår Ethereum men saknar möjligheter till lika smarta kontrakt. Bitcoin Cash har för tillfället 32 gånger större utrymme i sina block än BTC men klarar upp till 80-90 MB per block innan mjukvaran begränsar.
Dash erbjuder betalningar som är svårare att övervaka och spåra.
Citera
2018-10-25, 05:10
Medlem
DontTrustVerifys avatar
Citat:
Vad är tanken med bitcoin isåfall om det inte är för att få bra inkomst? Förstår att det handlar om digital valuta men många har blivit miljonärer på det där

Aktier kommer jag också att investera i i framtiden

Bitcoin för att det låter säkrast men precis som med allt annat finns det andra läskedrycker än Coca Cola

Etherum och dash känns tveksamt

Jag tycker det låter som en bra plan. Bitcoin är som du säger störst och är mest decentraliserat (vilket är den viktigaste poängen med kryptovalutor). Börja med att köpa Bitcoin och läs på och om du känner så kan du köpa andra kryptos. Men lyssna inte på den här fjanten TDkii, han är helt klart en person som vill att du köpa hans favorit projekt för hans egen vinning.
Citera
2018-10-26, 21:58
Medlem
Men vi ska lyssna på dig för att Bitcoin inte är ditt favoritprojekt, eller?
Jag äger inte ens alla coins jag listade men valde några av de största minus Ripple.
Dessa coins har användningsområden som jag visade. Bitcoin ska inte längre användas som valuta. Utvecklarna rekommenderar kreditkort som sagt. Men en anledning till att köpa Bitcoin är så klart att försöka sälja dem dyrare till någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in