Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Tycker de flesta är mer mednickande "ja jo fotboll ska väl spelas på gräs trots allt" men sörjer egentligen inte alltför mycket. Och de som får plastplan blir snabbt omvända att tycka om det.
Jag ser inga som helst problem att anlägga en bra gräsplan här i Uppsala 1 april-15 november. Att säga något annat är tramsigt när gräsmattorna ligger gröna i övrigt. Jag får konspiratoriskt uppfattningen att kommunerna gärna tar lätt på gräsplanernas skötsel för att lättare förhandla in konstgräset när det ska byggas. Eller förhandling och förhandling, oftast är det väl en överkörning. Vissa kommuner älskar sina elitlag och gör det på deras villkor men det är få. Övriga kan bara se på eller fortsätta spela på idrottsplatser.
Jag har hellre ett bra naturgräs men kostnaden för att få det att fungera häruppe i Sundsvall kommer vara högt.
U17/U19, SDFF tränar och matchar på NP3(plus gifs A-lag såklart) och de "stora" matcherna som t.ex. DM spelas på NP3.
Vi är en förening utan pengar, vi har en kommun som ganska hårt skiter i möjligheterna att spela fotboll.
Nästa år kommer Gifs ungdomslag äntligen få en egen träning och matchplan, innan har de hoppat runt och spelat där de har fått eller mest på västhagen som har en bedrövlig konstgräsmatta.
I de lägre serierna kan vi inte börja använda naturgräs förrän slutet av maj/början av juni men de är oftast bedrövliga hela tiden förutom juli-augusti.