2018-10-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Läs på lite och ändra kosten så kan du bli bra igen på egen hand. Orsaken till canser kom man på redan på 30-talet men det verkar som inte alla vet om det. Sök och läs på om otto warburgs upptäckter.
Cancer är en allvarlig sjukdom, om den botas med kosten så skulle det anställas dietister
i stället för läkare. Visst är det bra att leva så hälsosamt som möjligt, men kirurgi, cellgifter
och strålning är det enda som bevisligen fungerat
Senast redigerad av mangne 2018-10-10 kl. 12:13.
Citera
2018-10-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Cancer är en allvarlig sjukdom, om den botas med kosten så skulle det anställas dietister
i stället för läkare.

Cancer ökar i takt med vår konsumption, det är ingen tillfällighet.

Att man kan bota sig själv genom att sluta äta socker är ej sant, men det saktar definitivt ned förloppet.
Citera
2018-10-10, 12:19
Medlem
Bellossoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Ursäkta, men du har ju inte fått något cancerbesked. Du har fått ett avvikande test-resultat. Det kan som någon annan skrev bero på andra saker än cancer.

Jag råder dig inte att gå in med premissen att du har en långt framskriden cancer baserad på tester som du själv valt att beställa. Risken är att du får något av en hypokondriker-stämpel. Försök beskriv dina symptom, din oro samt nämn testresultatet.
Exakt. Cancerantigen skall inte användas på det här sättet. Om man har symtom skall det bedrivs utredning fokuserat på organ, tex gastroskopi/datortomografi.

Tex finns det CA 125 som är markör för gyncancer. Man kan få värden på flera tusen av vissa leversjukdomar.

Att använda cancerantigen så tidigt i en utredning är oskickligt och inte förenligt med vetenskap och praxis.

Cancerantigen skall användas när man tex har hittat metastaser och primärtumören är okänd.
Den andra användningen är att följa en behandlad cancersjukdom för att upptäcka återfall.

Alla labprov har felkällor och ett positivt cancerantigen är inte lika med cancer.
Citera
2018-10-10, 12:37
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Tack för orden och råden men vad jag kanske mest tänker på nu är hur pass säkert detta blodprov är för att jag verkligen har någon slags cancer? I så fall kanske troligast magcancer. För 4 år sedan gjorde jag mest av nyfikenhet en undersökning med 83 st. olika slags test inkl. detta CA 72.4 (Cancer antigen 72.4), som då bara visade 2,2 UI/ml.
Be din läkare om att ta en MRI för att säkerställa att det är cancer.
Citera
2018-10-10, 12:44
Medlem
Blåtås avatar
Läs på om cannabis mot cancer. Inte samma som att röka cannabis för man kan ta det i oljor tex.
Citera
2018-10-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Läs på om cannabis mot cancer. Inte samma som att röka cannabis för man kan ta det i oljor tex.
Om nu cannabis kan bota cancer som ryktet sprids av en del ,varför finn det inga bevis alls?
Om någon som säger sig blivit botad av det och kan visa upp sin sjukjournal och att
de fått diagnosen cancer så går det att tro på
Senast redigerad av mangne 2018-10-10 kl. 13:16.
Citera
2018-10-10, 13:15
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag har funderat på din andra fråga. Om jag bara har ett år kvar (eller fem). Vad gör man då? I alla fall inga vansinnesgrejer. Om det var mitt sista år så skulle jag skriva den där boken. Kanske göra den där resan. Av fem år kan du få ut mer än passiva 30.
Citera
2018-10-10, 13:25
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Om nu cannabis kan bota cancer som ryktet sprids av en del ,varför finn det inga bevis alls?
Om någon som säger sig blivit botad av det och kan visa upp sin sjukjournal och att
de fått diagnosen cancer så går det att tro på

Googla dr christina sanchez cannabis tex.

Det finns. I en grupp om cbd på facebook var det en som hade botat sina hudcancer, läkaren sa att det kan försvinna av sig själv naturligt
Senast redigerad av Blåtå 2018-10-10 kl. 13:34.
Citera
2018-10-10, 13:31
Medlem
SkogsEinars avatar
Rök Cannabis, den där jävla mirakelplantan har botat cancer ett flertal gånger och kommer att göra det ett flertal till. Om du röker äter eller intar olja är helt upp till dig men det är helt klart det vettigaste alternativet, annars så får du utstå sjukvårdens s.k behandlingar som utgår ifrån att döda cancern med strålning i antingen formen av dirigerad strålningsbehandling eller i formen av dödskapslar dvs cellgifter

Sjukvården är fan inget alternativ när det kommer till cancer det är då så jag ser det
Citera
2018-10-10, 13:39
Medlem
Caspern50s avatar
Cancer växer långsammare hos äldre människor, så när en 75 årig man får prostatacancer så väljer han ofta livskvalite de år han har kvar i livet, istället för att försöka bli botad med illamående, strålningsproblem och sytostaticabesvär och ändå kanske inte bli botad, men för en 40 åring gäller det att bli av med cancern för han har många år kvar i livet.
Citera
2018-10-10, 13:52
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsEinar
Rök Cannabis, den där jävla mirakelplantan har botat cancer ett flertal gånger och kommer att göra det ett flertal till. Om du röker äter eller intar olja är helt upp till dig men det är helt klart det vettigaste alternativet, annars så får du utstå sjukvårdens s.k behandlingar som utgår ifrån att döda cancern med strålning i antingen formen av dirigerad strålningsbehandling eller i formen av dödskapslar dvs cellgifter

Sjukvården är fan inget alternativ när det kommer till cancer det är då så jag ser det

Då blir det 1 kostnad mindre för skattebetalarna den gången du själv åker dit. Alltid något positivt!
Citera
2018-10-10, 13:55
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsEinar

Jag är ett levande bevis på att cancervården botar en del cancersjuka. Urologens kamera hittade tre tumörer i prostatan som inte hade spritt sig utanför prostatan. Detta innebar att man strålade mig med Brachymetoden.
Nu 25 år senare träffade jag på en av cancerläkarna som hade hand om mig på Radiumhemmet. Jag frågade honom rakt ut. Kan jag anse mig som botad efter så många år utan återfall. Man vet aldrig vad cancern kan ställa till med blev svaret. Han hade lärt sig att aldrig ge klara besked om sånt som har med cancer att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in