2018-09-29, 18:34
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
1.Det går inte att mäta eller observera någon som helst kurvatur på jorden, jag utmanar vem som helst som läser detta att hitta 1 endaste bild som INTE är fisheye lens som visar kurvaturen. Good luck, jag har själv sökt oerhört mycket men misslyckats.

Förklara hur solen kan lysa på moln underifrån vid soluppgång och solnedgång. Detta kan man se var och varannan solnedgång. Typiska moln befinner sig på en höjd på 2000 meter. Vore jorden platt så skulle solen behöva befinna sig på en höjd av 5 941 000 meter. Förklara hur solen fixar det lilla konststycket på din platta jord. Börja med att rita upp det hela i skala på en bit papper. Markyta = ett streck. Moln = 2 cm ovanför markytan. Solen = 5,9 METER BORT!

Citat:
2.Det finns inga bevis för att gravitationen existerar. Det finns inga experiment som kan visa på att gravitation måste existera över huvud taget. Varför folk började tro från början var pga av ett sedan länge debunkat experiment som folk trodde bevisade något, det bevisar absolut ingenting.
Vi kan inte observera någon som helst gravitation i några former av experiment.

Vet inte vilket experiment du refererar till men det är irrelevant. Varje våg är bevis på gravitation. Gravitation har alltid funnits och är inget som har uppfunnits nyligen. Eller var folk tyngdlösa innan Newton?

Citat:
3.Vi kan inte lämna lower earth orbit säger NASA själva. Men dom har varit på månen. Vi kan nu inte åka tillbaka för att NASA har förstört den teknologi från 70 talet som tog folk på månen säger NASA själva, LOL. Jag hittar inte på detta, detta är NASAs egna ord. Flera gånger hör man NASA säga själva att dom inte kan lämna lower earth orbit.

Nej NASA har aldrig sagt att vi inte kan lämna LEO. Det är ett rent och skärt påhitt från din sida. Det är dina ord, inte NASAs. Så sluta hitta på saker.
Och nej, ingen har förstört teknologi från 70 talet. Teknologin har utvecklats och förändrats. Rymdfärjans motorer är t.ex. mer moderna, och mer kraftfulla, versioner av de som fanns på Saturn Vs första steg. De tillverkades av samma företag. Men Saturn V blev omodern och överflödig. Den behövdes inte. Så den avvecklades. Och det faktum att rymdfärjan aldrig åkte till månen trots att dess raketmotorer var kraftiga än de på Saturn V är irrelevant. Rymdfärjan var inte byggd för att åka till månen.

Citat:
Allt är en sham, men dom flesta är för totalt hjärntvättade för att föreställa sig att någon skulle ha motiv att ljuga. Det är det jag förstår idag att dom har, dom är satanister och vill få folk känna sig obetydliga. Samt vill dom få folk tro på rymden/utomjordingar för att bilda en envärldsregering.

edit: ALLA rymdorganistationer, satteliter, probes etc etc är samma sham. Dessa människor har nätverk över hela jorden, ungefär som cocacola company, så att posta fejkbilder från Kina eller Ryssland, samma bs.

Eller så är det du och dina konspirationsfränder som är psykiskt störda med lägre än genomsnittlig IQ. Undrar vad som är mest troligt. Att inkompetenta regeringar och politiker kan hålla saker som Antarktis, månen och jordens form hemligt, konspirationer som kräver att hundratusentals människor kniper käft medan de inte ens kan förhindra att allmänheten får reda på vilka av dessa politiker som tycker om att utnyttja kvinnor sexuellt, eller att du är en idiot?
Senast redigerad av Sadoman 2018-09-29 kl. 18:57.
Citera
2018-09-29, 18:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har inte påstått att det måste finnas några ballonger på någon speciell höjd. Du antar saker.

Nej det gör jag inte. Jag vet att TV-signalen färdas 72000 km och att signalen kommer från en punkt i rymden.
Detta innebär att jag vet att det inte handlar om ballonger - detta innebär att jag vet att signalen kommer från satelliter som befinner sig långt utanför LEZO.
Citera
2018-09-29, 18:35
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag visade precis en bild från en Japansk satellit. Det finns även satellitbilder från kinesiska, ryska, indiska och ett gäng andra länders satelliter.

Bevisen för gravitation har jag redan nämnt. Tyngdkraft, Cavendish och empiri.
Och jag försökte få dig producera fram en bild som INTE kom från en fejkorganisation som NASA.
Varsågod
FAKING SPACE - S2:E2 - Himawari Hoax | 𝐅𝐋𝐀𝐓 𝐄𝐀𝐑𝐓𝐇
https://www.youtube.com/watch?v=QfY1tbP_wXs
Det finns även sunspot på jorden i denna animationen
Det är CGI 100%. Välkomen till verkligheten

Jag frågade efter en bild tagen från ett flygplan eller hög plats på jorden som visar kurvaturen. Då jorden kröker sig 8tum i kvadrat var tredje kilometer borde vi kunna urskilja en kurvatur på detta vis.
Var är bildbevisen utan fisheye lens?

Wow övertygande bevis om gravitationen, verkligen...

edit: Nej det kommer ingen tv bild från rymden, kommunikation är helt ground based via kablar som går genom haven.
Senast redigerad av MaxDL 2018-09-29 kl. 18:40.
Citera
2018-09-29, 18:40
Medlem
madtops avatar
Citat:
Och jag försökte få dig producera fram en bild som INTE kom från en fejkorganisation som NASA.
Varsågod

Jag frågade efter en bild tagen från ett flygplan eller hög plats på jorden som visar kurvaturen. Då jorden kröker sig 8tum i kvadrat var tredje kilometer borde vi kunna urskilja en kurvatur på detta vis.
Var är bildbevisen utan fisheye lens?

Flygplan befinner sig på för låg höjd för att du ska kunna få en tydlig bild av "kurvan". Däremot finns det gott om bilder från flygplan som indirekt visar kurvaturen genom att vi ser att horisonten ligger lägre ju högre upp vi kommer.
Citera
2018-09-29, 18:45
Medlem
boneheads avatar
Citat:

Från vilken höjd menar du att kurvaturen ska börja synas?

Citat:
Nej det kommer ingen tv bild från rymden, kommunikation är helt ground based via kablar som går genom haven.

Markbaserad, heter det på Swedish. Och du menar alltså att min parabol får in signaler som kommer från kablar som går genom haven? Där ser man... Hur då?
Citera
2018-09-29, 18:46
Medlem
madtops avatar
Citat:
Wow övertygande bevis om gravitationen, verkligen...

Att du inte förstår bevisen betyder inte att det inte finns bevis.

Det finns bland de med rätt kompetens ingen som helst tvekan om att gravitation är bevisad. Att det finns ett gäng religiösa fanatiker, som inte ens har klarat av gymnasiet, påstår något annat ändrar inte på det faktum att gravitation är bevisad.
Senast redigerad av madtop 2018-09-29 kl. 19:02.
Citera
2018-09-29, 18:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Varsågod
FAKING SPACE - S2:E2 - Himawari Hoax | 𝐅𝐋𝐀𝐓 𝐄𝐀𝐑𝐓𝐇

Att du likt en struts stoppar huvudet i sanden och påstår att det är CGI betyder inte att det är CGI. Du måste styrka ditt påstående.

Och jag visade precis bilder från en japansk vädersatellit. De är inte en del av NASA.
Och återigen, vill du hävda att även de är en "fejkorganisation" så bör du belägga ditt påstående.

Och vi behöver inte ens förlita oss på rymdorganisationer för att "se" kurvan. Det räcker gott med bilder som den här:
http://t-ec.bstatic.com/images/hotel/max1024x768/261/26148980.jpg

Att påstå att vi inte ser effekterna av jordens krökning är ett absurt påstående. Människor har i tusentals år kunnat konstatera att jorden kröker - och detta oavsett dina existentiella grubblerier .
Citera
2018-09-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Återigen för vi höra: "du har ingen karta därför är jorden rund!" Fånigt att kräva av mig att jag ska rita om hela världen.

Rita om?

Nä, visa så som den är. Du säger att du vet hur den ser ut.
Citera
2018-09-29, 19:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Då jorden kröker sig 8tum i kvadrat var tredje kilometer borde vi kunna urskilja en kurvatur på detta vis.
.

Tänk inte ens än så trivial sak som hur mycket jorden kröker kan du få rätt. Du framstår som väldigt dåligt påläst, rent ut sagt okunnig.
Citera
2018-09-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
På sätt och vis, Mars ligger i Kanada på Devon Island. Om du vill låtsas att det är på riktigt så är väl det i sin ordning.

Månlandningen är en spännande film av Stanley Kubrick.

Devon Island används för tester inför olika Marsuppdrag eftersom klimat och miljö här är det mest Marslika vi har på Jorden. http://blogs.discovermagazine.com/d-brief/2016/09/29/devon-island-the-last-stop-before-mars/#.W6-t6GhzTD4

Påståendet om Kubrick är ett underbart bevis på hur man enkelt lurar skjortan av konspirationsteoretiker. Detta kommer från en "Mockumentary", fejkad dokumentär från 2002. Detta visar hur lättledda ni är samtidigt som ni påstår att det är vi andra som sväljer allt överhögheten säger. https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Side_of_the_Moon_(film)
Citera
2018-09-29, 19:58
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Att du likt en struts stoppar huvudet i sanden och påstår att det är CGI betyder inte att det är CGI. Du måste styrka ditt påstående.

Och jag visade precis bilder från en japansk vädersatellit. De är inte en del av NASA.
Och återigen, vill du hävda att även de är en "fejkorganisation" så bör du belägga ditt påstående.

Och vi behöver inte ens förlita oss på rymdorganisationer för att "se" kurvan. Det räcker gott med bilder som den här:
http://t-ec.bstatic.com/images/hotel/max1024x768/261/26148980.jpg

Att påstå att vi inte ser effekterna av jordens krökning är ett absurt påstående. Människor har i tusentals år kunnat konstatera att jorden kröker - och detta oavsett dina existentiella grubblerier .
8niches squared per mile skulle det vara som jorden kröker sig, skrev i all hast avståndet till horisonten där dom påstår att jorden börjar kröka sig.

Din bild, du måste skämta? Du påstår den bevisar att jorden kröker sig?
Nog den mest värdelösa bild jag sett LOL du är ett sånt troll

Jag obildad? Vad är då du som är en lögnare.
Du har påstått flera gånger nu att NASA inte säger att dom inte kan lämna lower earth orbit vilket dom har påstått.

Se videon så får du dina svar..
✅ FAKING SPACE - S2:E2 - Himawari Hoax | 𝐅𝐋𝐀𝐓 𝐄𝐀𝐑𝐓
Både förklarar och visar det. Eller är det något du inte förstår angående hur de mappar en identisk väderradarbild med exakt samma tidstämpel på globen för att ge illusionen av att satelliten tagit en bild?
Citera
2018-09-29, 20:23
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Se videon så får du dina svar..
✅ FAKING SPACE - S2:E2 - Himawari Hoax | 𝐅𝐋𝐀𝐓 𝐄𝐀𝐑𝐓
Både förklarar och visar det. Eller är det något du inte förstår angående hur de mappar en identisk väderradarbild med exakt samma tidstämpel på globen för att ge illusionen av att satelliten tagit en bild?

Videon säger ingenting eftersom den är en enda stor lögn. Den har inget med Himawari att göra. Lögnaren som gjort den kan inte ens säga vilken Himawari satellit han klagar på. Det finns 9. Istället hackar han på med att bilderna kommer från NOAA vilket de gör. Videon har alltså ingenting att göra med Himawari eftersom de påstådda förfalskningarna inte är original vilket ingen har påstått. Så vad är din poäng med videon? Du förstår den inte ens och det gör inte bondfångaren som gjort den heller.

Om du verkligen vill förstå satellitbilder så kika på JAXAs riktiga sida om Himawari 8. Inget NASA involverat här.
https://www.data.jma.go.jp/mscweb/data/himawari/sat_img.php
Ta en kik på länken i länken som beskriver hur man använder bilder från Himawari till att konstruera färgbilder (det är det NOAA gjorde). Ta även en god titt i drop down menyn "band". Där hittar man alla våglängder Himawari tar bilder i. Vad ser vi? Infrarött. I två våglängder. Från idiotvideon du länkade till: "How do they know where the clouds are during the night?" (det är natt nu så man ser inte så mycket i synligt ljus)
Senast redigerad av Sadoman 2018-09-29 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in