2018-10-15, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det har aldrig föresvävat dig att det läcks med flit? För att röra om lite, se vad som kommer upp, stressa upp GM.
Kom ihåg vad GW gjorde med Linda Chen fallet... Alm åkte ut dagarna efter och "hittade" kroppen..

Bra att sätta press på GM, så MV kan gärna fortsätta sin sanktionerade arbete.
(min fetning)
Om du noga hade läst vad jag skrivit i denna tråd, så hade du för länge sen sett mig använda ordet "plantering", så -jo, jag har visst tänkt på det, Watson!
Citera
2018-10-15, 09:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Här tror jag du har helt rätt. Dessutom låter man inte sin hund springa okopplad så nära motorvägen.
Däremot så finns det två trådsanningar som jag vill dementera.
1. Polisen har inte gått ut med att det var en hundägare som hittade kroppen. Det var privatpersoner. Trådsanningen om hundägaren kommer sig av att en tidning intervjuade den hundägare vars hund hade stretat i kopplet i riktning mot planket dagen innan. kroppen hittades. Hunden hade varit mycket envis och aldrig betett sig så tidigare.

2. Polisen har inte gått ut med att de inte sökte vid FP innan kroppen hittades. Det är en hundförare som inte var med vid insatsen som intervjuades i media och ansåg att sökningen inte hade gått rätt till. Det kan vara så att polisen har sökt på FP och alltså vet att kroppen inte låg där från början, men håller det sekretessbelagt. Det vet vi vi inget om.

Summa summarum, så gäller det att hålla sig till polisens mycket knapphändiga uppgifter om man vill veta vad som är fakta. Resten är spekulationer, som ju naturligtvis är intressanta också.

Jag har letat i tråden och också googlat för att försöka hitta det som jag tror mig minnas; att polisen i en intervju erkänt att de inte sökt bakom bullerplanket.

Hittar dessvärre inget just nu. Någon annan som kan stödja min minnesbild?
Det känns ju konstigt om ingen reporter frågat just den frågan?
Citera
2018-10-15, 09:55
Medlem
Citat:
Det har aldrig föresvävat dig att det läcks med flit? För att röra om lite, se vad som kommer upp, stressa upp GM.
Kom ihåg vad GW gjorde med Linda Chen fallet... Alm åkte ut dagarna efter och "hittade" kroppen..

Det är bra att sätta press på GM... något sanktionerat arbete tror jag dock inte att MV har... att hen vill ha uppståndelse (att vi ska tro på att hen har insyn i utredningen) i tråden tror jag dock på.
Även den dagen vi får reda på sanningen (hoppas och tror) är jag tveksam till att något kommer fram som visar att MV hade något rätt (som inte tidigare kommit fram via tråd/press).
Citera
2018-10-15, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Polisen visste först inte exakt vilka iakttagelser vittnet hade gjort, eftersom man bara hade andrahandsuppgifterna från paret som hade träffat henne på trädgårdsdagen i Karlslund 20/5. Det här gav upphov till rykten och trådsanningar om "synvittnet" som skulle ha sett SD i området, och "hörvittnet" som skulle ha hört röster.

Polisen sökte alltså länge efter en gråhårig dam som skulle ha "iakttagit någon som pratade", och det var först efter efterlysningen nu i höst som man fick tag i vittnet och kunde höra henne. Det rör sig alltså förmodligen om ett och samma vittne, men exakt vad hon nu har berättat för polisen vet vi inte. Kanske något som föranledde de nya krattningarna?

En som har hört prat genom öppet fönster, gående prat på väg mot planket.

En som har sett någon prata genom stängt fönster, tydligen en ensam pratare.

En som ska ha sett SD i området.
Det sista vittnet är jag mest skeptisk till, hur stort är området,
SD bor i området.

Jag tror lite mer på dom andra två, alltså jag tror
att det är två olika, åtminstone tills annat framkommer.
Citera
2018-10-15, 09:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Barn är oskuldsfulla, och intill dem så spiller lite av den strålglansen över och man kan man själv se lite mer helylletrevlig ut. Ganska bra pr-knep, om man bara tänker på sig själv, att använda dem som rekvisita.

Ja ett ganska vanligt knep bland kändisar, nu senast Ernmans dotter Greta.
Citera
2018-10-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller helt med Dig! Lenas liv togs nog där och då. Men hade dalaans inringande tagits på allvar hade hon nog hittats tidigare. Hoppas det inte hjälpt MGM att hon inte hittades förrän långt senare... DNA som blivit svårare att avgöra i tid... speciellt om GM sagt att dom hade haft kontakt tidigare på dagen... usch!

Ja, dom borde ha hittat henne ganska omgående.

Springare sa ungefär "det är ofattbart att dom inte åkte ut".
Citera
2018-10-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(min fetning)
Om du noga hade läst vad jag skrivit i denna tråd, så hade du för länge sen sett mig använda ordet "plantering", så -jo, jag har visst tänkt på det, Watson!

Jaha, så om du skriver ett ord någonstans i tråden så gäller det alla dina inlägg?
Ok, uppfattat.
Men du vill fortfarande inte att MV läcker något, planterar? Eller tvärtom? Jag hänger inte med här...
Citera
2018-10-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det sista)
Jag är enig med dig i ditt "troende".
Men bara för att nån tystnar efter lång och grov misshandel innebär det naturligtvis inte med nån automatik är personen är avliden (vilket jag inte säger att du tror).

Det som stort skiljer Sävsjöfallet från LW-fallet är ju att utomhustemperaturen inte i LW:s fall utgjorde nån extrem risk för 'mors hypotermia', alltså för att fysa ihjäl.

Måtte det för allas skull så småningom komma ett åtal, så att vi kan få ta del av hur [illa?] detta ärende har hanterats!
LW:s anhöriga har rätt att få veta allt!

Om det blir så kommer vi att få ett väldigt intressant FUP.

Tyvärr så ser det onekligen dystert ut.
Citera
2018-10-15, 10:10
Medlem
Citat:

Du skriver som att det är en sanning, vilket skulle vara för otroligt om det skulle vara så.

Först måsta allt MV stämma eller inte stämma. Nu vet vi att vissa saker inte stämde och då ska inget stämma. Detta då för att göra GM säker?

Det blir ju kontraproduktivt om GM vet att inte ett ord yttrades på vägen, men att han använde flyktvägen bakom planket.

För att inte prata om risken att ge ut att det finns vittnen. Förstå vad pressen skulle göra om GM skulle få tag på ett vittne, även om det inte finns, så kan det stämma in på en helt ovetandes person.

Bara för att nämna lie varför det osannolikt att MV skulle vara en sanktionerad läcka.
Citera
2018-10-15, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har letat i tråden och också googlat för att försöka hitta det som jag tror mig minnas; att polisen i en intervju erkänt att de inte sökt bakom bullerplanket.

Hittar dessvärre inget just nu. Någon annan som kan stödja min minnesbild?
Det känns ju konstigt om ingen reporter frågat just den frågan?
Antar att dom inte sökt bakom planket (eftersom jag tror att LW varit där från dag 1 när hon var borta), har för mig att det tidigt i tråden skrevs att det var en privatperson med hund som hittade LW.
Citera
2018-10-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ja, dom borde ha hittat henne ganska omgående.

Springare sa ungefär "det är ofattbart att dom inte åkte ut".
Det är nog många poliser i landet som funderar på varför dom inte åkte ut (menar alltså inte bara i detta fallet utan över hela landet)... vet inte i detta fall om missen berodde på 112 eller polisen!?
Citera
2018-10-15, 10:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du tordes inte gå ner till FP och se om man kan passera stängslet och komma ut på en stig på motorvägssidan av planket bara för att SD inte var hemma. Ta med kamera nästa gång.

Det går ju att ta sig upp från motorvägen och klättra över gunnebostängslet vad jag har förstått.

Men från motorvägen är det en slänt som kan vara jobbig att bära en död person uppför. Sedan är ju gunnebostängslet visserligen något nerlegat, men då ska du ju orka hiva upp kroppen över detta.

Med stor risk att det kommer en bil!
Ytterst riskabelt.

Någon stig från fyndplatsen till cykel/gångbron på motorvägssidan tror jag inte finns. Har iaf inte uppfattat att någon här har sagt eller visat bilder på en sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in