2018-09-28, 15:40
Medlem
https://samnytt.se/halv-miljon-i-statsbidrag-till-menscertifiering-av-arbetsplatser/

Organisationen, som kallar sig MENSEN, har tilldelats 530 010 kronor i statligt bidrag. Menscertifieringen syftar till att ”hitta metoder för att bryta menstabun i arbetsvärlden” och man vill ”ta fram metoder och strategier för att kunna ge arbetsplatser verktygen att skapa mensvänligt arbetsklimat”.

Citat:
Man beskriver sig själva som ”en religiöst och partipolitiskt obunden förening med syfte att verka för att mensrelaterade frågor ska komma högre upp på den samhälleliga dagordningen”.

Väl spenderade pengar av staten?
Citera
2018-09-28, 15:43
Medlem
Norge avslutade alla dumheter kopplade till feminism efter tv-serien Hjernevask (dvs hjärntvätt på svenska).

Men i Sverige pågår galenskapen i oförminskad styrka, och sinnessjuka feminister anses få ägna sig åt vilka dumheter som helst med våra skattepengar.
Citera
2018-09-28, 15:48
Medlem
Föreningen Mensen startades 2013 av ”mensaktivister och menstruella akademiker” och jobbar ”för att mens får ta större plats i samhället”. På sin hemsida skriver man att man har ett queerperspektiv eftersom mens ”inte har något med könsidentitet att göra”. ”Alla som blöder är inte kvinnor”, påpekar man.
Citera
2018-09-28, 16:14
Medlem
Förstår inte riktigt vad en arbetsplats ska uppfylla för att bli "mens-certifierad". De flesta större arbetsplatser har redan vilorum som är fria att disponeras av anställda vid behov. Eller menar dom att man ska prata mens på frukostmöten på arbetsplatsen? Eller varför inte ge alla kvinnor en ledig vecka varje månad pga mens?
Citera
2018-09-28, 19:00
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Förstår inte riktigt vad en arbetsplats ska uppfylla för att bli "mens-certifierad". De flesta större arbetsplatser har redan vilorum som är fria att disponeras av anställda vid behov. Eller menar dom att man ska prata mens på frukostmöten på arbetsplatsen? Eller varför inte ge alla kvinnor en ledig vecka varje månad pga mens?

Kanske att toaletterna ska ha behållare för bindor?
Att precis som du säkert har fri tillgång till plåster på arbetsplatsen så ska det också finnas bindor?

Isåfall vore det väl inte så konstigt, tycker jag...
Citera
2018-09-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Kanske att toaletterna ska ha behållare för bindor?
Att precis som du säkert har fri tillgång till plåster på arbetsplatsen så ska det också finnas bindor?

Isåfall vore det väl inte så konstigt, tycker jag...

Kommer mensen typ som en oväntad olycka som behöver plåstras om?
Citera
2018-09-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Föreningen Mensen startades 2013 av ”mensaktivister och menstruella akademiker” och jobbar ”för att mens får ta större plats i samhället”. På sin hemsida skriver man att man har ett queerperspektiv eftersom mens ”inte har något med könsidentitet att göra”. ”Alla som blöder är inte kvinnor”, påpekar man.

Jag blöder ibland. Näsblod t ex. Har dock ej regelbundet näsblod, är det något jag bör oroa mig över? Kan det vara något hormonellt? Ibland kommer det annan vätska ur snoken också. 🤥🤧

Menstruella akademiker, låter blödigt värre.

https://mensenorg.wordpress.com/
Citera
2018-09-28, 21:52
Medlem
Citat:
https://samnytt.se/halv-miljon-i-statsbidrag-till-menscertifiering-av-arbetsplatser/

Organisationen, som kallar sig MENSEN, har tilldelats 530 010 kronor i statligt bidrag. Menscertifieringen syftar till att ”hitta metoder för att bryta menstabun i arbetsvärlden” och man vill ”ta fram metoder och strategier för att kunna ge arbetsplatser verktygen att skapa mensvänligt arbetsklimat”.

Mycket bra av staten. Vad ska vi med fler poliser och sjuksköterskor till? Mens e ba bäst! 🤑👹
Citera
2018-09-28, 22:04
Medlem
Citat:

Fy fan. Jag gömmer mig i "kvinnor kan" skämskudden. Jag begriper inte vad de ylar om. Och jag är kvinna. Jag vill inte vara med!
Citera
2018-09-28, 22:55
Medlem
"Menstruella akademiker"

Ja herrejävlar
Citera
2018-09-28, 23:05
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Kommer mensen typ som en oväntad olycka som behöver plåstras om?

Om mensen kommer oväntat? Ja, det kan den väl göra. Har du ingen flickvän eller syster?

En halv miljon är inget att bråka om tycker jag.
Citera
2018-09-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Om mensen kommer oväntat? Ja, det kan den väl göra. Har du ingen flickvän eller syster?

En halv miljon är inget att bråka om tycker jag.

Alla mina fruar, flickvänner och systrar har så regelbunden mens, så jag hade ingen aaaaning. Tack!

Jo. De borde få mer pengar, en halv miljon är bara en blodsdroppe i röda havet. Nu går mensskammen på torra rödbrända land!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in