Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Men de hade inte mobilerna på.
De har ju inte gått att pejla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fleudhesten
Precis så, antingen har båda haft avstängda mobiler eller så har MGM angivit dessa tjejer som potentiella vittnen vid ett visst område.
Så uppfattar jag det
Nja, dom kan ju ha rört sig inom samma mast hela tiden ELLER så var bådas avslagna där på kvällen. Batterier håller ju inte så länge om man använder dom under en hel dag.
Tror inte en sekund att SD säger att han mötte 2st tjejer, gåendes med sina cyklar. Vad skulle han ha för alibi eller anledning till det? Det skulle ju bara placera honom där mellan hans bostad och MP...
Informationen om tjejerna kommer från Dalaan (inte MV!) och är i tiden ganska långt efter mordet.
När man tittar på kartan så kan det vara så att dom gått vägen tidigare mot gångbron, längs Dammvägen. Då måste man svänga ned tillbaka på Hjalmar Bergmans väg innan man kan gå upp till gångvägen. Dom kanske tänkte att svänga av en väg innan (Videvägen) skulle ta dom direkt till gångbron. Men tyvärr är det hus där, så dom måste i alla fall runda husen för att ta sig till gångbron.
Tyvärr fäster jag inte så mycket hopp till dessa tjejer, även om dom hittas. "Såg ni nått?" - "Nej"... Vilket jag håller som mest troligt så pass lång tid efter mordet (minst 15 minuter, troligast 20-15 minuter). (Fråga inte nu varför direkt, tänk till innan ni frågar, eller resonera fram en annat tidsfönster).