2018-10-12, 07:45
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
MV har skrivit att anledningen till den nya sökningen beror på en avvikande vittnesuppgift, inget om flyktvägen gällande detta.

Hur länge satt avspärrningen vid FP? Jag vet att området är avsökt med hundar kort tid efter att kroppen flyttades.

Nej, det var ju ingen som sa något om flyktväg. Däremot letade de efter föremål. EGT vill gärna återkomma till tanken om klockningar, men det såg det ju inte alls ut att handla om vid gårdagens sök.

Vet inte hur länge de hade avspärrat vid FP, men jag minns min tanke om hur jag tyckte det var väldigt kort tid och att jag funderade då på om FP ej var MP.
Citera
2018-10-12, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet Du fortfarande inte att detta handlar om ett mord!
Ja, just det!
Men när inlägg efter inlägg kommer om att SD och HD är maniska och ändrat beteende, dåliga föräldrar och liknande, så belyste jag ren fakta om hobbyn dom bedriver och visade att dom inte är särskilt extrema, beror på vem man jämför med.

Så frågan min har alltid varit: är det en mördare vi ska gå fast här på tråden eller bedriva häxjakt på SD/HD?
Självklart är tyngdpunkten på SD och köper att HD halkar in, men kritiskt tänkande verkar upphöra så fort SD nämns. Nämns någon annan hypotes så kapas den direkt....

Så är det ett mord som ska lösas eller en häxjakt på SD som ska bedrivas?
Citera
2018-10-12, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nej, det var ju ingen som sa något om flyktväg. Däremot letade de efter föremål. EGT vill gärna återkomma till tanken om klockningar, men det såg det ju inte alls ut att handla om vid gårdagens sök.

Vet inte hur länge de hade avspärrat vid FP, men jag minns min tanke om hur jag tyckte det var väldigt kort tid och att jag funderade då på om FP ej var MP.
Va? Jag säger väl inget om att klockningen var igår? Jag menar att MV skrev att dom provgått den sträckan tidigare, utan att kratta innan (vad vi vet) och nu krattar dom först...

Jag tycker att om dom har indikationer att GM tagit den vägen så skulle dom krattat först och provgått sträckan sen...
Citera
2018-10-12, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, just det!
Men när inlägg efter inlägg kommer om att SD och HD är maniska och ändrat beteende, dåliga föräldrar och liknande, så belyste jag ren fakta om hobbyn dom bedriver och visade att dom inte är särskilt extrema, beror på vem man jämför med.

Så frågan min har alltid varit: är det en mördare vi ska gå fast här på tråden eller bedriva häxjakt på SD/HD?
Självklart är tyngdpunkten på SD och köper att HD halkar in, men kritiskt tänkande verkar upphöra så fort SD nämns. Nämns någon annan hypotes så kapas den direkt....

Tycker inte Du att Du också är manisk när Du lägger ut en gåta i tråden... inte bra reklam för geo kan jag tänka. Inte ens i denna tråd kan Du hålla Dig ifrån Ditt intresse.

Hur tänker Du att det hjälper SD mot "häxjakt"?
Citera
2018-10-12, 07:58
Medlem
Citat:
Ja, just det!

Det finns ju ingen annan hypotes.
Jo dom är extrema, särskilt som i denna deras oroliga tid går in för fullt med sin "hobby" så till den milda grad att allt annat tappar betydelse för dom, som tex barn eller arbete.

För övrigt borde DU veta att SD lagt en våt filt över geocachingen i trakten. Knappt någon åker längre på en FTF för där är SD och vem vill träffa på honom mitt i natten?
När han tillfrågades om han inte kunde låta någon annan ta en FTF sa han :- Nej varför det?
Citera
2018-10-12, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo dom är extrema, särskilt som i denna deras oroliga tid går in för fullt med sin "hobby" så till den milda grad att allt annat tappar betydelse för dom, som tex barn eller arbete.

För övrigt borde DU veta att SD lagt en våt filt över geocachingen i trakten. Knappt någon åker längre på en FTF för där är SD och vem vill träffa på honom mitt i natten?
När han tillfrågades om han inte kunde låta någon annan ta en FTF sa han :- Nej varför det?
Det här var inte till mig... men i alla fall...
Är en sak om man tycker att man har råd att förlora jobbet eller tycker att Försäkringskassan ska betala.

Barn kan man dock inte köpa... hur i hela fridens namn tänker dom efter vad som hänt. Hur kan dom vara borta så mycket från dom under rådande omständigheter? Barnen är tillräckligt stora för att ha sina funderingar dock inte så stora att dom klarar sig utan föräldrar som ska skydda dom.
Citera
2018-10-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det här var inte till mig... men i alla fall...
Är en sak om man tycker att man har råd att förlora jobbet eller tycker att Försäkringskassan ska betala.

Barn kan man dock inte köpa... hur i hela fridens namn tänker dom efter vad som hänt. Hur kan dom vara borta så mycket från dom under rådande omständigheter? Barnen är tillräckligt stora för att ha sina funderingar dock inte så stora att dom klarar sig utan föräldrar som ska skydda dom.
Och detta knyter an till mordet...?
Citera
2018-10-12, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns saker i tidigare förhör som SD lämnat och som man försökt att bekräfta och styrka hans berättelser. Men han har lämnat uppgifter som går isär med andra vittnesmål och uppgifter som kommit fram under utredningen. Nu vill man bygga upp så mycket bevis som möjligt innan man förhör SD igen för att kunna ifrågasätta hans berättelser. Så även om man utåt säger en sak så går arbetet framåt. Men om alla bitar faller på plats vill jag nog påstå att det kommer bli livstid.

Finns det överhuvudtaget något som kan kallas bevisning mot SD i nuläget?
Citera
2018-10-12, 09:08
Medlem
Provläs till 10:03

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/eva-ejdeholt-grymheten-visar-sig-inte-alltid-i-sparkar-och-slag
Citera
2018-10-12, 09:12
Medlem
Jag tror den satans mördaren myser av spänning nu.
Senast redigerad av Ulanna 2018-10-12 kl. 09:18.
Citera
2018-10-12, 09:15
Medlem
Citat:

Ingen trovärdig och absolut inga indicier på någon alternativ GM.
Citera
2018-10-12, 09:15
Medlem
Citat:
Ja vad tycker Du själv... barn till en MGM eller geo-gåtor? Vad Du tycker verkar framgå med tydlighet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in