2018-10-07, 02:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Misstänker att både SD och HD, efter att de har hittat en burk, numera väntar flera veckor med att publicera en digital logg, i syfte att deras loggar inte ska visas som "nyinlagda datum", utan istället hamna någonstans längre bak i deras listor över totala hittade loggar för att på så sätt "försvinna i mängden" för nyfikna läsare som håller koll på deras geocachande.

Jag tycker att man under senare tid har sett flera exempel på detta beteende hos dem båda. Deras antal hittade cacher ökas ständigt på, men oftast ligger ingen nyinskriven ligg senast i flödet, utan loggarna ligger istället någonstans längre ned i flödet.

Ett färskt exempel är SD's lista över totala loggade burkar. Hans antal "funna cacher" har de senaste dagarna ökat i antal. Men hans senaste logg i listan visar en cache som han hittat den 26/9. Så varför har de ökat i antal trots att det inte finns någon nyloggning? Jo, för att han exempelvis igår/förrigår klämde in en loggtext för en cache som han hittade redan den 22/9.

Den cachen är dessutom en FTF (first to find) och generellt är man som geocachare ganska (väldigt!) mån om att den digitala loggen snabbt kommer in på den specifika cachens lista över loggningar, prestige så att säga. I detta fall har han dock väntat i flera veckor, tills han nu i dagarna skriver sin FTF-text:

Detta fenomen leder till att ett stort antal andra geocachare som hittade burken efter honom, nu hamnar före i listan (sammanlagt 18 personer):

https://www.geocaching.com/geocache/GC7XFNJ_ser-du-vasselsjon (Notera att man måste ha inloggning för att se alla 18 personers loggar under hans loggtext, utan inloggning ser man bara de få senaste).

Beror de sena loggtexterna på tidsbrist? Nja, kanske. Men eftersom man under senare tid sett att både SD och HD konsekvent tillämpar denna "sena-loggnings"-taktik (genom bakdatering) så tror jag att det snarare kan bero på att de vill "gå under radarn". Och vid tidigare FTF:er kunde åtminstone inte SD vara snabb nog att utföra sin FTF-dans, inmundiga sitt FTF-fika, och i rekordfart skriva sina FTF-loggtexter - helst redan i bilen på väg därifrån

Och vem vet, nu när frågor har börjat dyka upp angående HD's frågor om ständiga sjukskrivningar från jobbet, trots att hon verkar samla burkar för fulla muggar, så kanske denna "sena-loggningstaktik" är ett försök till att minimera upptäckter av eventuella samband?

Noterar vad du skriver. Troligt — utan att kunna bidra annat kring det. Stressigt är det också, frenetiskt...

Jag noterar också utförligheten på loggen, men letade upp den igen pga av en association jag gjorde till mitt inlägg kring den tidigare. Detta är måhända för den inbitne...:

”Vindarna var rätt jobbiga, och kajaken ville ideligen vrida upp sig i vind. Med- och motvind gick bra, men sidvinden var förödande. I slutet på sjön slog jag följa med Busther en stund, och mötte även ett par andra båtar med diverse trevligt folk i. När Snösjön var färdigloggad återstod bara en ologgad från morgonens släpp, och den kunde ju inte få ligga i fred. Blev en ny sjötur på ca 3 km, och nu var det precis på gränsen till vad kajaken (eller jag kanske) klarade.”

Texten uttrycker inte bara ett behov att vara i ständigt ångestdämpande aktivitet, från ”blomma till blomma”, där nästa händelse ständigt ”täcker över” det nyss passerade. Utan även samtidigt (genom valet av vad som tas upp och anses viktigt, dramatiskt) en skräck att överväldigas och gå under, och ett behov att registrera/ nedteckna det passerade för att... dämpa ångesten av den ångestdämpande aktiviteten....

Det finns ett mått ”drunkningsdröm” här. Att hjälplöst överväldigas och fastna eller spolas bort.

Samtidigt rör det sig inte om skriftligt kvalitativa bearbetningar i någon mer reflekterande bemärkelse, utan om ”mer kickar”. Det är städa av och gå vidare. Inte bearbeta och ta in. Alltså som konflikthantering då.

Detta är förstås inte kliniska synpunkter.
Citera
2018-10-07, 02:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ett tips är att ställa frågor mer öppet, så att den som vet någonting kan svara dig. När du ställer frågor specifikt till en viss användare så kan andra dra sig för att svara. Vad var det du ville veta?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Jag undrar också på vilket sätt du tänker att församlingen har med mordet att göra? Vilka är dina teorier?
Citera
2018-10-07, 02:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag förstår inte riktigt varför du citerar mitt inlägg. Du tycks ju inte själv kunna svara på de frågor som nu har uppstått kring Equmeniaförsamlingen.

Är du kanske själv medlem i Equmeniakyrkan i nya Hjärsta, och vet du kanske om Åsa Hiding tillhör samma församling?

Vilka frågor är det?
Citera
2018-10-07, 04:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Så här har HD aldrig tidigare gjort sjuk sem jobbar 1-2 dagar sjuk sjuk.
HD pratar aldrig om det vi beskådat om geocahandet där postare lagt ut bilder reser och är sjuk. Något är lurt undrar vad vår chef säger om hon får se det. Det är mer än sanslöst.

Vad menar du angående att man inte skulle få resa och utöva sina fritidsintressen när man är sjuk?

När jag sjukskrivit patienter för psykisk ohälsa har det alltid varit mitt råd att de ska göra saker som får dem att må bra så att deras välbefinnande ska öka.

Annars riskerar de att ligga i sängen och tycka synd om sig själv hela dagarna eller sätta sig framför tv och inte gå ut och träffa människor. Det här leder till att deras sjukdom blir än mer långvarig.

Det verkar som att ni blandar ihop fysisk sjukdom och mental ohälsa. När man är fysiskt sjuk är det svårt att vara aktiv som ni säger. Inga hobbies, resor m.m. Är man däremot mentalt sjuk så fungerar själva kroppen utomordentligt så all fysisk aktivitet går jättebra!
Det är huvudet som inte fungerar, hur en sjuksköterska ska tänka logiskt och förnuftigt och ta hand om patienter, anhöriga, mediciner m.m. på ett riskfritt sätt med försämrade kognitiva förmågor är för mig en gåta.

Gå du till din chef så får du se att hen säger samma sak. Men du kommer se ut som missunnsam avundsjuk kollega som inte har någon kunskap om sjukdomar m.m. vilket chefen kommer tycka är anmärkningsvärt för någon som jobbar inom vården.
Citera
2018-10-07, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad menar du angående att man inte skulle få resa och utöva sina fritidsintressen när man är sjuk?

När jag sjukskrivit patienter för psykisk ohälsa har det alltid varit mitt råd att de ska göra saker som får dem att må bra så att deras välbefinnande ska öka.

Annars riskerar de att ligga i sängen och tycka synd om sig själv hela dagarna eller sätta sig framför tv och inte gå ut och träffa människor. Det här leder till att deras sjukdom blir än mer långvarig.

Det verkar som att ni blandar ihop fysisk sjukdom och mental ohälsa. När man är fysiskt sjuk är det svårt att vara aktiv som ni säger. Inga hobbies, resor m.m. Är man däremot mentalt sjuk så fungerar själva kroppen utomordentligt så all fysisk aktivitet går jättebra!
Det är huvudet som inte fungerar, hur en sjuksköterska ska tänka logiskt och förnuftigt och ta hand om patienter, anhöriga, mediciner m.m. på ett riskfritt sätt med försämrade kognitiva förmågor är för mig en gåta.

Gå du till din chef så får du se att hen säger samma sak. Men du kommer se ut som missunnsam avundsjuk kollega som inte har någon kunskap om sjukdomar m.m. vilket chefen kommer tycka är anmärkningsvärt för någon som jobbar inom vården.

Svamlet här påminner mycket om EGTs lögner och dynga. Om man mår dåligt, är utbränd och stressad skulle ingen doktor i världen ordinera patienten att fortsätta göra samma saker som hen blir sjuk av!
Ordinationen brukar vara att bryta mönstret, koppla av i en annan omgivning och på ett annat sätt, kanske med andra människor än man brukar.

De flesta riktiga psykologer skulle inte heller ordinera att stressa runt med en mordmisstänkt, notoriskt otrogen exmake som har alla syndrom på narcissism och svårt att kontrollera humöret.
Citera
2018-10-07, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Noterar vad du skriver. Troligt — utan att kunna bidra annat kring det. Stressigt är det också, frenetiskt...

Jag noterar också utförligheten på loggen, men letade upp den igen pga av en association jag gjorde till mitt inlägg kring den tidigare. Detta är måhända för den inbitne...:

”Vindarna var rätt jobbiga, och kajaken ville ideligen vrida upp sig i vind. Med- och motvind gick bra, men sidvinden var förödande. I slutet på sjön slog jag följa med Busther en stund, och mötte även ett par andra båtar med diverse trevligt folk i. När Snösjön var färdigloggad återstod bara en ologgad från morgonens släpp, och den kunde ju inte få ligga i fred. Blev en ny sjötur på ca 3 km, och nu var det precis på gränsen till vad kajaken (eller jag kanske) klarade.”

Texten uttrycker inte bara ett behov att vara i ständigt ångestdämpande aktivitet, från ”blomma till blomma”, där nästa händelse ständigt ”täcker över” det nyss passerade. Utan även samtidigt (genom valet av vad som tas upp och anses viktigt, dramatiskt) en skräck att överväldigas och gå under, och ett behov att registrera/ nedteckna det passerade för att... dämpa ångesten av den ångestdämpande aktiviteten....

Det finns ett mått ”drunkningsdröm” här. Att hjälplöst överväldigas och fastna eller spolas bort.

Samtidigt rör det sig inte om skriftligt kvalitativa bearbetningar i någon mer reflekterande bemärkelse, utan om ”mer kickar”. Det är städa av och gå vidare. Inte bearbeta och ta in. Alltså som konflikthantering då.

Detta är förstås inte kliniska synpunkter.
(min fetning)
Det där ang "drunkningsdröm" håller jag inte alls med dig om.
Imho uttrycker SD (för det är väl ur hans logg du citerar?) en "duktighetsdröm" -dvs en text som på ett självupptaget, för att inte säga om den texten: 'narcissistic light', vis illustrerar en "duktighetsdröm"? Det är en Bror Duktig vi här har att göra med, det får man inte glömma.

Att tro att SD skulle gå eller för delen: paddla omkring med en omedveten dödslängtan, är nog att dra fel slutsatser av vad han skriver där i relatation till vad vi, genom andra källor, tror oss veta om den karlen. Tidigt i tråden försökte jag mig på att analysera SD:s texter så som de lagts upp i tråden och de indikerar att det är en man med narcissism som bästa "vän" när han skriver sina pekoral. SD är inte särskilt intresserad av citat: "diverse trevligt folk"; de får bilda staffage för hans berättelse om hur han kämpade i kajaken, typ mot elementens raseri. Och förstås vann..

Ovanstående är synpunkter, om än inte kliniska i ordets ursprungliga bemärkelse..
Citera
2018-10-07, 07:35
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Svamlet här påminner mycket om EGTs lögner och dynga. Om man mår dåligt, är utbränd och stressad skulle ingen doktor i världen ordinera patienten att fortsätta göra samma saker som hen blir sjuk av!
Ordinationen brukar vara att bryta mönstret, koppla av i en annan omgivning och på ett annat sätt, kanske med andra människor än man brukar.

De flesta riktiga psykologer skulle inte heller ordinera att stressa runt med en mordmisstänkt, notoriskt otrogen exmake som har alla syndrom på narcissism och svårt att kontrollera humöret.

Det kan ju vara så att en läkare inte alls har fått inblick i vilket tydligt och sjukligt flyktbeteende HD har med sitt geocachande. Läkare kan välvilligt och ovetande ha ordinerat henne frisk luft och motion.
Citera
2018-10-07, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har sedan länge noterat den energi vissa, framförallt EGT, lagt ned på att motbevisa alla uttalande från MV. Undrat varför?

Jag tilltror fortfarande MVs uppgifter och hoppas på hens återkomst.
Det där med h*ns återkomst hoppas jag också på.
Fast då i formen för att meddela tråden att h*n kommit på bättre tankar och fortsättningsvis inte kommer att sprida några uppgifter som [ev] läckt ur en pågående FU rörande ett mord på en mördad trebarnsmamma.

Jag vet att jag här i tråden är kärringen mot strömmen, men jag fortsätter att hävda att en vattentät och korrekt genomförd FU är viktigare, såväl tekniskt som moraliskt, för en rättssäker process, än ditt och andras "behov" av skvaller.
Är du enig eller ej?
Citera
2018-10-07, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Var har jag skrivit vad HD är sjuk för eller inte är sjuk för? Jag har inte nämt något om sjukdomar eller psykisk ohälsa!

Så jag kan ringa och sjukanmäla mig på måndag och säga jag har super ont i halsen och feber så jag kommer inte i dag och i morgon.
Jag hör av mig på tisdag för att se hur jag mår om jag kan jobba på onsdag.
Krya på dig
Jag åker och spelar golf med en vän vi tar lite foto och postar ut. En annan vän hör av sig till oss om vi inte kan ta oss längre upp i landet och spela där med vår andra vän. Sagt och gjort åker vi sen tar vi in på hotel postar ut lite foto hur dagen varit.
Jag ringer jobbet och säger ja mår bättre jag kommer i morgon. Sagt och gjort går jag och jobbar på onsdag.
Men var jag sjuk? Jag var med vänner och spelade golf vi var på hotel.
Jag behöver inget läkarintyg för att vara sjuk två dagar. Sen jobbar jag några dagar sen är jag sjuk igen. Då har jag maginfluensa men nu vill min vän jag följer med på en ny golfrunda sagt och gjort vi åker postar lite bilder.
Men var jag sjuk? Nä då hade jag inte åkt och spelat golf.

Om du inte tycker som du skriver att HD inte kan
ta hand om patienter, anhöriga, mediciner m.m. på ett riskfritt sätt med försämrade kognitiva förmågor är för mig en gåta.

Citat:
Hur kan du avgöra det? Hur kan HD ta hand om barnen då på ett riskfritt sätt?

Nej vår chef hade inte sagt så till oss.
Vår chef vet att vi har kunskap för vårt yrke vilket även HD har.
Och vi är inte avundsjuka på HD hur hade samhället sett ut om alla gjort så?

Sen allt HD berättat och om chefen ser att det är hennes man ex man den som hon separerade från och allt vad hon sagt hon spenderar tiden med hade säkert HD fått varning.

Skriver läkare ut läkarintyg så lätt i dag för att individer ska utöva sin fritid?
Dem borde få sitt legitimation indragit.

Citat:
HD som någon annan frågade om att HD varit utbränd lidit av depression. Har vi aldrig hört. Vet HD var dålig för 11 12 år sedan efter en operation men inte utbränd eller att hon lidit av depression
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-07 kl. 08:49.
Citera
2018-10-07, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag håller inte helt med dig angående det här. Vi tycker olika och det är såklart okej 🙂.

Att förvilla, skapa osanningar och framlägga tveksamma gissningar som fakta anser jag inte vara av godo. Självklart står det var och en fritt att värdera den information som delas i tråden.
I fallet EGT så har hen överbevisats för många gånger för att hens uppgifter ens ska övervägas som värdefulla.

Enligt mig bör tilläggas.

Du kommenterar inte när jag i detalj visade hur MV ändrat sin utsago och backade på uppgifter hen spred.

Varför backade MV? Jo för jag visste att det var lögner eller inte kunde stämma med det hen påstod.
Citera
2018-10-07, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Efter att genom denna tråd ha fått inblick i den för mig tidigare nästan okända världen 'geocaching' med föräldrar som mitt i natten kastar sig iväg för att försöka bli först i att finna en burk, tror jag inte de vill "åstadkomma" nånting.
De är enligt min ringa mening fångade i ett hektiskt-sektiskt ekorrhjul som de inte har nåt inflytande över. Jag är ganska övertygad om att detta handlar om att frisläppa dopamin. Det är frågan om ett beroende och sen får trådens geocachvurmande sekt säga vad de vill.

Med två barn och vars pappa SD är mordmisstänkt, så borde föräldraparet SD/HD ge tusan i att publikt presentera ens ett enda inlägg! Vad är det för fel på folk som inte märker att de är hjärntvättade av sin hobby?
Förresten: Läser inte barnens morföräldrar här? De påstås ha betalat USA-resan för HD och SD och detta för att hjälpa dem att "hitta tillbaka" till varann. Är de ansvarskännande borde de säga till sin dotter och måg att sluta exponera sig!

Detsamma gäller den där TinnaMinna35(?), nytillkommen i tråden och som påstår sig arbeta med HD:
Kan inte du ta HD i örat och be henne lägga av med att offentligt berätta om skogsburkar och istället fokusera mer på medicinburkar?

HD berättar inget om geocachande vilket man
förstår nu. Nej jag vi är redan så elaka tycker några här och tror vi är avundsjuk på HD.
Vi är några kärringar som delar din ståndpunkt om mv. Hur är det med den som skriker om
strikt Förundersökningssekretess.
HD vet inget om att hon har fått någon USA resa i julklapp av hennes föräldrar.
Citera
2018-10-07, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du kommenterar inte när jag i detalj visade hur MV ändrat sin utsago och backade på uppgifter hen spred.

Varför backade MV? Jo för jag visste att det var lögner eller inte kunde stämma med det hen påstod.
Kommenterar mig själv...

Det jag inte tagit upp är MV:s uppgifter om blodspår som blev att GM stått utanför LW.
Än lustigare blir MV:s uppgifter om cykeltjejerna, som enligt hem finns antagligen i dubbla upplagor när det gick upp för hen att det var Dalaan som iaktog dom.
Panguppgiften om hur GM rört sig från FP kom dagen efter inslag av LGWP om just rörelsemönster.

Men ja, hen har uppgifter från huset, uppgifterna om hör/synvittnet fanns inte publikt innan hen skrev om det.
Att polisen utökade avspärrningen för att någon sett/hört GM utanför LW är jag tveksam till. Jag tänker på beskrivningen från efterlysningen inte passar in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in