2018-10-14, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Min teori är att hon följer efter ett par ”pundare”, som kanske ryckt i garagen/bilar eller tagit nått från någon uteplats, varvid hon följer efter på avstånd.
Rösterna stämmer, dörr på glänt stämmer (springa in snabbt), platsen stämmer bäst med detta scenario (pundarna ser att dom är förföljda, gömmer sig där, LW rundar planket för att se vart dom tar vägen).

Kan vara en ensam pundar, som LW ifrågasätter längs gatan med.
Men personligen känns det som skriken kommer från en som bevittnar, snarare än en som utsätts för grovt våld.
Dina försök till att få bort misstankar från SD blir alltmer förvånande... menar Du att en ensamboende kvinna med barn hemma skulle förfölja ett pundarpar? Glöm det!
Citera
2018-10-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Godmorgon!
Skänker ett litet tillägg till din klockrena morgonanalys.

EGT har heller inga svårigheter att föra med LW:s barn på sin lista över mordmisstänkta, med procenthalt och allt 😐osmakligt är bara förnamnet till vidrigt beteende.

Det ska värnas om vissa barn medan andras ska tas med hänsyn...inte okej!

Låt tänka oss reaktionerna om någon av oss härinne hade satt upp SD:s barn på någon liknande lista?!
Tur att alla funkar olika, men vore som du säger, trevligare om man slapp bli utsatt för manipulation i denna tråd.
Att man fick ha lite olika åsikter och tankar utan att bli konstant påhoppad och strimlad.

Tror att flera skulle kunna tänka sig att vara delaktiga här, men avstår för att klimatet är rätt tufft emellanåt.

Barnen har jag inte alls anslyserat, detta var i början av tråden där MASSA andra inläggare skrev detsljerat om deras Texter och bilder på sociala media. Jag tog bara med barnen p.g.a dessa inlägg. Så det ända jag lagt in att det finns en viss risk för det, i en sammanställning.

Det fetade.... undrar vem som har blivit mest påhoppad av alla här inne....
Anledning: Jag håller inte SD som högst sannolik och tittar på alternativa GM och händelseförlopp.

Jag har min teori om SD som GM och den har redan pressenterats här av mig och andra. Men dömer inte SD på förhand utan tittar på andra alternativ.

Men framför allt: Jag har inte drivit något mot barnen alls!
Citera
2018-10-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har varit min åsikt länge och finner det märkligt att inte fler sett detta och läst hens inlägg med mer kritiska ögon.

Jag tycker det är bra att hen skriver i tråden, självklart köper jag inte allt. Det gör jag inte från andra heller, som tex Minna-Linna eller vad hon hette. Men just att dessa personer har mycket bättre insyn än flertalet av oss gör vad de skriver extra intressant. Vare sig de försvarar SD eller inte.
Citera
2018-10-14, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Dina försök till att få bort misstankar från SD blir alltmer förvånande... menar Du att en ensamboende kvinna med barn hemma skulle förfölja ett pundarpar? Glöm det!
Förvirrande? Detta var det första jag sa och håller det fortfarande ganska högt.

Klart en kvinna med skinn på näsan och högt rättspatos kan och gör så!
Citera
2018-10-14, 10:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Min teori är att hon följer efter ett par ”pundare”, som kanske ryckt i garagen/bilar eller tagit nått från någon uteplats, varvid hon följer efter på avstånd.
Rösterna stämmer, dörr på glänt stämmer (springa in snabbt), platsen stämmer bäst med detta scenario (pundarna ser att dom är förföljda, gömmer sig där, LW rundar planket för att se vart dom tar vägen).

Kan vara en ensam pundar, som LW ifrågasätter längs gatan med.
Men personligen känns det som skriken kommer från en som bevittnar, snarare än en som utsätts för grovt våld.

Uppenbarligen är du rätt ensam om den teorin. Polisen, som sitter på betydligt mer fakta och information, verkar däremot övertygad om att det är din kompis Stefan som är den skyldige. Alla indicier verkar peka åt det hålllet. Så ni får väl passa på att umgås rejält nu med paret Davidsson innan han hamnar i kurran. Hoppas MV har rätt i att det väntar förhör...så passa på att geocacha ihop.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-14 kl. 10:37.
Citera
2018-10-14, 10:08
Medlem
Citat:
Förvirrande? Detta var det första jag sa och håller det fortfarande ganska högt.

Klart en kvinna med skinn på näsan och högt rättspatos kan och gör så!
"Förvirrande"...? Tror att LW hade polisens telefonnummer och skulle inte med barn hemma ge sig efter något pundarpar...
Däremot tror jag att hon och SD tog en promenad för att prata...
Citera
2018-10-14, 10:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tycker det är bra att hen skriver i tråden, självklart köper jag inte allt. Det gör jag inte från andra heller, som tex Minna-Linna eller vad hon hette. Men just att dessa personer har mycket bättre insyn än flertalet av oss gör vad de skriver extra intressant. Vare sig de försvarar SD eller inte.

Absolut! Sen är det det lite underhållande också ibland hur hen otröttligt manipulerar och desinformerar.
Om inte annat så leder det, kontraproduktivt, till att ännu mer ljus faller på paret Davidsson :-)
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-14 kl. 10:38.
Citera
2018-10-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Uppenbarligen är du rätt ensam om den teorin. Polisen, som sitter på betydligt mer fakta och information, verkar däremot övertygad om att det är din kompis Stefan som är den skyldige. Alla indicier verkar peka åt det hålllet. Så ni får väl passa på att umgås rejält nu med paret Davidsson innan han hamnar i kurran. Hoppas MV har rätt i att det väntar förhör...så passa på att geocacha ihop.

Bara för att jag är ensam lägger jag mig inte ned. Har alltid haft svårt att gå med strömmen och vill allt ha bevis innan jag dömer någon på förhand.
Men håller med att stort fokus och mest resurser ska satsas på SD. Han har mest parametrar mot sig, även såna som inte står här i tråden, men jag misstänker att MV vet med dessa.

För ordningens skull har jsg svarat vissa på PM om det jag vet, både till vissa som håller SD som mest trolig och andra som håller med mig, att bevis måste fram.
Citera
2018-10-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du har ju nyss hävdat att LW inte kunnat springa iväg. Hur ska du ha det?
Är det så svårt att förstå att det ena utesluter inte det andra, om du syftar på random eller att hon vart slagen vid dörren sin?

I övrigt då finns massa andra scenarios, välj och vraka, eller kombinera...
Citera
2018-10-14, 10:29
Medlem
Citat:
Bara för att jag är ensam lägger jag mig inte ned. Har alltid haft svårt att gå med strömmen och vill allt ha bevis innan jag dömer någon på förhand.
Men håller med att stort fokus och mest resurser ska satsas på SD. Han har mest parametrar mot sig, även såna som inte står här i tråden, men jag misstänker att MV vet med dessa.

För ordningens skull har jsg svarat vissa på PM om det jag vet, både till vissa som håller SD som mest trolig och andra som håller med mig, att bevis måste fram.

Jasså, du har börjat pm:a? Jag tycker mig minnas att du undvek det tidigare.

Eftersom du känner de inblandade ställer jag några öppna frågor (vill inte pm:a).

Är HD och JG alltid är så pinsamt amatörmässiga vid event som de var den 3 juni förra året?

Tänk tanken att SD är skyldig till mordet.
Är det SD som är den undergivna i parets relation? Kan han ha tvingats av HD att döda LW?
Citera
2018-10-14, 10:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Hur länge var M*ts Rupl* arg?

Tror du att varje hundförare har en ID-hund i tjänst?

Inget mysterium om hur hundar tillsammans med sin förare fungerar men du och många andra verkar ha hämtat info om tjänstehundar och dess förare lite "här och där".

Då blir det galet fel.

Varför berättar du inte helt vad du vet i stället för att hålla oss andra på halster? Och ägna dig åt att lägga tre skikt med emfaser på fyra olika ställen. Hur lång tid tog det?

Jag har undvikit att lägga mig i hundfrågans närmare praktiska detaljer under 3–5.000 inlägg in i tråden, och överlåtit saken åt expertisen här. Där ingen fullt ut kunnat förklara varför kroppen inte hittades.
Citera
2018-10-14, 10:48
Medlem
Jag är inte i tråden 24/7 och missar en del information. Nu undrar jag om EGT besvarat MV:s ledtrådar om misstankar om att mordet kan vara planlagt?
EGT har ju i tidigare postning varit övertygad om att mordet skedde i affekt (hur hen nu kan vara det?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in