Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Jag antar att de under dessa minuter gick runt inne i skolan och tuttade på flera eldhärdar och sedan sprang ut rakt i armarna på polisen.
Någon skrev tidigare att 14-åringen inte var hemmahörande i Gottsunda, dock utan att nämna källa. Rimligen borde inte heller 16-åringen vara elev på skolan (om hon inte gått om något år). man kan verkligen undra vad som ligger bakom detta. Är det en effekt av gängbråk mellan t.ex. Gränby och Gottsunda? Har tjejerna blivit våldtagna av killar på Gottsundaskolan, eller har Gottsundatjejer snott deras killar?
Det verkar så utstuderat, särskilt om tjejerna inte bor i området. Inget plötsligt infall när de var ute på kvällspromenad alltså, utan planerat att utföras mitt i vargnatten när risken för upptäckt är minst.
Kan det vara anstiftat av någon? Kanske i utbyte mot knark? "Ni får en påse om ni tuttar på skolan". Ja, frågorna är många. Hoppas allt kommer fram snabbt.
Vet inte om det är svensk bakgrund på töserna, gottsunda är vad jag vet rätt besvärligt utanförskapsområde. Svensk kultur skulle man kunna gissa, övriga är lite mer vanskligt då precis allt kan ligga bakom.
Men tänker vi svenskt så kan det vara de som bara hänger runt planlöst och röker.
Kyligt kväll, möjligt de hittade ett ställe under tak och en fimp hamnar på dåligt ställe, börjar pyra och de får panik och ringer brandkåren (varför de också kan hittas och tämligen lätt kunde gripas), gissar det var mer barn vid platsen om de inte själv hade ringt in så blev de utpekade.
Var det uppsåt så låter det märkligt att de skulle hittas så snabbt..