2018-09-29, 00:50
Medlem
Det kan ju ha med Obamas besök att göra i Danmark. Han åkte vidare till Holland. I Holland arresterades flertal personer i torsdags (tidigare i tråden) så kanske uppdagades då även planer av dessa 3 män. Kanske är de redan gripna, det vet man ju inte riktigt.
Citera
2018-09-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Man kan bara spekulera, men fakta är i alla fall att broarna, - stora bälts bron och öresundsbron stängdes först!, därefter stängdes färjetrafiken ner.
Fastigheten som nu är avspärrad på fyn, ligger 2 mil från stora bältsbron, alltså c:a 10-15 minuters körtid.

Nån som varit förmodat desperat att lämna landet då ja. Lutar ju åt att kidnappning av något allvarligt slag är fullt rimligt isf. Det är väl bara att hoppas att ingen oskyldig kommit till skada vad det än gäller. Men vi får väl säkert veta tids nog om det inte är en händelse som rör privatperson som bör skyddas eller liknande. Finns många tänkbara scenarion. Kanske blir vi klokare imorgon. Natti!
Citera
2018-09-29, 01:01
Medlem
BAB7s avatar
Kriminalteknikerna är klara på platsen nu, och drönaren som polisen haft uppe över området är nere.
Avspärrningarna kring fastigheten hävs nu.

Jakten på de misstänkta fortsätter.

Polisen vill inte ge någon mer information.
Citera
2018-09-29, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att inte återlämna en hyrbil är bedrägeri, inte stöld. Sedan får Aftonbladet skriva vad det vill.
Fast även en hyrbil kan bli stulen. Jag blev aldrig misstänkt för bedrägeri när den bil jag hyrde blev stulen.
Citera
2018-09-29, 01:18
Medlem
--Moustafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att inte återlämna en hyrbil är bedrägeri, inte stöld. Sedan får Aftonbladet skriva vad det vill.
Kanske därför de jagas
Citera
2018-09-29, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --Moustafa
Kanske därför de jagas
Tror inte att det är så lätt, det är ingen jättedyr bil det handlar om.
Citera
2018-09-29, 01:38
Medlem
MrTruckers avatar
Jag kan sätta min ena hjärnhalva (behöver den andra för att flashbacka vidare) att det är terrorister som jagas. Antagligen har de försökt göra något eller planerat att göra något och blivit ertappade innan de kom till skott.

En annan möjlig version är väl om denna sk "kidnappning" skulle röra någon riktigt högt uppsatt person i Danmark.
Citera
2018-09-29, 01:44
Bannlyst
Allt det här ståhejet är bara rappakalja.

Det handlar om en svart volvo som stulits. Inget mer. Av någon anledning har den " upptäckts " i danmark. I samband med detta misstänkts ngn form av "kidnappning". Sen kör man high chaparall. Svensk media horar in sig. Och det blir " stort ".

1. De kommer aldrig att hitta de som stulit bilen.
2. det finns ingen som är kidnappad.
3. men..det var en bra övning..

Trevlig helg
Citera
2018-09-29, 01:50
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najjon
Nån som varit förmodat desperat att lämna landet då ja. Lutar ju åt att kidnappning av något allvarligt slag är fullt rimligt isf. Det är väl bara att hoppas att ingen oskyldig kommit till skada vad det än gäller. Men vi får väl säkert veta tids nog om det inte är en händelse som rör privatperson som bör skyddas eller liknande. Finns många tänkbara scenarion. Kanske blir vi klokare imorgon. Natti!
Det är INTE rimligt med en sån här insats för en vanlig kidnappning.
Det borde ju i så fall vara nån riktig höjdare typ nån i kungahuset som är kidnappad.
Det här verkar ju vara den största polisinsatsen någonsin. Om några blattar kidnappat nån annan blatte som inte betalt nån skuld edyl. hade man inte ens gått ut med det
Citera
2018-09-29, 01:52
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrucker
Jag kan sätta min ena hjärnhalva (behöver den andra för att flashbacka vidare) att det är terrorister som jagas. Antagligen har de försökt göra något eller planerat att göra något och blivit ertappade innan de kom till skott.

En annan möjlig version är väl om denna sk "kidnappning" skulle röra någon riktigt högt uppsatt person i Danmark.
Islamska terrorister är mitt tips med! Några som Säpo haft koll på en längre tid som danskarna nu tappat bort.
Citera
2018-09-29, 01:55
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Allt det här ståhejet är bara rappakalja.

Det handlar om en svart volvo som stulits. Inget mer. Av någon anledning har den " upptäckts " i danmark. I samband med detta misstänkts ngn form av "kidnappning". Sen kör man high chaparall. Svensk media horar in sig. Och det blir " stort ".

1. De kommer aldrig att hitta de som stulit bilen.
2. det finns ingen som är kidnappad.
3. men..det var en bra övning..

Trevlig helg
Man stänger inte av öresundsbron och stora bältbron samt kallar in militär för en stulen bil.
Det förstår även svagbegåvade!
Citera
2018-09-29, 01:56
Medlem
Eregussens avatar
Stena Line avgång i Göteborg är avstängt pga polisinsats. Någon som vet om det är relaterat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in