Jag har svårt för att se hur regeringsbildningen ska kunna förbättra invandringspolitiken?
Läste k g Bergström häromdagen, han skrev att C L och KD ville ta bort hindren för anhöriginvandring... Sossarna vill väl fortsätta importera valboskapen ( invandrarna röstar på S) men de ser väl gärna att de kan skylla på typ MP, L eller C när de 'motvilligt' gör detta.
M gissar jag vill fortsätta arbetskraftsinvandringen, alltså att personer från utomeuropeiska länder ska kunna köpa sig jobb som städare och pizzabagare.... M kommer att säga att detta är nödvändigt för att våra stora verkstads och dataföretag ska kunna rekrytera spetskompetens till Sverige.
Göran Persson har ju sagt att invandringen enligt prognos är ohållbar...
M vill komma överens med S om invandringen, S verkar tveka om detta.
Om M samtalar med SD så kommer de nog först att försöka ha kommit överens om invandringen med S... Samtalen blir då typ meningslösa.
M har ju i valrörelsen pratat om att öka satsningen på integrationen, ungefär som om mer pengar i det svarta hålet skulle hjälpa, men det är väl lätt förtjänta pengar för de privata företag som verkar där...
Jag har väldigt svårt för att se att någon regering kommer på plats som åtgärdar detta, möjligen en M och KD regering med stöd av SD, men det kräver väl att S vägrar blocköverskridande överenskommelse om invandringen...
Jag ser verkligen nattsvart på detta, -
Göran, kom tillbaka!
Det är verkligen skrämmande vilken totalt inkompetent idiot de ersatt honom med...