2018-10-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Det låter som att du kände BO. Så först, beklagar sorgen. Otroligt sorgligt när en ung person går bort, dessutom så plötsligt och våldamt. Mina tankar går till hans vänner och anhöriga.

Vad tror du ligger bakom? Har han blivit förväxlad med någon tror du? Kan han ha blivit indraget i något pga en mindre skötsam vän, släkting eller familjemedlem? Stämmer uppgiften i tråden att han hade kurdisk bakgrund? Mer specifikt i så fall, turkisk kurd? Irakisk kurd? Iransk kurd? Bodde han nära i Segeltorp?

Helt ärligt är jag i chock och förstår inte något. Det enda jag kan tänka mig är att han blev förväxlad med någon annan eller så handlar allt detta om en tjej. Och nej det är inte någon hedersmord. Finns ingen annan förklaring enligt mig. Han är den sista personen som skulle kunna bli utsatt för detta.
En av anledningar till varför han ville bli lärare var att hjälpa till i samhället och utbilda unga, hålla dom borta från gatan.
Senast redigerad av Zeenej 2018-10-22 kl. 12:55.
Citera
2018-10-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeenej
Helt ärligt är jag i chock och förstår inte något. Det enda jag kan tänka mig är att han blev förväxlad med någon annan eller så handlar allt detta om en tjej. Finns ingen annan förklaring enligt mig. Han är den sista personen som skulle kunna bli utsatt för detta.
En av anledningar till varför han ville bli lärare var att hjälpa till i samhället och utbilda unga, hålla dom borta från gatan.

Otroligt sorgligt. En förlust för oss alla.

Hoppas de som tog sig rätten att döda din vän åker fast och får hårda straff.
Citera
2018-10-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeenej
Tyvärr, av respekt till hans familj. Han var en vän till mig. En otrolig snäll människa, hjärta av guld.

Om han nu kan betraktas som en sanningsbärare bör han ju lyftas upp som en fallen. Media brukar ju lyfta upp krigshjältar som avlider med ålderns gång. Ingen sörjer ett anonymt offer utom de vetandes.
Citera
2018-10-22, 12:58
Medlem
5549s avatar
22 år från Älta alltså?
Citera
2018-10-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antichthon
Om han nu kan betraktas som en sanningsbärare bör han ju lyftas upp som en fallen. Media brukar ju lyfta upp krigshjältar som avlider med ålderns gång. Ingen sörjer ett anonymt offer utom de vetandes.

Anser inte att det är min rätt. Hans familj får gå ut med hans namn när dom är redo.
Citera
2018-10-22, 13:00
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodandimitri
Skriv så man fattar jävla import

Finns ingen anledning att vara otrevlig mot annan skribent. Pucko.
Citera
2018-10-22, 13:08
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/20181022130151-158.174.11.44.jpg

BO
Citera
2018-10-22, 13:09
Medlem
Citat:
http://www.bilddump.se/bilder/20181022130151-158.174.11.44.jpg

BO
Namn/Facebook?
Citera
2018-10-22, 13:09
Medlem
konakas avatar
Citat:
Zeenej

Anser inte att det är min rätt. Hans familj får gå ut med hans namn när dom är redo.

kan du bekräfta att det är S*ayan G*ff?

*=H
*=a
Citera
2018-10-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antichthon

Tror du media snappar upp något sånt så fort eller? sök lite på instagramtaggar så kommer du se massvis med personer som sörjer honom redan.
Citera
2018-10-22, 13:19
Avslutad
Vad gör en 22 åring från Älta vid Segeltorp Centrum vid den tiden på en söndag? Om det nu är han.
Citera
2018-10-22, 13:19
Medlem
Citat:
Tror du media snappar upp något sånt så fort eller? sök lite på instagramtaggar så kommer du se massvis med personer som sörjer honom redan.

Har inte instagram, men tackar för tipset. För övrigt var min poäng att media brukar lyfta upp framlidna krigshjältar och inget med offret i sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in