2018-10-06, 06:58
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
Hej!

Har alla chanser på att få ett ärftligt håravfall men samtidigt så brukar dessa håravfall börja på något ställe. Antingen går hårlinjen bak eller så tappar man hår på hjässan. Men jag tappar hår överallt på huvudet. Allt i mitten av huvudet är tunnare men det går jämt ut över hela "överdelen" på huvudet. Börjar tro att de beror på något annat? Tycker även att senaste två veckorna så har jag tappat mycket mer hår än innan.... Är även väldigt öm i hela hårbotten. Är så öm att det kan göra ont om jag tar på hårbotten. Står inte någonstans att ärftligt håravfall ska skapa denna ömhet. Någon som vet? För att ge lite information så är jag man och 19 år.
Citera
2018-10-06, 07:52
Bannlyst
Dåliga gener för hår helt enkelt, raka av dig skiten.
Det finns lika många brudar som gillar ett rejält hårsvall som det gör dom som gillar rakade huvuden.

Tro mig man får ligga med kvinnor när man har rakat huvud.
Citera
2018-10-06, 08:48
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Nej, ärftligt håravfall ger mig veterligen inte smärtor i hårbotten så det där får du ta och kolla upp.
Citera
2018-10-06, 09:45
Medlem
GormDenGamles avatar
Man kan bli öm i hårbotten när man mister hår. Inget ovanligt.
Och det du beskriver, låter som ärftligt håravfall.

Sedan tycker jag att du oroar dig för mycket. Därför du också tror att du har mist mer den senaste tiden.
Citera
2018-10-06, 09:48
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OncePostNeverBack
Hej!

Har alla chanser på att få ett ärftligt håravfall men samtidigt så brukar dessa håravfall börja på något ställe. Antingen går hårlinjen bak eller så tappar man hår på hjässan. Men jag tappar hår överallt på huvudet. Allt i mitten av huvudet är tunnare men det går jämt ut över hela "överdelen" på huvudet. Börjar tro att de beror på något annat? Tycker även att senaste två veckorna så har jag tappat mycket mer hår än innan.... Är även väldigt öm i hela hårbotten. Är så öm att det kan göra ont om jag tar på hårbotten. Står inte någonstans att ärftligt håravfall ska skapa denna ömhet. Någon som vet? För att ge lite information så är jag man och 19 år.

Tycker att du ska boka tid på vårdcentralen så fort som möjligt.

Det är något fel när du har så väldigt ont.
Citera
2018-10-06, 09:56
Medlem
Denoms avatar
Kan vara någon bristsjukdom, förgiftning eller någonting annat kanske som får allt hår att trilla av plötsligt i värsta fall, kolla med din läkare.
Citera
2018-10-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Dåliga gener för hår helt enkelt, raka av dig skiten.
Det finns lika många brudar som gillar ett rejält hårsvall som det gör dom som gillar rakade huvuden.

Tro mig man får ligga med kvinnor när man har rakat huvud.

Så farligt är det inte än så jag behöver raka av
Citera
2018-10-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Nej, ärftligt håravfall ger mig veterligen inte smärtor i hårbotten så det där får du ta och kolla upp.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Tycker att du ska boka tid på vårdcentralen så fort som möjligt.

Det är något fel när du har så väldigt ont.

Ska också nämna att det inte alltid gör såhär ont. Har tagit prover innan och det var bra. så vad skulle de kunna vara?
Citera
2018-10-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Kan vara någon bristsjukdom, förgiftning eller någonting annat kanske som får allt hår att trilla av plötsligt i värsta fall, kolla med din läkare.

Kan vara! Ska kolla
Citera
2018-10-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Man kan bli öm i hårbotten när man mister hår. Inget ovanligt.
Och det du beskriver, låter som ärftligt håravfall.

Sedan tycker jag att du oroar dig för mycket. Därför du också tror att du har mist mer den senaste tiden.

Så om jag oroar mig tappar jag mer? haha
Citera
2018-10-06, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OncePostNeverBack
Så om jag oroar mig tappar jag mer? haha

Mnja det är inte säkert men det finns folk som tappar hår under depressioner men jag har fått för mig att det mest gäller kvinnor.
Citera
2018-10-06, 12:43
Medlem
Jag tappade massa hår. Det kom i klasar. Men sedan upphörde det och har aldrig mer haft något sådant. Vet inte om jag åt dåligt eller var stressad eller vad det kan bero på. B vitamin ska vara bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in