Samhällsnytt och Kent Ekeroth uppbygger oss idag med en diger presentation av en ung gentleman från Hässleholm, blott 19-årige Omar al-Ganas. Han ställde upp för Socialdemokraterna i valet, och kom tack vare en stor mängd personkryss in i fullmäktige.
Samhällsnytts granskning visar att unge al-Ganas är flitig användare av sociala medier, där han bland annat ger uttryck för sitt hat mot judar.
Vad gör en sådan människa i Sicialdemokratiska Arbetarpartiet? Samhällsnytt säger att man ställt partiet intrikata frågor om al-Ganas åsikter, utan att få något svar. Men tydligen har partiet fått kalla fötter och bett att berikaren lämnar sina förtroendeuppdrag.
Läs mer här:
https://samnytt.se/brorson-till-militanta-islamismens-ledare-vann-valet-at-s-jag-hatar-judar/
Samhällsnytts granskning visar att unge al-Ganas är flitig användare av sociala medier, där han bland annat ger uttryck för sitt hat mot judar.
Citat:
Omar Al-Ganas är brorson till den ökände imamen i moskén i Gävle, Abu Raad, som hyllat IS:s dåd och försökt samla ihop pengar till terrorister.
I ett inlägg på sajten ask.fm ställs en fråga till Al-Ganas om vad han hatar mest. Svaret han ger är ”judar som äter äpple”. Enligt judisk tradition äter judar äpple på deras nyår Rosh Hashana.
Citat:
Han fröjdas åt att det föds så många barn vid namn Muhammed, kallar kvinnor som han inte gillar "hora" (origineltl, va?), drömmer om att döda Israels och USA:s presidenter med mera, med mera.
Al-Ganas ska enligt egen utsaga ha tagit avstånd från imamen Abu Raad både politiskt och privat. Men i ett Facebook-inlägg den 1 september i år, bara en dryg vecka innan valet, gillade Al-Ganas en bild på Facebook Abu Raad.
Vad gör en sådan människa i Sicialdemokratiska Arbetarpartiet? Samhällsnytt säger att man ställt partiet intrikata frågor om al-Ganas åsikter, utan att få något svar. Men tydligen har partiet fått kalla fötter och bett att berikaren lämnar sina förtroendeuppdrag.
Citat:
På Facebook gick Omar Al-Ganas ut den 12 oktober och skrev följande:
Som Samhällsnytt beskrev ovan gillade han inlägget om den islamistiske imamen bara en vecka innan valet.
Hans önskan om att mörda Trump och Israels premiärminister Netanyahu skedde de senaste två åren, alltså när Al-Ganas var cirka 17 år gammal och när han gillade kommentaren som kallade Paow en hora var han några månader från att fylla 17. Frågorna från ask.fm besvarade han när han var närmare 15.
Mitt parti fick kännedom om de åsikter jag uttryckt när jag var barn för två dagar sedan av den rasistiska tidningen Samnytt. Detta ledde till en uppmaning från partiets sida, min arbetarekommun Hässleholm om att jag ska avgå så att de inte behöver utesluta mig. Denna uppmaning till min arbetarekommun kom först från Partidistriktet i Skåne.SSU försvarar Omar Al-Ganas och han själv försöker avfärda hans uttalanden med att säga att han var 13 år när det skedde. Det stämmer dock inte.
Som Samhällsnytt beskrev ovan gillade han inlägget om den islamistiske imamen bara en vecka innan valet.
Hans önskan om att mörda Trump och Israels premiärminister Netanyahu skedde de senaste två åren, alltså när Al-Ganas var cirka 17 år gammal och när han gillade kommentaren som kallade Paow en hora var han några månader från att fylla 17. Frågorna från ask.fm besvarade han när han var närmare 15.
Läs mer här:
https://samnytt.se/brorson-till-militanta-islamismens-ledare-vann-valet-at-s-jag-hatar-judar/
Senast redigerad av Ördög 2018-10-15 kl. 10:12.
Senast redigerad av Ördög 2018-10-15 kl. 10:12.