2018-10-12, 21:40
Bannlyst
en sak jag har beskådat på internet är män som utger sig för att vara kvinnor .

att det är män som är bakom kontona är uppenbart. .

exempel,

-män på forum för tonåringar som utger sig för att vara tonårstjej

-män på familjeliv som skriver i trådar skapade av lesbiska och försöker ragga

-män på flashback som skriver negativa saker om kvinnor och utger sig för att vara kvinnor

-män på dejtingsidor som fyller i att de är lesbiska tjejer och tar kontakt med lesbiska tjejer

-män som tar kontakt med kvinnojourer och låtsas vara kvinnor

frågeställningar,

-hur är dom funtade?

-vad är deras syfte ?

-ni som upplevt det, vad tänker ni om fenomenet?

-ni som gör så ,varför,?
Citera
2018-10-12, 21:43
Medlem
För att driva med andra killar
Citera
2018-10-12, 21:44
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Tror att det är många bögar faktiskt som låtsas vara kvinnor på nätet för att få se kukbilder.
Citera
2018-10-12, 21:56
Medlem
Dr_Dollars avatar
För några år sedan så gjorde jag en "Lisa19" på en hyfsat seriös dejtingsida...mest för att se hur alla män beter sig mot tonåringar, vilket resulterade i rätt så många komiska chattar.
Män över lag tror verkligen att:
- Tjena...kåt ikväll?
- Du får 1000:- för en snabbis i bilen!
- Jag vill göra *** och ******** med dig stumpan!

Men ibland så kom det faktiskt rätt så trevliga mess...dock valde jag snabbt att ignorera dessa då jag fick rätt dåligt samvete
Citera
2018-10-12, 22:09
Medlem
Zaedrewss avatar
För att trolla få en liten kul stund. För det mesta. Sedan har det bevisligen funnits de som gör detta i mer brottsligt syfte. Låtsas vara någon stackars ryska som sitter fast och älskar dig så mycket men behöver bara lite pengar för en flygbiljett.

Man får inte glömma att det motsatta gäller väldigt ofta också. Kvinnor som låtsas vara män. Men har väl andra förklaringar.
Citera
2018-10-12, 22:41
Medlem
Skogsvattes avatar
Att vara kvinna, ens på internet, tilldrar sig en nivå av uppmärksamhet som de flesta män aldrig någonsin fått uppleva. Jag tror det kan handla om en kombination av nyfikenhet, ensamhet och kåthet.
Citera
2018-10-12, 22:56
Medlem
Brunbeverns avatar
Debatterande fördelar.

Ponera att en snubbe håller ett ämne väldigt varmt om hjärtat. Detta ämne är svårbevisat och kan enbart visas med empiriska undersökningar.
Anta att en av dessa saker handlar om det motsatta könet, exempelvis "tjejer gillar killar med stora magar" eller "tjejer är promiskuösa". Om killen som utger sig för att vara tjej skapar trådar i egenskap av tjej där denne säger hur ofta hon ligger runt eller att hon gillar killar med stora magar... Då har han effektivt injekterat en person extra till sina påhittade empiriska bevis och skapar illusionen hos andra att det stämmer.

Finns säkert många namn för detta, men utan tvekan har det många psykologiska effekter. Kort och gott, se det som en av många saker folk tillämpar för att ändra er världsbild. Händer hela tiden.
Citera
2018-10-13, 00:53
Medlem
För att livet på internet är enklare som kvinna även med alla äckel som jag.
Citera
2018-10-13, 02:46
Medlem
Idag kan man tydligen vara vilket kön man vill.
Vem säger att de inte identifierar sig som kvinna när de gör dessa inlägg?
Vem är du att påstå att de är män, TS?
Vilka belägg har du för din trådstart?
Citera
2018-10-13, 02:52
Medlem
Jummarns avatar
Har en "vän" som leker kvinna på nätet, egentligen är han en fet snubbe som bor hos sina föräldrar. Han är bög, men är för ful för att få något så han söker uppmärksamhet som kvinna. Tycker det är ett vidrigt beteende, speciellt när han har fått sig en "internetpojkvän" som inte fattar nåt.
Citera
2018-10-13, 07:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Om de flesta tjejer på nätet är män var är då de riktiga tjejerna och varför är de inte på nätet?

De män som spelar kvinnor, vad får de ut av det? Var för behov tillfredställs av detta beteende?
I alla tider (modern tid) har en del män klätt ut sig till kvinnor och låtsas vara just det. En del av dessa har även fysiskt opererat sig för att bli just kvinnor.
Är det inte att låtsas vara tjej, en lightvariant av att vara transa? Killen med kvinnonamn och tjejavatar på familjeliv tillfredställer sitt transbehov genom att låtsas vara tjej?

Kanske döljer de sina transjag för omgivningen och sig själva eller ursäktar sig med att det är ett skämt (fast de förstår inte det själva).
Dessa skulle aldrig våga prova tjejkläder och väljer då det enklaste sättet att få bli misstagen som tjej?
Citera
2018-10-13, 07:44
Medlem
Herr.Dittlings avatar
För väldigt länge sedan fanns det chatsidor.
Kvinnor gnällde om hur män bar sig åt på dessa sidor.

Så jag gick in, för att testa, som Anna-Lena 34, eller något liknande och överöstes med sexuella förslag.

Det var långt värre än jag kunde ana.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in