2018-10-08, 15:08
Medlem
Räkodlarens avatar
Vad är det för jävla föräldrar som inte har koll på vad en minderårig (under 15 dessutom) har för sig mitt i natten söndag mot måndag. Hej då vårdnad hoppas jag.
Citera
2018-10-08, 15:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Räkodlaren
Vad är det för jävla föräldrar som inte har koll på vad en minderårig (under 15 dessutom) har för sig mitt i natten söndag mot måndag. Hej då vårdnad hoppas jag.

Det är kanske familjehem de är på?? De kanske redan är omhändertagna av socialen och placerade??
Citera
2018-10-08, 15:20
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Centrum ligger ett stenkast från Bandstolen och kommer vara stökigt ghetto hur mycket man än renoverar. Men visst, man rör sig riskfritt där under kontorstid.

Sluta sprida skräck. Man rör sig riskfritt i Gottsunda under alla dygnets timmar. Det är bland annat därför två småtjejer kan gå ut och bränna ner skolan på det här sättet.
Citera
2018-10-08, 15:21
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Räkodlaren

A sover över hos B
B sover över hos A

Gammalt trick

Skulle inte förvåna mig om några "buspojkar" var inblandade också men smet undan
Citera
2018-10-08, 15:24
Medlem
Tajax73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Sluta sprida skräck. Man rör sig riskfritt i Gottsunda under alla dygnets timmar. Det är bland annat därför två småtjejer kan gå ut och bränna ner skolan på det här sättet.

https://www.flashback.org/sok/Gottsunda

Skräcken sprider sig själv möjligt att man rör sig fritt om man är tungt kriminell eller babbe.
Citera
2018-10-08, 15:27
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajax73
Skräcken sprider sig själv möjligt att man rör sig fritt om man är tungt kriminell eller babbe.

Nej, alla rör sig lika fritt. Har du ens varit i G-sunda mitt i natten? Det är inte en käft ute, precis som i vilket område som helst.
Citera
2018-10-08, 15:29
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Sprider inte skräck, påpekar endast att de problem som finns ett stenkast bort givetvis spiller över till centrum. Centrum var inte tryggt kvällar och nätter när jag bodde där för tjugo år sedan och är det givetvis inte nu heller.
Citera
2018-10-08, 15:29
Medlem
Tajax73s avatar
Citat:
Nej, alla rör sig lika fritt. Har du ens varit i G-sunda mitt i natten? Det är inte en käft ute, precis som i vilket område som helst.

Bor i Gsunda men du har rätt faktiskt dom hänger på Bandstolen som är Valsätra
Citera
2018-10-08, 15:31
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Sprider inte skräck, påpekar endast att de problem som finns ett stenkast bort givetvis spiller över till centrum. Centrum var inte tryggt kvällar och nätter när jag bodde där för tjugo år sedan och är det givetvis inte nu heller.

Jaså, när skedde senaste brott mot person i det extremt otrygga Gottsunda Centrum då?
Citera
2018-10-08, 15:32
Medlem
Skolan är (var?) 42år gammal. Jag ser nästan positivt på detta, dags för en ny modern skola. De rev treklangen tidigare som låg precis bredvid (var lika gamla), jag tror det funnits ganska långt gångna planer att riva Gottsundaskolan.

Sedan tycker jag verkligen de ska riva de gamla husen vid valthornsvägen som ligger intill Gottsunda centrum samt betongkomplexen runt om i Gottsunda, bygg nytt för fan.

Det är verkligen undermålig standard.
Citera
Medlem
Tajax73s avatar
Citat:
Jaså, när skedde senaste brott mot person i det extremt otrygga Gottsunda Centrum då?

20/8
Försök till mord/dråp Uppsala, Gottsunda 2018-08-20
Citera
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajax73
Bor i Gsunda men du har rätt faktiskt dom hänger på Bandstolen som är Valsätra

Jaså? Har du promenerat genom Bandstolen mitt i natten nån gång? Det har jag massor med gånger under den tid jag jobbade natt. Inte en käft ute där heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in