2018-10-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Har namnen på MGM läckt ut än?
Nej, och kanske kommer sekretess att råda, om deras namn.
TVå sköt 25 skott, varav ett dödande skott tog i Eric,s rygg.
Resten av svärmen tog i döda föremål runtikring.
Klurigt för utredarna,hur de ska hantera denna fadäs.
Citera
2018-10-19, 21:04
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag gick förbi och räknade kulhålen i väggen och tillsammans med skottet i cykeln, fönstret samt offret så blir det över 20 skott. Antalet hylsor som vistats i media är åtta plus en hylsa som teknikerna missade.

Ditt påstående väger lätt. Avvaktar officiella uppgifter innan jag ändrar ståndpunkt.
Citera
2018-10-19, 21:04
Medlem
crawlys avatar
Väldigt tragiskt fall, och jag har svårt att förstå hur polisen kunde agera så amatörmässigt. Ni som hävdar att dom ska panga på varje människa som råkar hålla i ett vapenliknande föremål får tänka om. Vi måste kunna lita på att vi har tillräckligt psykiskt stabila poliser, och inte en kår som är så rädda att dom skjuter först och frågar sen.
Det är naturligtvis läskigt och farligt att ställas mot potentiellt farliga personer, vilket är anledningen till att egenskaper som mod och kyla bör vara viktigare än social förmåga. Klarar man inte det ska man inte ha pistol, och kanske ska vi göra som i England med lättare beväpning för vanliga poliser; typ batong och pepparspray?
Citera
2018-10-19, 21:05
Moderator
Psilosophers avatar
Hur fan kan obduktionsrapporten visa att han blivit skjuten med 25 skott om endast 3 träffat kroppen?

enligt svt
Citera
2018-10-19, 21:05
Medlem
men herregud.
25 skott. tre träffar varav det dödande och ett till i ryggen. inte kan väl ens den mesta poliswannebeen försvara det.Inte ens i den sämsta amerikanska polisfilmen skjuter de så mkt och illa.dessutom två skott i ryggen. Skott i ryggenär aldrig självförsvar och dessutom hade han redan träffats av ett skott i magen.Ändå sätter de två skott till i ryggen.Jag kan garantera att efter ett skott i magen med en dum dum(även om polisen tycker hålspets låter snällare så är det samma sak)så är du garanterat inget hot.
ädå pangar de på som bara den. 25 skott är över 8 skott/polis. med andra ord en ren avrättning. att sedan de skjuter så djävla illa är en katastrof. Enligt tv4 nu så hade inga varningsskott skjutits och alla 25 hade skjutits mot honom. Skjuter du 25 skott mot ngn så är ditt syfte att avrätta.Punkt.
vet ngn. namnen på poliserna?
Citera
2018-10-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
TVå sköt 25 skott, varav ett dödande skott tog i Eric,s rygg.
Resten av svärmen tog i döda föremål runtikring.
Klurigt för utredarna,hur de ska hantera denna fadäs.

Skottet i rutan borde ha kommit från den tredje polismannen. Det är fysiskt omöjligt att poliserna vid staketet kunde ha träffat fönstret i 90 graders vinkel. Enda möjligheten skulle vara en rikoschett, men jag såg inte till några skottskador som kunde bidra med en sådan träff. Däremot så såg jag flera skottskador från rikoschetter några meter från fönstret vid väggen. Detta tyder på någon form av korseld mot offret.
Citera
2018-10-19, 21:20
Medlem
Citat:
Skottet i rutan borde ha kommit från den tredje polismannen. Det är fysiskt omöjligt att poliserna vid staketet kunde ha träffat fönstret i 90 graders vinkel. Enda möjligheten skulle vara en rikoschett, men jag såg inte till några skottskador som kunde bidra med en sådan träff. Däremot så såg jag flera skottskador från rikoschetter några meter från fönstret vid väggen. Detta tyder på någon form av korseld mot offret.
ok- trodde på uppgiften om att det varit de två oerfarna poliserna som ansvarat för alla avlossade skott,
men i början av rapporteringen sas att alla tre skjutit.
Fler levande varelser kunde också ha träffats, tex någon person vid ett fönster.
Dessa tre poliser måste ha hamnat i nån sorts inbillad dödsfara. Alla agerade lika oerfaret.
Dödsskottet tog i ryggen.
Så vad anser du mer,
som varit på platsen och själv sett skottskadorna runtikring?
Citera
2018-10-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok- trodde på uppgiften om att det varit de två oerfarna poliserna som ansvarat för alla avlossade skott,
men i början av rapporteringen sas att alla tre skjutit.
Fler levande varelser kunde också ha träffats, tex någon person vid ett fönster.
Dessa tre poliser måste ha hamnat i nån sorts inbillad dödsfara. Alla agerade lika oerfaret.
Dödsskottet tog i ryggen.
Så vad anser du mer,
som varit på platsen och själv sett skottskadorna runtikring?

Jag var där och snokade direkt efter händelsen när teknikerna lämnade platsen. En journalist från Ekot hittade en hylsa när jag var där. Placeringarna av hylsorna tyder på att samtliga sköt, men majoriteten av skotten avlossades vid staketet som gränsar till parkeringsplatsen. Jag beräknar att avståndet från skjutställningen var runt 10 meter. Missar man från detta avstånd så är man ganska kass på skjuta.

Skottet som hittade av fönstret kunde ha träffat någon som stod och väntade på hissen i trapphuset. Jag glömde kolla om skottet gick igenom samtliga glasrutor. Hur som helst så fann jag ett flertal skador i fasaden vid fönstret som påminner om en rikoschett. Vid övriga ställen där poliserna har träffat fasaden rakt framifrån, så var det stora djupa hål. Teknikerna fick gräva ganska djupt för att plocka ut kulorna.
Citera
2018-10-19, 21:38
Medlem
25 skott men bara 3 träffade? Tja iofs de kanske sköt varningsskott
Citera
2018-10-19, 21:43
Medlem
Citat:
Jag var där och snokade direkt efter händelsen när teknikerna lämnade platsen. En journalist från Ekot hittade en hylsa när jag var där. Placeringarna av hylsorna tyder på att samtliga sköt, men majoriteten av skotten avlossades vid staketet som gränsar till parkeringsplatsen. Jag beräknar att avståndet från skjutställningen var runt 10 meter. Missar man från detta avstånd så är man ganska kass på skjuta.

Skottet som hittade av fönstret kunde ha träffat någon som stod och väntade på hissen i trapphuset. Jag glömde kolla om skottet gick igenom samtliga glasrutor. Hur som helst så fann jag ett flertal skador i fasaden vid fönstret som påminner om en rikoschett. Vid övriga ställen där poliserna har träffat fasaden rakt framifrån, så var det stora djupa hål. Teknikerna fick gräva ganska djupt för att plocka ut kulorna.
Blev du vittne till någon av deras vallningar? Tänker att det idag skrevs att alla tre poliser befann sig i skyddad placering, till en början,
så de posterade sig själva säkra för angrepp men borde ha omringat Eric?
Skjutningarna kom från tre olika håll ?
De som utreder det här måste vid detta laget veta vem av de tre som tog befälet, och gjorde bedömningen att det var läge att skjuta.
Då måste någon av dessa tre ha skrikit ut kommando..
Citera
2018-10-19, 21:49
Medlem
Finns ett rykte om att en polis snavade och avlossade eld och resten följde efter eftersom dom inte visste vad som hände och trodde den som snavat var skjuten.

Som sagt. Ett rykte.
Citera
2018-10-19, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Finns ett rykte om att en polis snavade och avlossade eld och resten följde efter eftersom dom inte visste vad som hände och trodde den som snavat var skjuten.

Som sagt. Ett rykte.

... Och råkade det bara vara av en slump att han gick omkring med ett vapenliknande föremål?

Men du kanske tror på tomten också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in