2018-09-29, 14:17
  #1345
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
När det blev lördag, så gick den lille mannen till polisen igen.
- Goddag, goddag, herr polis, är bovarna tagna ännu?
- Ack nej.
- Är de inte tagna? Varför då?
- Ack jo, det bidde inga bovar.
- Bidde det inga bovar? Vad bidde det då?
- Det bidde ingenting.
- Jaså, bidde det ingenting? Det var bra, herr polis. Adjö, adjö, herr polis.
Och så gick den lille mannen och kom aldrig mer igen.

Danskarna slog på stort på fredagseftermiddagen😉
Citera
2018-09-29, 14:19
  #1346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najjon
Exakt så. Hur kan det liksom inte vara tydligt för alla?

Personer lever under specifika och trovärdiga hot. Detta refererar polisen till som "säkerhetssaken" ("sikkerhedssagen" på danska).
Stulen bil med tre personer är i området och beter sig misstänksamt.
De stickar från polisen i en höghastighetsbiljakt som polisen drar sig ut av.
När polisen drar sig ut stänger de broer etc och etablerar checkpoints.
Bilen hittas på Själland.
Personer anhållas av polisen men släppas senare.
Hus/gård ransakas på Fyn. Helikopter. Hundar. Drönare. Polisen säger att denna lokation inte har något med säkerhetssaken.

Det som jag inte fattar är hur Fyn kommer ind i bilden? Bilen hittas på Själland. Hur blir lokationen på Fyn relevant när den inte har något med säkerhetssaken att göra?
Citera
2018-09-29, 14:21
  #1347
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Gråzon på riktigt? Ja, kanske det...

Det är nästan sanslöst hur många teorier som finns i den här tråden. Jag tänker inte komma med någon men får för mig att det kan vara som i den eminenta svensk-danska kriminalserien Gråzon. Se den så får ni ännu mera bränsle till konspirationsteorierna: https://www.tv4play.se/program/gråzon/3970495

Även jag kom att tänka på dem serien efter att ha läst tråden här.

Blandannat det att de ska ha gripit två personer för några dagar sedan med drönare också...

Någon kanske har fått inspiration från serien...
Citera
2018-09-29, 14:22
  #1348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Ja,polisen tar varje hot på allvar..och hotade personer kan känna tryggheten. De värnar om människoliv. De värnar om samhällets medborgare. Precis det som saknas inom svensk polis.,eller i det svenska samhället.

Jag kan hålla med dig om det. Åtminstone att det varit så men att det känns som att det är på väg att ändras och att man tar det på allvar i större utsträckning och att man har insett att dessa gärningsmän och hotaktörer är både livsfarliga och gång på gång lyckas ta kål på sina offer. De har dock inte varit några fenor på detta inom dansk polis heller innan, det kan jag lova dig. Men det ger verkligen hopp om det.
Citera
2018-09-29, 14:24
  #1349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Med facit i hand är ju det uppenbart.

Så du har facit? Haha alltså..
Du har ingen aning om vad som låg bakom detta och varför polisen agerade såhär. Men kanske fick du läsa om denna jakt istället för om ett eller flera mord, tänk på det innan du sitter och tänker dina snäva självklarheter.
Citera
2018-09-29, 14:25
  #1350
Medlem
Jag jobbar åt försvarsmakten och delar av plutonen ska ner till Stockholm på högvakt nästa vecka. Jag reagerade över packlistan som vi fick för några dagar sedan, allt skulle med.. kroppsskydd, hjälm och spritkök. Dom två gånger jag tidigare varit på högvakt har aldrig någon sådan packlista vart aktuell. Då räckte det med paradkläder och basker i stort sett.. underligt.
Citera
2018-09-29, 14:26
  #1351
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonym37
Långsökt men vad fan... nu när vi ändå är inne på en massa foliehattsanalyser så är det säkert denna man skyddar etc.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kurt_Westergaard

Vad tror ni?

Det är TRE personer som är förknippade med Jyllands-Posten. De är hotade av Al Qaida och som finns med på en lista. Westergard, Juste och Rosé. Dessutom Vilks.

Även terrorgruppen Al Shabab har försökt mörda Westergard.
Citera
2018-09-29, 14:26
  #1352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym37
Långsökt men vad fan... nu när vi ändå är inne på en massa foliehattsanalyser så är det säkert denna man skyddar etc.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kurt_Westergaard

Vad tror ni?

Du ska veta att det är vanligare att vittnen i allvarliga mål alternativt kvinnor och barn lever med så pass allvarliga hotbilder och att de också ofta har betydligt sämre skydd eller förutsättningar att slippa undan sina förövare än de kända män som skulle kunna vara måltavlor...
Citera
2018-09-29, 14:26
  #1353
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Ungefär så här då kanske:

Igår glider det runt ett par helt vanliga kriminella biltjyvar någonstans i Danmark. De har tjålat Volvon i Sverige långt tidigare och ska nu köra ned den till Monte Negro för försäljning till någon ryss som har sommarställe där. Precis som alla andra så måste de äta lurre och en av dem googlar och ser att ett Kebabhak har 5 stjärnor på Yelp. "yalla bruch....nemschi"

De rullar mot kebabhaket, men svänger av en gata för tidigt eller blir lurade åt helvete av kartan eftersom de kör med fakking Apple Maps som GPS....och så det råkar sig inte bättre än så än att de svänger in på en lokalgata där det finns en VIP (miljadär, minister) som för tillfället har ett utökat allvarligt och verkligt hot mot sig som PET snappat upp och skyddar mot.

Det går lite på röven med navigeringen och framförandet av fordonet medan Mehmet och Slava argumenterar över vart kebabhaket ligger. Personskyddet på plats bestämmer sig för att kolla fordonet. Rutinkontroll vid detta läge.

Mehmet och Slava vill ju ned till Monte Negro och smasha slavisk pussy så de trycker plattan i botten och rullar ut ur området då polisen approachar dem.

PET gör slagning på numret och får tillbaka just att den är stulen i Sverige, och för en månad sedan. Det finns inget naturligt skäl för att den ska befinna sig på just gatan med skyddspersonen, och i kombination med att de körde sig ut ur kontrollen våldsamt, samt att Mehmet och Slava bär vissa etniska karaktärsdrag som man gissar att de som hotar vippen också bär, så blir ju logiken hos polisen naturligt att bilen och dessa två har med hotet att göra, och här finns en chans att få fast "dödspatrullen" och avvärja hotet helt.

Mehmet och Slava styr söderut, och tänker att det kanske är ok att skippa lunchen i alla fall. De får HELA Danmarks polis och försvarsmakt mot sig, och eftersom de går ut med att de letar bilen så får de även mess från Erkan hemma i Vivalla som varnar dem, så de fattar att det är dags att lämna bilen. De tar småvägar, droppar bilen, börjar lomma iväg till fots.

Polisen går ut med att taxibilar ska vara vaksamma. Någon gång senare på kvällen/natten grips de odramatiskt. De förhörs under natten, och research på tidigare domar, historik, vilka de är gör det relativt klart att detta inte var dödspatrullen utan just världens mest otursförföljda biltjyvar.

Danska polisen kommer internt anse att de agerat rätt baserat på informationen de hade.
Vem skyddspersonen är kanske vi aldrig kommer få veta.
__________________
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2018-09-29 kl. 15:08.
Citera
2018-09-29, 14:26
  #1354
Medlem
Jag går in å foliehattarnas vägar och säger att PET/polisen vet vilka man letar efter men vill få dom att slappna av och krypa fram så civila spanare kan gripa dom.

Även utan foliehatt konstaterar jag att vi inte fått veta hälften av vad detta handlade om. Enda realistiska möjligheten att det är gängrelaterat är om några lyckats föra bort ett vittne (eller anhörig till det vittnet) som skulle sänkt halva gangsterdanmark på en rättegång. Detta skulle i så fall hänga ihop med danska polisens ökade insatser mot gängen.

Det vore väldigt vackert om våra samhällen skulle dra på så här för gemene kidnappat barn, men verkligheten är att resurserna till det inte finns.
Citera
2018-09-29, 14:29
  #1355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Ungefär så här då kanske:

Igår glider det runt ett par helt vanliga kriminella biltjyvar någonstans i Danmark. De har tjålat Volvon i Sverige långt tidigare och ska nu köra ned den till Monte Negro för försäljning till någon ryss som har sommarställe där. Precis som alla andra så måste de äta lurre och en av dem googlar och se att ett Kebabhak har 5 stjärnor på Yelp. "yalla bruch....nemschi"

De rullar mot kebabhaket, men svänger av en gata för tidigt eller blir lurade åt helvete av kartan eftersom de kör med fakking Apple Maps som GPS....och så det råkar sig inte bättre än så än att de svänger in på en lokalgata där det finns en VIP (miljadär, minister) som för tillfället har ett utökat allvarligt och verkligt hot mot sig som PET snappat upp och skyddar mot.

Det går lite på röven med navigeringen och framförandet av fordonet medan Mehmet och Slava argumenterar över vart kebabhaket ligger. Personskyddet på plats bestämmer sig för att kolla fordonet. Rutinkontroll vid detta läge.

Mehmet och Slava vill ju ned till Monte Negro och smasha slavisk pussy så de trycker plattan i botten och rullar ut ur området då polisen approachar dem.

PET gör slagning på numret och får tillbaka just att den är stulen i Sverige, och för en månad sedan. Det finns inget naturligt skäl för att den ska befinna sig på just gatan med skyddspersonen, och i kombination med att de körde sig ut ur kontrollen våldsamt så blir ju logiken hos polisen naturligt att bilen har med hotet att göra, och här finns en chans att få fast "dödspatrullen" och avvärja hotet helt.

Mehmet och Slava styr söderut, och tänker att det kanske är ok att skippa lunchen i alla fall. De får HELA Danmarks polis och försvarsmakt mot sig, och eftersom de går ut med att de letar bilen så får de även mess från Erkan hemma i Vivalla som varnar dem, så de fattar att det är dags att lämna bilen. De tar småvägar, droppar bilen, börjar lomma iväg till fots.

Polisen går ut med att taxibilar ska vara vaksamma. Någon gång senare på kvällen/natten grips de odramatiskt. De förhörs under natten, och research på tidigare domar, historik, vilka de är gör det relativt klart att detta inte var dödspatrullen utan just världens mest otursförföljda biltjyvar.

Danska polisen kommer internt anse att de agerat rätt baserat på informationen de hade.
Vem skyddspersonen är kanske vi aldrig kommer få veta.

Det här är den mest realistiska teori än. Apple Maps suger.
Citera
2018-09-29, 14:30
  #1356
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonym37
Långsökt men vad fan... nu när vi ändå är inne på en massa foliehattsanalyser så är det säkert denna man skyddar etc.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kurt_Westergaard

Vad tror ni?

På Al Qaidas lista fanns även ” Charb” som jobbade på Charlie Habdo. Han mördades för några år sedan. Efter det varnade Al Qaida att mörda fler på listan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in