2018-10-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Hade jag kunnat skriva meddelande till dig
så hade jag berättat men skriver inte det här så EGT springer med det till SD.
Kanske du inte borde skriva mer här nu. Det är nog ingen som tvivlar på EGTs agenda
som lyser igenom helt.
Du har redan skruvat upp värmen ordentligt på tråden. Tack!

HD håller sig nog för skratt en vacker söndag som denna.
Citera
2018-10-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Bra inlägg om alla stridigheter/ mitsägningar.
I min värld om jag hade velat bli av med min man så hade jag inte skyddat honom och åkt på semester. De är ju stentighta. Nä jag tror inte det stämmer att hon ville bli av honom. Inte i min värld.
Kan ju ha varit en känsla hon hade under en period.. När man inte ser en lösning på ett relationsproblem kan man gärna tro att en separation är just det man vill ha. Har en känsla av att det var LW som inte ville mer med SD och att han i samband med LW:s "brytning" sprang tillbaka till HD och ville ha henne tillbaka. Han bedyrade såklart sin kärlek till henne och framställde det som att det var han som brutit med LW för att han ville rädda deras förhållande. Efter eventet i Örebro tog dock SD komtakt med LW igen och då hon inte var helt avvisande till kontakt blossade hans känslor för henne upp igen. USA resan bokade han egentligen till LW och sig själv..därav tjafset inför hennes resa till Norge. För att sedan få det att se ut som att han aldrig haft några andra planer än att reparera förhållandet med HD presenterar han denna USA resa som en present till HD. Därav att hon inte hade några papper färdiga innan avresan..
Citera
2018-10-07, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Kanske du inte borde skriva mer här nu. Det är nog ingen som tvivlar på EGTs agenda
som lyser igenom helt.
Du har redan skruvat upp värmen ordentligt på tråden. Tack!

HD håller sig nog för skratt en vacker söndag som denna.

Sitter hemma hos en kollega och vi har bara sån lust att skriva en fråga till EGT så vi gör det.

EGT säger ett datum dig något 22 OKT 2018 om 15 dagar 🙏🙏🙏
Citera
2018-10-07, 20:22
Medlem
Philomenas avatar
Nu kommer jag med en sådan där kanske lång(sökt) teori/spekulation i eposformat igen men har grubblat i helgen på hur man ska få in JG och hans agerande i den triangel han beskådat över åren.

Skulle det kunna vara så som följande spekulation:

JG är vän med HD främst. Detta har angetts tidigare i tråden. Men han är även vän med SD och med LW. De fyra ägnar sig alla åt geocaching och JG har en ordföranderoll dessutom.

HD och SD glider isär över åren och då LW är singel så börjar SD snegla ditåt. Samtidigt så har JG som själv skiljt sig (visst har han vuxna barn men är sambo med en annan, äldre kvinna?) satt makarna Ds äktenskap på konservativ piedestal och de anförtror sig inte åt honom med att deras äktenskap är stendött och att HD gett sitt okej att SD har kul med någon annan. Makarna D tycker att det är trevligt att någon ser upp till dem och tror på det de har tillsammans även om de själva över åren mest gett upp.

Så börjar LW längta efter en fast relation, att gå vidare i livet och inte bara ha lite tycka synd om-sex med SD. Hon träffar nya män varav någon som hon uppger till Sh.Holmes hade kunnat vara den rätte. Även om han visade sig vara bisexuell, vilket inte fungerade för LW, så väcker det hopp och tankar hos LW som vill ha mer i livet än bara någon KK (som SD t ex) utan ett riktigt förhållande. Hon börjar umgås med den snygge AL och andra trevliga, än duktigare geocachare än SD som tilltalar hennes energi.

SD gillar inte detta. Hur mycket han än har fiskat efter kvinnor i grannskapet (enligt uppgift i tråd så har han kontaktat en del) så är han inte kvarterets Don Juan utan han börjar känna sig desperat då LW vill gå vidare. Här beter han sig illa och börjar tjata på henne vilket då föranleder anmälning om trakasserier som LW sedan ändrar sig kring. Senare så försöker han igen då han sitter i bilen med LW men hon står på sig och sätter en gräns. Deras affär är över. De kan vara bara vanliga vänner föreslår hon och bjuder in honom på fika men han är kränkt, desperat och förbannad över att hon som tidigare gått med på sex inte vill det nu. Frustrerad tappar han behärskningen och då hon blir rädd och försöker undvika hans ilska och lugna ner honom så hugger han tag i henne och trycker ner henne samt misshandlar henne genom att hålla fast henne mot hennes vilja samtidigt som han gnuggar hennes huvud med sina knogar. LW som är en modig och stark person inser nu att han inte går att tala med och att det blir svårt att försöka terepeuta honom till en normaliserad relation, vilket hon som fd pastor försökt med, och anmäler nu honom då han skrämmer henne.

SD inser att loppet nu är rejält kört med LW och att han dessutom kan måsta förklara en misshandelsanmälan för HD. Så. Han gör om historien så att han blir offret. Dels för att det känns trevligare, dels för att det är att hämnas på LW om hon hängs ut som en promiskuös manshatande kvinna som betett sig gränslöst mot den äkte mannen SD och dels för att detta kan göra att han istället kan satsa på HD igen som han nu ser som plan B trots allt. De är ju ändå gifta. Han börjar försöka få tillbaka HD nu men hon visar sig vara intresserad av JS. Dock sprids hans version om händelsen i bilen och JG får reda på den och blir chockad över LWs agerande då han hör SDs väl valda vinklar.

JG blir arg på både SD och LW men som konservativ så dömer han LW hårdast och när han dessutom bara hör SDs version och i ljuset av bilincidenten så går han all in på att dissa LW. Han köper den rakt av och LW blir ormen i paradiset som han tänkt in makarna D in i. Stackars bedragna HD. Stackars SD som inte har kontroll över sin egen sexualitet utan gränslöst blev förförd av en kvinna. JG bryter med LW.

Efter att SD lagt på stora charmoffensiven så börjar HD vekna och få lite hopp om deras äktenskap igen. Hon blir dessutom peppad av JG som vill få sitt drömpar att fungera igen. Men hon ger SD en enda regel, lägga ner affären med LW som hon dittills okejat och tror att det är en enkel femma iom att LW anmält honom. Om han gör detta så ska hon överväga dem igen och hon offrar kanske t o m roliga event med JS för att hon nu ger äktenskapet och SD en chans. I själva verket är hon inte alls så obrydd som hon velat säga på jobbet. Så klart man inte alltid orkar erkänna för kollegor hur man mår.

Men under den tid som förlöper så kan hon inte lita på SD. Hon ser tecken på att han inte släppt LW. Han ältar händelsen i bilen. Ältar LW. Han tjatar om att han sett henne ihop med BeholderX och ML på olika geocaching event. HD misstänker att han inte släppt LW och att hon var mer än bara sex och en övergående ny relation. Kanske känner hon sig som ett tröstpris och vet att han bara vill ha henne tillbaka för att LW valt att gå, det har inte handlat om något egentligt eget val av SD. Därav börjar hon bete sig misstänksamt. Hon kanske inte väljer att aktivt söka boende nära LW men blir iaf inte illa berörd av att få utsikt över denna.

Svartsjukan börjar gro. Hon börjar tänka alltmer på affären SD och LW hade. Kanske spelade den ingen roll under några år då hon gett upp hoppet men nu efter anmälan då SD lagt på charmen så minns hon deras tidiga äktenskap och det börjar svida att han kan ha starkare känslor för LW. Hon ser LW från sitt fönster och kan inte släppa dessa tankar. Det hela utvecklas osunt. LW blir nu som JG tröstat henne med, ormen i paradiset som rår för allt. Att hon själv sagt att det varit ok med att SD haft en ny kvinna förtränger hon. Påhejad av JG som tolkat triangeldramat bara baserat på SDs efterhandskonstruktion så börjar nu även HD se LW som den som rår för allt som är dåligt och kan gå dåligt. Utifrån dessa osunda tankar så börjar HD försöka se vad SD ser i LW. Hon tittar ut och förväntar sig att se sin SD snedda över innergården mot LW trots att detta faktiskt inte händer. När hon är ute och geocachar så noterar hon gamla loggar (därav ändrar SD i vissa då han vill undanhålla HD saker som hon ska reagera på åt olika håll) och den besattheten leder henne till att den 12-13 maj besöka platser som hon läst ska betyda mycket för LW. Kanske inbillar hon sig att SD ska ha varit där i smyg med LW och vill se något slags bevis.

Så den 14 maj. LW står och slår in paket parallellt med att hon chattar med andra geocachare om den stundande resan till Norge. SD är hemma och packar inför sin resa med HD till USA. HD är hemma och packar också parallellt tittar ut genom fönstret. Så upptäcker LW att hon saknar en pryl som SD lånat för länge sedan och som hon verkligen behöver till resan till Norge. LW är driftig och impulsiv, är enligt uppgift van att tjata till sig prylar hon behöver och nu då hon är stressad så skickar hon ett meddelande om att få tillbaka denna pryl även om hon tycker att SD betett sig obehagligt mot henne tidigare. Sonen är hemma så vad sjutton kan han göra mot henne tänker hon. Detta är den enligt ryktena sena digitala kontakt LW och SD har under natten för mordet.

SD kommer över.

HD ser detta från sitt hus. Nu får hon bekräftelse på sina farhågor. Hon har halvt offrat en möjlig relation med JS och satsat på att ge SD en ny chans bara för att se honom fortfarande ränna hos LW. Hon bestämmer sig för att gå dit och säga sanningens ord till LW som hon intalar sig rår för om hennes äktenskap nu inte blir bra igen.

Väl framme där utbryter ett gräl mellan HD och LW. HD anklagar LW för en massa saker. LW menar att HD ju angett att det varit okej tidigare och att det hursom inte rör sig om något förhållande nu längre. HD blir bara mer och mer arg. SD försöker gå emellan vilket bara retar upp HD mer. SD försöker avstyra det hela. Han ser LW gå ut för att hon inte vill väcka sonen. Han ser HD gå efter. Han springer ifatt dem och försöker resonera med HD (ena hörvittnet hör detta samtal). Under tiden ringer han JG och ber honom komma dit och försöka hjälpa honom att lugna ner HD då han är god vän med henne och även känner LW sedan gammalt.

När JG anländer till trion så ser han hur kvinnorna slåss och skriker, han ser SD försöka få dem att sluta och ser så slutligen HD lyckas döda LW.

Utifrån detta agerar sedan JG på det lojala sätt som vi sett. JG, som inte vet om det halvöppna förhållandet som makarna D hade, ser ännu på LW som ormen i paradiset och även om han tycker att HD har gjort något hemskt så har han förståelse för henne. Han förlåter HD och ursäktar det med att en sviken hustru får lov att bete sig så. Sedan så blir han under sommaren bara mer och mer lojal mot SD också eftersom att han tycker att vi i tråden samt media anklagar en oskyldig man som råkat ut för LW och sedan gjort sitt bästa för att avstyra bråket. JG har ju t o m bevittnat hur SD försöker dra isär de båda kvinnorna och försvara LW. JG är emotionell och när han sett SD bittert gråta över vad som hänt så känner han med honom. Och han känner med HD utifrån sin uppfattning om äktenskaplig moral.

Sedan följer en sommar då makarna D nu svetsas samman alltmer. SD är kanske en våldsam person som kunnat misshandla en mycket mindre kvinna men han är samtidigt vek och finner sig i given situation. Nu behöver han inte frestas mer av att försöka tjata tillbaka LW. Han har HD och hon är glad då LW är borta. De båda har gjort att de har hållhakar på varandra och på JG med som bevittnat sluttampen utan att avbryta. De tre stöttar varandra och intalar sig alltmer att allt ändå bara var LWs eget fel som inledde en relation med SD.

Ursäkta en mycket lång spekulation och som sagt, här spekulerar jag bara utifrån det vi fått veta i tråden och jag vet absolut ingenting. Men, denna spekulation skulle iaf förklara för mig lite varför JG agerar som han gör.
Senast redigerad av Philomena 2018-10-07 kl. 20:45.
Citera
2018-10-07, 20:24
Medlem
Citat:
Sitter hemma hos en kollega och vi har bara sån lust att skriva en fråga till EGT så vi gör det.

EGT säger ett datum dig något 22 OKT 2018 om 15 dagar 🙏🙏🙏
Du anser att du får skriva och fråga utan att bli ifrågasatt och nu ställer du frågor?! 🙄

Men jag svarar plikttroget (där jag kan): Nej, inget.
Men eftersom du frågar på det viste så lär det vara någons födelsedag eller bröllopsdag är mina gissningar.

Jag har redan skrivit på vilken nivå vi är bekanta och veta/hålla reda på varandras bemärkelsedagar är utanför det.

Nöjd?
Citera
2018-10-07, 20:42
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Bra inlägg om alla stridigheter/ mitsägningar.
I min värld om jag hade velat bli av med min man så hade jag inte skyddat honom och åkt på semester. De är ju stentighta. Nä jag tror inte det stämmer att hon ville bli av honom. Inte i min värld.

Tack. Jag skriver i vanlig ordning lite väl långt så jag blir glad över att någon ändå tar sig igenom textmassan och finner någon slags behållning av den! Nej, det är idel motsägelser kring HDs agerande som vi ser det manifesterat. Vad är en riktigt och vad är ridå? Jag har svårt att se HD som ett oskyldigt offer men kan givetvis ha fel. Dock hakar jag upp mig på dels boendet och dels de nyare uppgifterna om loggandet på LWs gamla barndomsställen just de två sista dagarna innan mordet på LW samt att hon sjukskrev sig den kvällen. Mycket slump. Kan Ulljohs spekulation stämma att det är HD som är GM och att SD beskyddat barnen under sommaren? Jag försvarar inte SD ett dugg och han framstår osmaklig på många sätt utifrån bilincidenten men är han verkligen GM (på egen hand)?
Citera
2018-10-07, 21:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Verkligen!

Funderar på hur han kan veta att Rosamundas arbeten är publicerade. 😉

Inte så svårt om man följer mina inlägg i psykologitrådarna under ett annat nickname samt att flera tillförligliga nyckelskribenter där har fått dem från mig i PM.

I denna tråd är det en annan femma finns ingen respekt bara motvilja och mobbning av en del skribenter så man tappar all lust att dela med sig av sina kunskaper, varken skriftligt i tråden eller via PM.
Citera
2018-10-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack. Jag skriver i vanlig ordning lite väl långt så jag blir glad över att någon ändå tar sig igenom textmassan och finner någon slags behållning av den! Nej, det är idel motsägelser kring HDs agerande som vi ser det manifesterat. Vad är en riktigt och vad är ridå? Jag har svårt att se HD som ett oskyldigt offer men kan givetvis ha fel. Dock hakar jag upp mig på dels boendet och dels de nyare uppgifterna om loggandet på LWs gamla barndomsställen just de två sista dagarna innan mordet på LW samt att hon sjukskrev sig den kvällen. Mycket slump. Kan Ulljohs spekulation stämma att det är HD som är GM och att SD beskyddat barnen under sommaren? Jag försvarar inte SD ett dugg och han framstår osmaklig på många sätt utifrån bilincidenten men är han verkligen GM (på egen hand)?

Man vet inte, vad ska man tro längre.
Kommer ihåg att MV skrev nåt att SD utfört dådet ensam.
Hoppas att MV skriver några rader om hen fortfarande tror att det är så.
Citera
2018-10-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har för mig att vid (ofta) upprepad korttidsfrånvaro har arbetsgivaren / företagshälsovården skyldighet att utföra en utredning av personen i fråga.

Efter 3 sådana på ett år. Då är det samtal med landstingshälsan.
Citera
2018-10-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Fast det får man ha.
Om man inte använder dem i samma tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Exakt.

Ändå anmärkningsvärt att du skapade ett nytt konto enkom för detta ämne. Visste du redan från start att du med din vinkel på inlägg skulle komma att bli ifrågasatt i just denna tråd?

Jag hade förstått det fullt ut om du hade någon koppling till de inblandade, men du har vad jag kan minnas hela tiden hävdat att du inte har någon koppling alls utan enbart är intresserad av den psykologiska aspekten i fallet.
Senast redigerad av Zymbal 2018-10-07 kl. 21:41.
Citera
2018-10-07, 21:52
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Man vet inte, vad ska man tro längre.
Kommer ihåg att MV skrev nåt att SD utfört dådet ensam.
Hoppas att MV skriver några rader om hen fortfarande tror att det är så.

Ja, och jag har respekt inför de uppgifter som MV försett tråden med då hen verkar utifrån andra trådar ha en insyn i polisens arbete. Dock tänker jag mig att MV kanske inte har en full insyn och att alla inte vet allt, baserat på hur nära källor hen har. Om det inte var en felsägning i intervjun så nämndes ju flera gripanden.

Det som haltar mest i min spekulation är väl tekniska bevis såsom masttömning och liknande. Ifall alla fyra, dvs SD, HD, LW och JG varit på plats med sina mobiler i fickorna samtidigt så borde det ju kunnat spåras tänker jag. Nu är jag dock helt oinsatt i sådan teknik. Om t ex HD rusar över till LW behöver hon inte ha kommit ihåg att ta med mobilen. Däremot ifall, enligt min spekulation, SD kontaktat JG via att ringa honom så borde det finns loggat i någon samtalshistorik och då är det väl mest troligt att JGs telefon kunnat knytas dit också. Och sedan... fyra personer borde ha dragit åt sig uppmärksamhet. Men å andra sidan var det en sen, mörk kväll och inga fönster eller entréer vätter direkt mot gatan heller. LW och HD grälar tyst ner efter gatan mot planket, SD efteråt och ropar åt HD att besinna sig, vittnet hör detta samtal, HD och LW som skriker i kamp nere vid planket så att det hörs till andra sidan vägen.
Citera
2018-10-07, 21:54
Medlem
Citat:
En för snäll chef sen har hon en chef över sig.
Jag vet inte dem har kanske erbjudit henne hjälp och hon tackat nej.
Nej jag vet bara HD berättat hon vet inget om att hon ska ha fått en resa till USA i julklapp.
HD var sjuk från 14 maj till juni juli någon gång sen sem sen har det varit sjuk lite jobbat lite sjuk lite och jobbat lite. När hon var sjuk längre perioden var hon och hälsade på oss på jobb flera gånger.
När hon blev opererad för många många år sedan var hon sjuk ett tag men det var helt naturligt.

Sjuk från 14 maj?!
Inte planerat att åka till USA enl HD eller bara att de betalt resan själva? Var hon på planet till USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in