2018-09-29, 14:13
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Med tanke på hur lång tid det har gått utan att någon information har kommit så skulle jag tippa på exitscam.

Nej, det har dom inte. Snuten beslagtog ju FS 1 i samband med att silk road blev tagen. Då lyckades dom däremot inte ta bitcoin servern, och pengarna betalades tillbaka till säljarna i den mån det gick.

Fuck.

Någon som fört någon typ av korrespondans med säljarna angående situationen? Vad ska man göra i detta läge?
2018-09-29, 14:16
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Servern fungerar på ytan som vanligt, men inga uttag har processats sen i onsdags (?) och därmed har många säljare sina operationer haltade.

aha tack där ser man.. illa om det är nått strul
2018-09-29, 14:20
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
Fuck.

Någon som fört någon typ av korrespondans med säljarna angående situationen? Vad ska man göra i detta läge?

Jag har pratat med ett par säljare och dom är lika ovetande. Jag hade bara en dryg femhundring att beställa för, men jag har en vaselinburk redo ifall man skulle bli knullad.
2018-09-29, 14:24
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Jag har pratat med ett par säljare och dom är lika ovetande. Jag hade bara en dryg femhundring att beställa för, men jag har en vaselinburk redo ifall man skulle bli knullad.

Jag antar att inte ens köpare kan flytta btc till annan plånbok ifall jag "ångrar beställning"?
2018-09-29, 14:27
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Jag antar att inte ens köpare kan flytta btc till annan plånbok ifall jag "ångrar beställning"?

Ingen aning, jag har inte provat. Men det tror jag knappast.
2018-09-29, 14:33
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Inget "officiellt" uttalande från admincrew?

Citat:
Ingen aning, jag har inte provat. Men det tror jag knappast.

Vet inte vad det har för betydelse men en av mina försändelser blev "mottagen" helt plötsligt.
Senast redigerad av jamesdeanforaday 2018-09-29 kl. 14:55.
2018-09-29, 14:58
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Vad tjötar ni om?? allt fungerar ju lysande som vanligt

Rykten säger att man inte flytta btc från sin wallet på FS. Vilket skapar en kedjereaktion där säljarna inte skickar iväg varorna ifall de sen inte kan nyttja sina inarbetade btc.
2018-09-29, 15:05
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Hur tänker ni andra som lagt beställningar? Rida ut stormen och hoppas på de bästa?
2018-09-29, 15:23
Medlem
polseks avatar
Citat:
Får säljarna btc in till sitt konto ens? Så att de ser inkommande order och skicka ut?

Ja, men ingen skickar förstås ut ordrar så länge de inte kan ta ut sina pengar.
edit: sorry, såg nu att du förstått.

Citat:
Inget "officiellt" uttalande från admincrew?
Vet inte vad det har för betydelse men en av mina försändelser blev "mottagen" helt plötsligt.

Det betyder att säljaren har sett din order. Allting fungerar precis som vanligt förutom att pengar som tas ut dras från ditt konto men aldrig når blockchain. De är givetvis inte dumma nog att bara lägga ner, det är lönehelg och de vill klämma ut så mycket pengar de kan.

Hade admin blivit påkörd av en buss eller motsvarande hade ingen "råkat" stänga av just den lilla detaljfunktionen. Det har pågått sen i onsdags.
Senast redigerad av polsek 2018-09-29 kl. 15:26.
2018-09-29, 15:26
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Ja, men ingen skickar förstås ut ordrar så länge de inte kan ta ut sina pengar.

Ja det är klart.. Tänkte så att flertal säljare går omedvetna om situationen.
2018-09-29, 15:39
Medlem
Silentminds avatar
Jaha, tur att jag fick min beställning innan denna härva. Tänkte nu lägga en till beställning på annan substans och har varit så inbiten i FS i flera år nu men ber hjärtligt om någon kunde skriva eller PM'a URL'en till Dream market.

Trevlig helg.
2018-09-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Jaha, tur att jag fick min beställning innan denna härva. Tänkte nu lägga en till beställning på annan substans och har varit så inbiten i FS i flera år nu men ber hjärtligt om någon kunde skriva eller PM'a URL'en till Dream market.

Trevlig helg.

Här har du URL till DreamMarket

http://ptlsz6dxboul2u3z.onion

Sen sök på "ships from Sweden"
Så kommer alla svenska vendors.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här