2018-10-11, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det finns mycket, om uppgifterna i resningsansökan stämmer, är mycket anmärkningsvärt. Jag är inte konspiratoriskt lagd så jag tror att mycket beror på rent slarv. Naturligtvis bär nån ansvar för det och det kan ju få stora konsekvenser.
Givetvis kan även slarv i en förundersökning få en oskyldig dömd.
Citera
2018-10-11, 21:29
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Givetvis kan även slarv i en förundersökning få en oskyldig dömd.

Självklart. Bekvämlighet och slarv är farliga ingredienser i en brottsutredning.
Citera
2018-10-11, 21:50
Medlem
Så, någon som har en tanke på vem ”kompisen” är som hjälpte Johansson med att flytta en eventuell kropp från lägenheten? Ett konstigt mord mes mycket obesvarat.
Citera
2018-10-11, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Så, någon som har en tanke på vem ”kompisen” är som hjälpte Johansson med att flytta en eventuell kropp från lägenheten? Ett konstigt mord mes mycket obesvarat.
Ur resningsansökan:
Citat:
Med anledning av grannars iakttagelser så har det som en suspekt förreteelse tagits upp i målet att någon skulle ha burit ut något tungt från Kristoffer Johanssons bostad. Till vederläggande av detta så finns det uppgifter i slasken att Kristoffer Johanssons grannar, S*ra F*lck och Ch*iste* No**man som bodde på samma våningsplan, flyttat och i samband med detta lyft ut ett tungt vapenskåp. Polisen har känt till detta utan att korrigera uppgiften att det skulle vara om Kristoffer Johansson som burit på något tungt.[94]

[94]Slasken sidorna 2067, 2407,2527 respektive 2541
Citera
2018-10-11, 21:55
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Dokumentär om denna snubba på TV3 ikväll. Kan man se det på nätet gratis? Letat men ej hittat.

Vilken dåre. Som det sades i slutorden i dokumentären; den här människan hör inte hemma i samhället.
Ett samhälle "han" snart ska släppas ut i.

"Han" borde dömts till vård istället.
Senast redigerad av katw 2018-10-11 kl. 21:58.
Citera
2018-10-11, 21:56
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Kopierar mig själv

Citat:
Blodet i KJ´s bil ? eller missar jag det i all din text? Om KJ inte är mördaren har alltså Unsub samlat på sig VB´s blod vid mordtillfället, i något slags rör, sedan stänkt ut det i bakluckan på KJs bil som han alltid låser, eller hur var det på den punkten?

Likaså varför ringer han inte henne när han är ute och söker efter henne?

Svaret på det är ju att han redan vet att hon är död, så varför ringa?

Det här är inte ett problematiskt rättsfall på något sätt. Det finns vissa trådskribenter
som verkar ha ett MO på flashback att driva teser där personer med personlighetsstörningar
är osannolika gärningsmän.
Citera
2018-10-11, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Kopierar mig själv

Det här är inte ett problematiskt rättsfall på något sätt. Det finns vissa trådskribenter
som verkar ha ett MO på flashback att driva teser där personer med personlighetsstörningar
är osannolika gärningsmän.
Du glömde att citera svaret du fick på det inlägget och inte kunde bemöta.
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Blodet i bakluckan är väl lika otroligt som att det inte fanns någon minsta lilla besudling i bilens kup’e. Inte på pedaler, dörrhandtag, ratt eller reglage.

Han ska i så fall utfört en fullständig sanering och utfört ett klädbyte som ingen sett.

Var väl inga andra än mamman och styvpappan som försökte ringa?

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan
Citera
2018-10-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vilken dåre. Som det sades i slutorden i dokumentären; den här människan hör inte hemma i samhället.
Ett samhälle "han" snart ska släppas ut i.

"Han" borde dömts till vård istället.

Håller med! Fick en sån äcklig känsla när jag såg ”han” på tv... han kommer mörda igen, och i hans värld så är det en rolig sport typ
Citera
2018-10-11, 22:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbomben
Håller med! Fick en sån äcklig känsla när jag såg ”han” på tv... han kommer mörda igen, och i hans värld så är det en rolig sport typ
Vilket bevis anser du skulle hålla idag?
Citera
2018-10-11, 22:35
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du glömde att citera svaret du fick på det inlägget och inte kunde bemöta.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan

Varför skulle det finnas besudlingar på en plats där inte offret har legat? Det är inte så att en död kropp sprutar ifrån sig blod. När man är död har man inget blodtryck.
Citera
2018-10-11, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Varför skulle det finnas besudlingar på en plats där inte offret har legat? Det är inte så att en död kropp sprutar ifrån sig blod. När man är död har man inget blodtryck.
Blod sprutar inte ut ur döda människor, men det droppar. Polisen överdrev blodmängden under rättegången. Ur resningsansökan:
Citat:
158. I förundersökningsprotokollet s. 306 finns ett fotografi på bagageutrymmet
med Bluestar sedan det har tömts. Bilden är ett fotomontage genom att tre olika
bilder har satts i ihop genom s.k. PhotoShopping.12° Förfarandet är ytterst tveksamt
på grund av att det har vilselett rätten beträffande mängden blod. På bilden syns
riklig mängd BlueStar på tre platser. Detta innebär inte att de blå områdena gett
utslag för blod. Till höger inne i bagageutrymmet syns ett mindre område med
BlueStar, spår S38. SKL, som har analyserat hela mattan avseende blodbesudlingar
har inte ktmnat påvisa blod på det markerade spåret.121 Förekomsten av BlueStar på
bilden ger således ingen anvisning om 1) det finns blod eller inte, utan bara en
indikation på att så kan vara fallet eller, 2) hur mycket blod det kan vara fråga om.
Citera
2018-10-11, 22:46
Avslutad
Jag fattar inte. Men jag har heller inte följt fallet så noga.

Om en granne såg KJ+okänd person bära på ett bylte, och verkade så säker på det att det togs upp i rättegången. Hur kan det senare i en hemlig slask förvandlats till andra grannar som flyttade ett vapenskåp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in