2018-10-20, 23:25
Medlem
Ingen bryr sig väl vad den gamle muppen gaggar om. Dirty old bastard. Old coot.
Citera
2018-10-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Exakt, och i just det ljuset och i den kontexten skall PG´s uttalanden och gärning belysas.

Jude på morderns sida innebär dessutom att PG är heljude, därav troligvis även hans engagemang i bla. Folkpartiet samt de åsikter han företräder.
Per Ahlmark i FP åxå Jude men undrar om Gyllenhammar känner till Judarna & Judinnorna i SD ?
Sen kan man nog notrera att hans framgångar i Volvo kom lite tursamt i en ständig uppgång samt ingen konkurrens i Sverige att tala om.
Citera
2018-10-20, 23:32
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Pehr G Gyllenhammar är inte bara kändis, SVT har rätt när dom beskriver honom som en av näringslivets tungviktare, ironiskt jude, just judar är ju SD fanatiskt måna om. Kommer Pehr G Gyllenhammars mycket negativa uttalande ha en betydande politisk påverkan att göra SD ännu mera paria?
Nej inte är dom väl facister i alla fall. Lite dumma men, knappast facister.
Citera
2018-10-20, 23:34
Medlem
PG var gaggig redan på 80-talet. Han höll nästan att köra Volvo i botten med sina imperieambitioner. Han siktade på en massa konglomerat och sedan fusionen med grodätarna (Renault). Tack och lov försvann den senile verklighetsfrånvände folkpartisten ut i periferin så att Volvo kunde räddas i en personbils- och en lastbilsdel.
Citera
2018-10-20, 23:42
Medlem
EnGodForlorares avatar
Gyllenhammar har en poäng. Nils Sjöqvist Axelsson, ordförande i SD Växjö, hyllar Putin:

Citat:
Filmen där lokala SD-toppen hyllar Putin: Sann nationalistledare
SD-toppen i Växjö, Nils Sjöqvist Axelsson, har umgåtts med högerextrema kroppsbyggare – kopplingar som han har försökt dölja.

I en video på nätet hyllar den lokala SD-ledaren den ryske presidenten Putin.

– Putin är en sann nationalistledare. I ett av sina bästa tal berättar han att minoriteter inte ska vänta sig privilegier oavsett hur högljutt de gapar, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/yvnKjr/filmen-dar-lokala-sd-toppen-hyllar-putin-sann-nationalistledare

David Bergqvist, ordförande i SD Nacka, hyllar också Putin:

Citat:
"Putin, jag vet att du är en mycket god människa. Jag vädjar till dig: Kom hit och avsätt vår landsförrädare till stadsminister (sic!) och återställ ordningen i ditt västliga broderland" skrev exempelvis ordföranden i SD-Nacka David Bergqvist, enligt en granskning i Expo.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/XwQOXx/en-var-som-rostar-pa-sd-rostar-for-moskva

Även i SD Helsingborg vurmar man för den store ledaren Putin:

Citat:
I flera inlägg hyllar hon Rysslands president Vladimir Putin:
"Han är allt det som inte vår egen statsminister är . Putin står emot globalismen och oligarkerna, en av få som gör det idag. Det anser jag viktigt, inte minst för världsbalansens skull", skrev hon på Samhällsnytt i vintras.
Och på Avpixlat: "Heja Putin!!"
Hon vill förbjuda islam i Sverige och skriver att araberna har "tappat bort sina hjärnceller". Om biskop Eva Brunne, som verkat för dialog mellan kristendom och islam, skriver Bernecker:
"Muslimhora är verkligen ingen vokabulär jag använder mig av vanligtvis men i detta fallet är det befogat".
När Expressen träffar henne vill hon inte svara på några frågor utan hon säger istället:
– Försvinn annars ringer jag polisen för trakasserier!

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/djavla-djungelneger-har-ar-sd-politikernas-nathat/

Och Åkesson kunde som bekant inte välja om han föredrog Putin som i praktiken avskaffat demokratin i Ryssland eller Frankrikes president Macron. Så även om inte SD skulle vara fascister är deras företrädare i vart fall väldigt förtjusta i en del fascister...
Citera
2018-10-20, 23:42
Medlem
Enydrions avatar
Han ville väl att Volvo skulle pyssla med allt möjligt, diversifiera... Jag har för mig att det inte är så värst många framgångsrika företag som följt den modellen... Det har väl gått åt motsatt håll och Volvo har ju styckats upp så hans affärsplaner är väl uppbrända på sophögen...

Leif GW var j också kritisk till SD för nåt år sen eller två, men har ju varit mer positiv/förstående på senare tid (Han har ju pratat den del med vår nuvarande statsminister, så man gissar ju att han kunnat ta pulsen på Löfvens förståndsgåvor, Löfven har ju också kallat SD något liknande som PG)
Senast redigerad av Enydrion 2018-10-20 kl. 23:46.
Citera
2018-10-20, 23:45
Medlem
Snapcounts avatar
Det var ju trist att journalizten inte följde upp frågorna med andra frågor, på ett större plan :

Frågor :

1)-vad tycker du om Trump ?
2)-Putin då ?
3)-Och Brexit ?

PG svar :

1)-Skit !
2)-Skitigare !
3)-Skitigast !

Sedan lite lovsånger om Junker är en "klar och nykter" person, och att Sverige inte skulle klara sig att stå utanför "fredsprojektet" EU !
Citera
2018-10-20, 23:56
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
PG Gyllenhammar är en önskefiende.
Citera
2018-10-20, 23:56
Bannlyst
PG har helt rätt.

Fascismen lutar sig på följande ben:
Nationalism(sverigevänner)
Totalitarianism
Anti-democratic thought ( lägg ner skitkanaler på radio och tv)
One-party state ( sjuklövern vs SD )
Personality cult ( Heja jimmie!")
Dictatorship
Militarism ( vi bryr oss mest av alla om försvaret. Trots att partiet leds av jönsar som aldrig gjort lumpen)

Behöver man skriva något mer till er 17%-are så är det att ni får ta och börja engagera er i samhällsdebatten. M.a.o lämna flashback och börja ordna fysiska möten,skriva debattartiklar, stå på torg och argumentera med vanligt folk.
Citera
2018-10-21, 00:17
Medlem
Han kanske är lite trött i tankarna av för mkt alkohol. Min ev aktning för PG försvann raskt när jag såg honom vinglandes apfull mitt på dan en lördag när jag skulle äta lunch på samma ställe, ca ett halvår sen.
Citera
2018-10-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Gyllenhammar har en poäng. Nils Sjöqvist Axelsson, ordförande i SD Växjö, hyllar Putin:

David Bergqvist, ordförande i SD Nacka, hyllar också Putin:

Även i SD Helsingborg vurmar man för den store ledaren Putin:

Och Åkesson kunde som bekant inte välja om han föredrog Putin som i praktiken avskaffat demokratin i Ryssland eller Frankrikes president Macron. Så även om inte SD skulle vara fascister är deras företrädare i vart fall väldigt förtjusta i en del fascister...

Alla som hyllar Putin och vill att han skall invadera är per definition landsförädare. Mage att kalla sig Nationslist och önska invasion av det egna landet. Då är man snarare köpt av främmande makt.

Putin själv hatar Nazister. Tydligen fullt av dem i Ukraina, enligt honnom själv i alla fall.
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-10-21 kl. 01:21.
Citera
2018-10-21, 01:25
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hur kommer detta att drabba partiet?
Strömavhopp?
Bör SD redan nu dra sig ur ett eventuellt Extraval för att slippa nesan att åka ur riksdagen allteftersom avslöjandet blir känt i väljarkåren?
Andra funderingar med anknytning till dessa som det tycks obestridliga fakta från en blytung företagsledare som enbart haft Sveriges bästa för ögonen under hela sin livsgärning?
Strömavhopp? Ha ha, knappast. Men jag är för trött för att förstå ironi

Men: Varför vill Du så gärna skriva och påstå i rubriken att juden PG skulle vara ”pursvensk” när du mycket väl visste sedan tidigare påpekanden att han var jude?

(FB) Skvaller om P G Gyllenhammar
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-10-21 kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in