Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Nej, speciellt som MGM är en van sakletare.
Vad sägs om en geocache?
Skulle hon kanske lägga ut en burk?
Det var min tanke också sett till denna plats relation till LWs hus. Platsen känns baserat på vad vi vet mer trolig som geocache-gömma än som BP eller tänker jag tokigt nu? Vilka alternativ har vi?
De nya platserna på andra sidan vägen som
a) BP
b) flyktväg för GM där hen dumpat något som vittnen sett, ev mordvapen/sten, gps eller mobil
c) burkgömma
d) plats där vittnen sett LW upprörd med någon annan strax innan mordet?
a) Ifall platsen är BP så undrar jag vilka bevis man ska hitta så långt efter med tanke på väder och vind. Det måste handla om rena föremål som inte bara regnar eller blåser bort. Mordvapen, ännu en telefon eller GPS använd av BO eller GM. Eller mer troligt, skulle jag gissa en cache. Finns någon cache som länkar dit? Den koordinat som EGT gav tråden igår att kolla upp? Någon annan? Ursäkta om jag låter dum för jag kan ingenting om geocaching men det var bara en tanke.
b) Skulle stämma med klockningen kanske som polisen gjorde tidigare? Och bekräftas då av att cykelvittnen sett GM där med något hen gjort sig av med? Något så stort att det synts på lite håll och som därför borde gå att få syn på med hjälp av kratta?
c) Det har tidigt i tråden spekulerats om LW som var en driftig kvinna mitt uppe i paketinslagningen kunnat få för sig att placera ut en liten skattjakt åt sonen inför födelsedagen. Då vore det logiskt med en gömma rätt nära huset så han skulle hinna innan skolan och snabbt vara tillbaka till tårtfrukost. Men som många andra redan sa då så placerar väl ingen förälder en burk då invid en hårt trafikerad motorväg? Det låter ju orimligt att LW skulle ha placerat en burk så att sonen måstat korsa motorvägen. Å andra sidan, går det en cykelbro över vägen som han då kunnat varit planerad att ta? Är det där man nu söker?
Om LW skulle ha stått och slagit in paket och kanske gömt ett extra som en cache någonstans så på vilket sätt kan hon då ha dött? Hade hon någon, dvs GM, till hjälp med utplaceringen och denne utan någon skam och empati passade på? De blev ovänner om något under tiden? Har LW haft några burkar åt det hållet? Finns det någon koppling till den murder mystery cache som finns i området?
d) Vem skulle LW frivilligt ge sig av dit med sent om natten då hon säkert var stressad inför morgondagen?