2018-09-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men jag får inte riktigt ihop det. Hur kan polisen känna till att terrorister färdades i aktuellt fordon?

Låter som tips.
Citera
2018-09-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men jag får inte riktigt ihop det. Hur kan polisen känna till att terrorister färdades i aktuellt fordon?

Kanske tidigare spaning. Och att när man väl tänkte ingripa så sket det sig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Kan komma att bli tal om fortkörning alternativt vårdslöshet i trafik - dock verkar bilen inte ha straffåldern inne, så jag antar att det blir ungdomsvårdskola (fordonsprogrammet?)

Bilen är endast 1 år..kriminaliteten går lägre och lägre ner i åldrarna😉
Citera
Medlem
-GGs avatar
De misstänkta kommer från Sverige, men har haft uppehållstillstånd i Danmark en viss tid.

Om jag förstod danskan rätt. Något åt det hållet, i alla fall.

Helt klart har det med berikare att göra. Att tro något annat är att göra sig själv dummare för att inte trampa lättkränkt folk på tårna.
Citera
Medlem
Jeg skulle gisse pa terrorism.
Citera
2018-09-28, 19:14
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
Inget snack, detta är terror relaterat. De jagar nu potentiella ISIS terrister. Det är ju ganska uppenbart att man har fått nys om något stort och är närmast panikslagna, varför annars ställa till med stora kavalleriet?
Om det rör sig om misstänkt terrorism borde man ju kunna gå ut med det i media för att allmänheten ska förstå allvaret. Att inte göra det är lustigt.
Citera
2018-09-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
Inget snack, detta är terror relaterat. De jagar nu potentiella ISIS terrister. Det är ju ganska uppenbart att man har fått nys om något stort och är närmast panikslagna, varför annars ställa till med stora kavalleriet?

Häromdagen gjordes ett stort tillslag i Holland ju, relaterat?

Mycket märklig pressträff, ingen information ju.
Citera
2018-09-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
De misstänkta kommer från Sverige, men har haft uppehållstillstånd i Danmark en viss tid.

Helt klart har det med berikare att göra. Att tro något annat är att göra sig själv dummare för att inte trampa lättkränkt folk på tårna.

Uppehållstillstånd!
Kan finnas en koppling med de tre utomnordiska namnen på adressen i Köpenhamn.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Låter som tips.

Kanske. Men av vem?

Tänker ändå att det är bättre vara lite diskret då. Dvs.: skicka ett femtiotal civilfordon till området där bilen siktats, och helt enkelt leta efter fordonet. Upp med mer diskreta kontroller.

Kidnappning kanske inte är så jävla avlägset ändå. Då kan ju fordonets siktats av övervakningskamera.
Citera
Medlem
schuberts avatar
Att det skulle vara tal om "vanlig" grov gängkriminallitet eller dylikt är ju helt uteslutet. Det är ju bara att jämföra med föregångarlandet Sverige. Det var inte många månader sedan 3 personer sköts ihjäl i Malmö i vad som till en början lätt hade kunnat misstänkas vara terror.

Den polisinsatsen var ju typ en fis i universum jämfört med Danskarna nu. Och då snackar vi alltså ändå om en vilda västern skjutning på öppen gata med 3 döda.
Citera
Medlem
5549s avatar
Är det bekräftat att man har hittat bilen alltså? Svt-reportern påstod annat.
Citera
2018-09-28, 19:17
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Nä, de har uppehållit sig i danmark en viss tid, vistats alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in