2018-10-22, 22:21
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Friends, Guldfågeln, Swedbank Stadion för att nämna några. Tyvärr verkar det inte bättre än att det blir mer av den varan till nästa säsong. Skamligt.

Alla dessa arenor har bättre underlag än plast.
2018-10-22, 22:30
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Friends, Guldfågeln, Swedbank Stadion för att nämna några. Tyvärr verkar det inte bättre än att det blir mer av den varan till nästa säsong. Skamligt.

Är du på riktigt? Om det är något som ska förbjudas så är det plastaskiten och alla lag som tramsar med när arenaägarna vill ha in den skiten som underlag i tron att deras fotbollsstadium då kan bli en konsertanläggning (oxå)...
2018-10-22, 22:49
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Är du på riktigt? Om det är något som ska förbjudas så är det plastaskiten och alla lag som tramsar med när arenaägarna vill ha in den skiten som underlag i tron att deras fotbollsstadium då kan bli en konsertanläggning (oxå)...
Tror och tror, vårt plastgräs är en konsertanläggning(oxå).

Krävs mycket pengar för att vi ska få till ett bra naturgräs häruppe och som jag skrivit tidigare, de fd. elitspelarna jag pratat med förstår inte hur någon kan ogilla plasten när jag säger att vi är hatade av resten av Sverige.
2018-10-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Men ditt yrkemähä!

Det är ju inte så att de behöver leda. Har varit flertalet gånger som AIK kunnat spela på resultat för att klättra i tabellen och totalt chokeat mot lag som de egentligen ska piska med ögonbindel.

De har ingen vinnarmentalitet, bara inse det! Eller, du kanske tycker att de visar lejontakter såhär nu i slutet?

Nej, de två senaste matcherna är under all kritik. Dock har vi chokat precis lika mycket som övriga topplag. Norrköping lirar oavgjort mot dif och Sirius, Hammarby förlorar mot Elfsborg och Malmö har också tappat poäng denna höst. AIK har flest segrar i år, men man man inte vinna jämnt.
2018-10-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eru färsking
Någon som tror att Norrköping har chans att hämta ikapp minst 6 pinnar på AIK? Hade varit starkt om de kunde vinna i år!

Skönt att dem nästan är garanterade topp 3 iaf, blir väl något Europa kval då?
Norrköping tar guldet.
2018-10-23, 02:18
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Norrköping tar guldet.
Du kan ingenting om fotboll. Märks nu, Norrköping har inte en chans.
2018-10-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
AIK 59p +32mål:
Malmö (h)
Östersund (b)
Sundsvall (h)
Kalmar (b)

Norrköping 53p +19mål
Östersund (h)
Brommapojkarna (b)
Örebro (h)
Häcken (b)

Norrköping måste väl antagligen ta 7p med tanke på målskillnad. Det vill säga om Norrköping går rent (slutar på 65p) och AIK tar 5p (slutar på 64p). AIK kanske bara tar 5p, men går Peking rent?

Ja okej, ser väl inte jätte lätt ut. Men man vet aldrig. Tycker Norrköping ibland gör sämre matcher mot sämre lag och tappar poäng när det skulle vara självklara.
Hade ju kunnat vara jämnare om de plockat fullt poäng mot lag de absolut ska slå.
2018-10-23, 11:50
Medlem
Den allt så viktiga derbytabellen:

1. AIK 16p (11-1 i målskillnad!)
2. Hammarby 9p
3. Brommapojkarna 6p
4. Djurgården 4p

Hade AIK-spelarna bara gjort sin plikt i söndags kunde vi haft lika många poäng som de andra tre tillsammans.
2018-10-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Den allt så viktiga derbytabellen:

1. AIK 16p (11-1 i målskillnad!)
2. Hammarby 9p
3. Brommapojkarna 6p
4. Djurgården 4p

Hade AIK-spelarna bara gjort sin plikt i söndags kunde vi haft lika många poäng som de andra tre tillsammans.
Varför inte räkna in Sirius om du ändå ska ha med utomsocknes lag i Stockholms derbytabell?
2018-10-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Tror och tror, vårt plastgräs är en konsertanläggning(oxå).

Krävs mycket pengar för att vi ska få till ett bra naturgräs häruppe och som jag skrivit tidigare, de fd. elitspelarna jag pratat med förstår inte hur någon kan ogilla plasten när jag säger att vi är hatade av resten av Sverige.

Tycker de flesta är mer mednickande "ja jo fotboll ska väl spelas på gräs trots allt" men sörjer egentligen inte alltför mycket. Och de som får plastplan blir snabbt omvända att tycka om det.

Jag ser inga som helst problem att anlägga en bra gräsplan här i Uppsala 1 april-15 november. Att säga något annat är tramsigt när gräsmattorna ligger gröna i övrigt. Jag får konspiratoriskt uppfattningen att kommunerna gärna tar lätt på gräsplanernas skötsel för att lättare förhandla in konstgräset när det ska byggas. Eller förhandling och förhandling, oftast är det väl en överkörning. Vissa kommuner älskar sina elitlag och gör det på deras villkor men det är få. Övriga kan bara se på eller fortsätta spela på idrottsplatser.
2018-10-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tycker de flesta är mer mednickande "ja jo fotboll ska väl spelas på gräs trots allt" men sörjer egentligen inte alltför mycket. Och de som får plastplan blir snabbt omvända att tycka om det.

Jag ser inga som helst problem att anlägga en bra gräsplan här i Uppsala 1 april-15 november. Att säga något annat är tramsigt när gräsmattorna ligger gröna i övrigt. Jag får konspiratoriskt uppfattningen att kommunerna gärna tar lätt på gräsplanernas skötsel för att lättare förhandla in konstgräset när det ska byggas. Eller förhandling och förhandling, oftast är det väl en överkörning. Vissa kommuner älskar sina elitlag och gör det på deras villkor men det är få. Övriga kan bara se på eller fortsätta spela på idrottsplatser.
Det är väldigt enkelt att tycka både det ena och det andra när det inte är en själv som står för notan.
2018-10-23, 13:47
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Jag har hellre ett bra naturgräs men kostnaden för att få det att fungera häruppe i Sundsvall kommer vara högt.
U17/U19, SDFF tränar och matchar på NP3(plus gifs A-lag såklart) och de "stora" matcherna som t.ex. DM spelas på NP3.

Vi är en förening utan pengar, vi har en kommun som ganska hårt skiter i möjligheterna att spela fotboll.

Nästa år kommer Gifs ungdomslag äntligen få en egen träning och matchplan, innan har de hoppat runt och spelat där de har fått eller mest på västhagen som har en bedrövlig konstgräsmatta.

I de lägre serierna kan vi inte börja använda naturgräs förrän slutet av maj/början av juni men de är oftast bedrövliga hela tiden förutom juli-augusti.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in