2018-09-25, 15:13
Medlem
Eftersöker gratismakeup.se databasen om någon vänlig själ vill lägga upp den :-)
Citera
2018-09-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krembl
Eftersöker gratismakeup.se databasen om någon vänlig själ vill lägga upp den :-)
https://anonfile.com/E686beiab6/Gratismakeup_7z ha det gött
Citera
2018-09-30, 12:33
Medlem
Jag behöver hjälp att finna gamla/nya hackade, databaser/adressregister/personregister/personummerregister/namnregister, från regimkritiska/regimoppositionella partier/organisationer/webbutiker, så som Sverigedemokraterna, Nordiska Förlaget, Nordfront, och liknande.

Jag är inte så insatt i vad för format jag skulle vilja ha det i (hashade osv, som det frågas om i trådstarten att man ska definiera?)? Helst vanlig text (excel-filer?) antar jag? Men jag är ingen datakille, så jag egentligen inte vad jag ska svara ang detta?

Jag har för mig att rumpnissarna i AFA tidigare de senaste 15 åren vid olika tillfällen har hackat (måhända lokala regionsregister?) SD-medlemsregister och lagt ut på nätet (osäker om det är som torrent eller på något annat sätt?)? Samt att de även har hackat Nordiska Förlagets gamla kundregister, samt nyligen gjorde dom väl något dataintrång hos Nordfront (deras webbutik tror jag?)?

Hur som helst: den som vet vilka olika "högerradikala" register som har hackats de senaste 20 åren, och var dessa register finns på nätet att få tag i (eller om någon sitter på några sådana och vill skicka mig kopior), får gärna beskriva detta i denna tråd. Eller PMa mig. Spelar ingen roll. Jag är glad bara jag får hjälp/info.

Den som läser mina inlägg och trådstarter kommer att se att jag INTE är fientligt inställd till de högerradikala, utan jag vill ha tag i registrena i o m en affärsidé jag har på gång (dvs jag vill ha ett kundunderlag).

Om det finns fler hackade register som på något vis är "höger" (behöver inte nödvändigtvis vara SD och höger om SD) så tar även de med tacksamhet emot. Eller andra hackade register från grupper som allmänt på något vis kan tänkas vara extremt frustrerade över det samhälle vi idag har fått (teoretiska exempel vore t ex ifall Pensionärernas Riksförbund eller Skattebetalarnas riksförening tidigare har blivit hackade).

Tack på förhand för ev hjälp.

Mvh
Senast redigerad av Against-modernity 2018-09-30 kl. 12:37.
Citera
2018-10-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Jag behöver hjälp att finna gamla/nya hackade, databaser/adressregister/personregister/personummerregister/namnregister, från regimkritiska/regimoppositionella partier/organisationer/webbutiker, så som Sverigedemokraterna, Nordiska Förlaget, Nordfront, och liknande

Är du ute efter (FB) Nordfront förlags kundregister på vift ?
Citera
2018-10-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schezar
Är du ute efter (FB) Nordfront förlags kundregister på vift ?

Tack, kollar länken nu.

Jag är som sagt ute efter ALLT liknande, jag kan hitta/få.
Citera
2018-10-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schezar
https://anonfile.com/E686beiab6/Gratismakeup_7z ha det gött
Okay, här har vi både password och salt. Båda är krypterade. Kan Hashcat knäcka lösenordet? Ska man angripa password eller salt först? Har jag förstått saken rätt om jag påstår att password är det som blir resultatet när man multiplicerar det ursprungliga lösenordet med en slumpmässig radda siffror och bokstäver?
Citera
2018-10-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Okay, här har vi både password och salt. Båda är krypterade. Kan Hashcat knäcka lösenordet? Ska man angripa password eller salt först? Har jag förstått saken rätt om jag påstår att password är det som blir resultatet när man multiplicerar det ursprungliga lösenordet med en slumpmässig radda siffror och bokstäver?

Du verkar ny när det gäller att cracka hashar. I hashcat kan du knäcka dessa eftersom salt tydligen fanns med. Hashcat kan använda dessa metoder.

md5($pass.$salt)
md5($salt.$pass)
md5(utf16le($pass).$salt)
md5($salt.utf16le($pass))
md5($salt.$pass.$salt)
md5($salt.md5($pass))
md5($salt.md5($salt.$pass))
md5($salt.md5($pass.$salt))
md5(md5($pass))
md5(md5($pass).md5($salt))
md5(strtoupper(md5($pass)))
md5(sha1($pass))

Jag har inte en aning om hur lösenorden är hashade. Du kan ju alltid testa på något av dessa med davajjs lista.
Citera
2018-10-06, 18:48
Medlem
Finns apollo-dumpen någonstans?

https://techcrunch.com/2018/10/01/apollo-contacts-data-breach/
Senast redigerad av uffe98 2018-10-06 kl. 18:51.
Citera
2018-10-08, 11:19
Medlem
Hej, söker ett gäng dumpar, hoppas någon har... har en del själv utöver dessa, så byter gärna och kan lägga upp om ni requestar

gratismakeup.se
gratisklader.se
mvgplus.se
cyberphoto.se
djungel.se
netdoktor.se
mulligt.se
eksons.se
relation.nu
hotrod.se
tastycat.se
eksons.se
tikei.se
filmfix.se
gratisgodis.se
stajlplejs.se
pxs.se
emmabodafestivalen.se
dastar.se
gamers.nu
trendrum.se

hoppas någon kan hjälpa
Citera
2018-10-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikonlover
Hej, söker ett gäng dumpar, hoppas någon har... har en del själv utöver dessa, så byter gärna och kan lägga upp om ni requestar

gratismakeup.se
gratisklader.se
mvgplus.se
cyberphoto.se
djungel.se
netdoktor.se
mulligt.se
eksons.se
relation.nu
hotrod.se
tastycat.se
eksons.se
tikei.se
filmfix.se
gratisgodis.se
stajlplejs.se
pxs.se
emmabodafestivalen.se
dastar.se
gamers.nu
trendrum.se

hoppas någon kan hjälpa
Skulle du råka ha 3w.se, sportlotteriet.se eller mvgplus.se?
Citera
2018-10-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellis
Skulle du råka ha 3w.se, sportlotteriet.se eller mvgplus.se?

har ingen av dom jag efterlyser hehe

men tyvärr inte sportlotteriet eller 3w heller
Citera
2018-10-09, 02:30
Medlem
Jag fick för mig att ladda upp några Svenska databaser eftersom jag kommer bli av med alla mina saker inom några dagar. Jag har även Engelska databaser men dom är så stora.
https://mega.nz/#F!2eQmBCpK!BSGfB4hJRil18Bbnp0qcLA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in