2018-10-08, 12:34
Medlem
Kändisbloggerskan riskerar nu bli åtalad och dömd för brott.

Om brottet är att anse som grovt ska det rubriceras som grovt förtal. Påföljden kan då bestämmas till böter eller fängelse i högst två år. Vid bedömandet av om brottet är grovt ska särskilt beaktas om uppgiften genom sitt innehåll eller den spridning den fått eller på annat sätt var ägnad att medföra allvarlig skada

Sven-Erik Alhem, ordförande för Brottsofferjouren och tidigare överåklagare, säger att det är ett komplicerat fall där han har förståelse för att Löwengrip publicerar bilderna på sin stalkare – men att det också kan vara riskfyllt.

– Det är ett jätteproblem med privatjusticen. Å ena sidan är det fullt förståeligt, då hon känner frustration och vill ha tag i honom, säger Alhem och fortsätter:

– Det finns en risk i att skipa självrätt, framför allt när det får så stor genomslagskraft. I det här läget kan det orsaka en misstanke om grovt förtal, säger han.

https://www.expressen.se/noje/lowengrip-vadjar-om-hjalp-valjer-nu-att-visa-upp-misstanka-stalkern/
Citera
2018-10-08, 12:57
Medlem
11 sep lägger GM alltså upp ett foto han tagit på Löwengrip-reklamskylt i tunnelbanan.

Intressant om stalkingen började med att han googlar på Isabella eller liknande och sen letar upp hennes adress.

Sverige är ju så efterblivet öppet när det gäller att få fram adresser på nätet att även en störd afghan kan klara det.
Citera
2018-10-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abagnale
Logiken haltar.
Att förfölja människor och uppehålla sig på deras veranda anses lika udda i Marocko som här. Detta är en störd individ helt enkelt.
Är det på något sätt fastställt att han stalkar henne eller är det bara blondinens egna ord och fantasi?
Citat:
Ursprungligen postat av Qamishli
Kändisbloggerskan riskerar nu bli åtalad och dömd för brott.

Om brottet är att anse som grovt ska det rubriceras som grovt förtal. Påföljden kan då bestämmas till böter eller fängelse i högst två år. Vid bedömandet av om brottet är grovt ska särskilt beaktas om uppgiften genom sitt innehåll eller den spridning den fått eller på annat sätt var ägnad att medföra allvarlig skada

Sven-Erik Alhem, ordförande för Brottsofferjouren och tidigare överåklagare, säger att det är ett komplicerat fall där han har förståelse för att Löwengrip publicerar bilderna på sin stalkare – men att det också kan vara riskfyllt.

– Det är ett jätteproblem med privatjusticen. Å ena sidan är det fullt förståeligt, då hon känner frustration och vill ha tag i honom, säger Alhem och fortsätter:

– Det finns en risk i att skipa självrätt, framför allt när det får så stor genomslagskraft. I det här läget kan det orsaka en misstanke om grovt förtal, säger han.

https://www.expressen.se/noje/lowengrip-vadjar-om-hjalp-valjer-nu-att-visa-upp-misstanka-stalkern/
2 år kanske hade varit på sin plats
Man kan undra varför blondinen valt att bygga ett säkerhets rum i trygga Sverige? Någon som vet?
Citera
2018-10-08, 13:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Så om man röstar på Centern så vill man ha in okända personer i sitt hus? Logiskt. NOT!

Konsekvensen av att släppa in okända personer i landet kan bli att det helt plötsligt står okända personer i eller utanför ens hem och det har nu BB fått erfara.

BB röstar dessutom på ett parti som tydligt tagit ställning i detta och BB har helt enkelt bara fått sin beskärda del av denna ohämmade svängdörrspolitik.
Citera
2018-10-08, 13:11
Medlem
Istället för vaktbolag undrar man ju varför hon inte sett till att ha pojkvännen, eller annan man på plats som kan konfrontera honom? En sån markering skulle ju kunna få han att tappa intresset.

Sen tror jag inte en svensk tjej skulle ha särskilt svårt att hitta en utomstående frivillig som kan skrämma idioten samt utdela ett par välförtjänta slag. Givetvis har man då innan råkat avaktivera kameraövervakningen...
Citera
2018-10-08, 13:13
Medlem
fuskas avatar
Så hon har ingen man?
För jag skulle inte varit ok med att ha en arab på verandan. Han skulle försvunnit permanent...
Citera
2018-10-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Så hon har ingen man?
För jag skulle inte varit ok med att ha en arab på verandan. Han skulle försvunnit permanent...
Att döma av hennes senaste blogginlägg har hon börjat träffa en ex-pojkvän igen.

Såg lite rundlagd ut, men i övrigt ska han väl vara fysiskt större än avskrädet till stalker, som dessutom inte väntar sig att en man väntar på andra sidan dörren.

Bild på dem tillsammans:
https://files.hant.se/uploads/2018/05/33.377_218405_5FE8CA69B4.jpg
Senast redigerad av .pimm. 2018-10-08 kl. 13:19.
Citera
2018-10-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Är det på något sätt fastställt att han stalkar henne eller är det bara blondinens egna ord och fantasi?

Hennes egna ord.

Angående det brott hon sannolikt själv gjort sig skyldig till - Grovt Förtal

Hon påstår att hon, efter noga övervägande och efter samråd med sin jurist, slutligen valt att sprida bilderna på sin blogg.

Låter som ganska dåliga råd från hennes jurist.
Citera
2018-10-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Istället för vaktbolag undrar man ju varför hon inte sett till att ha pojkvännen, eller annan man på plats som kan konfrontera honom?

Vaktbolaget, liksom hennes jurist, verkar inte hålla särskilt hög kvalitet, om man nu skall utgå från bloggerskans egna uppgifter.

– Vid ett tillfälle har han sprungit ifrån min livvakt. Och i fredags såg jag honom och då körde jag upp mot honom i bilen för att prata och fråga vad han ville. Men det går inte riktigt att få någon kontakt med honom.

Enligt Löwengrip har mannen dykt upp i stort sett varje dag, både dagtid och på natten, under tre veckors tid.

– Nu är det helg och barnen kan inte vara ute och leka. Det börjar bli en för stor kostnad att ha ett vaktbolag med mig hela tiden.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0EyPwG/isabella-lowengrip-efterlyser-misstankte-stalkern-ohallbart

Aha, en kostnadsfråga alltså!
Citera
2018-10-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qamishli
Vaktbolaget, liksom hennes jurist, verkar inte hålla särskilt hög kvalitet, om man nu skall utgå från bloggerskans egna uppgifter.

– Vid ett tillfälle har han sprungit ifrån min livvakt. Och i fredags såg jag honom och då körde jag upp mot honom i bilen för att prata och fråga vad han ville. Men det går inte riktigt att få någon kontakt med honom.

Enligt Löwengrip har mannen dykt upp i stort sett varje dag, både dagtid och på natten, under tre veckors tid.

– Nu är det helg och barnen kan inte vara ute och leka. Det börjar bli en för stor kostnad att ha ett vaktbolag med mig hela tiden.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0EyPwG/isabella-lowengrip-efterlyser-misstankte-stalkern-ohallbart

Aha, en kostnadsfråga alltså!

Ja det är tufft att vara kändis.
Men givetvis är det helt ofrivilligt från hennes sida.
Rena oturen i princip.
Citera
2018-10-08, 13:53
Medlem
Stor risk att knivattack är att vänta. Marockanskt förfarande...
Citera
2018-10-08, 14:00
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NativeVLAN
https://www.instagram.com/iamthetwintwin/

Han är det väl?

den ser så ensam ut ingen bild på nån kompis, bara egna ansikte hela tiden!!
autist? hoppas tanten den bor hos tar hand om den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in