Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Om du tittar på bilden från DilsNacke som postats i tråden så syns det tydligt var kroppen låg.
FP är där planket svänger, i vinkel mellan plank och stängsel. Inte där planket slutar alltså.
Okej tack. Men det är inte många meter kvar, och planket är fasat på höjden ner mot (närmre) marknivå? Och från återvändsbiten av rättarevägen som vinkelbiten av planket pekar ner mot är det (följaktligen) inte
”bakom”, i faktisk bemärkelse. Villorna ser platsen. Kroppen låg under trädet, där gunnebo(?)stängslet möter plankets yttervinkel för att hindra obehindrad passage till motorvägen?
Fem villor på rättarevägen ser ut att ha fri sikt mot FP?
Men det är en återvändsgata, jag trodde det var infarten till området — men den biten heter byalagsgatan.
Anyways, det är inte så himla bakom i alla fall, men är man inte där nere med hundarna så kanske doften blåser åt andra hållet förvisso.
(Och vem skulle komma på tanken att gömma en kropp bakom något?)
Jag vill bara hålla med dem som anser att det är makabert och förödande och vårdslöst och oansvarigt och traumatiserande att ha ett stackars mordoffer som är tonårsmamma liggande där mitt i all rörelse utan att någon bryr sig om att vilja göra ett hederligt arbete. Utan starta politiska partier i stället. Och dansa på borden. Och vad de nu gör i Örebro i stället för att söka där det i en mening är som mest jävla uppenbart. Det enda riktigt uppenbara stället i närheten såvitt jag kan se. Och dessutom förmodligen flyktvägen.
Nä, fram med Gröngölingsboken, örebropoliser, och gör ett nytt försök.
Skulle barnen själva behöva ge sig ut och springa på henne där?