Citat:
Ursprungligen postat av
nivijag
Man vet inte, vad ska man tro längre.
Kommer ihåg att MV skrev nåt att SD utfört dådet ensam.
Hoppas att MV skriver några rader om hen fortfarande tror att det är så.
Ja, och jag har respekt inför de uppgifter som MV försett tråden med då hen verkar utifrån andra trådar ha en insyn i polisens arbete. Dock tänker jag mig att MV kanske inte har en full insyn och att alla inte vet allt, baserat på hur nära källor hen har. Om det inte var en felsägning i intervjun så nämndes ju flera gripanden.
Det som haltar mest i min spekulation är väl tekniska bevis såsom masttömning och liknande. Ifall alla fyra, dvs SD, HD, LW och JG varit på plats med sina mobiler i fickorna samtidigt så borde det ju kunnat spåras tänker jag. Nu är jag dock helt oinsatt i sådan teknik. Om t ex HD rusar över till LW behöver hon inte ha kommit ihåg att ta med mobilen. Däremot ifall, enligt min spekulation, SD kontaktat JG via att ringa honom så borde det finns loggat i någon samtalshistorik och då är det väl mest troligt att JGs telefon kunnat knytas dit också. Och sedan... fyra personer borde ha dragit åt sig uppmärksamhet. Men å andra sidan var det en sen, mörk kväll och inga fönster eller entréer vätter direkt mot gatan heller. LW och HD grälar tyst ner efter gatan mot planket, SD efteråt och ropar åt HD att besinna sig, vittnet hör detta samtal, HD och LW som skriker i kamp nere vid planket så att det hörs till andra sidan vägen.