2018-09-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vore rätt korkat. Med svenska plåtar så ser inte danskarna att bilen är stulen eller någonting annat skumt. Med stulna danska plåtar ser de ju att de är stulna. En utländsk bil är ju ett effektivt sätt att flyga under radarn. Det är ju inte så att svenska bilar är speciellt ovanliga utmed de vägarna.

Ja det är din korkade teori. Om man går ut med ett svensk reg.nummer är det ju det man först tittar på. Inte på danska bilar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Hur stor är egentligen denna polisinsats? Är det samma pådrag som efter terrordådet i paris? Vad säger egentligen "största i danmarks historia"?

Om den nu är så stor så måste väl nästan terror vara inblandat på ett eller annat sätt. Alltså "en grupp människors" liv är direkt hotade om inte denna bil stoppas.

Det är rimligt att det är kända terrorister som de jagar. Personer som funnits under radarn.
Citera
Medlem
Någon som kidnappad någon viktigare person? Vad gör Lars Vilks?
Citera
2018-09-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är nog en media-miss, inte säkert Sthlm är hyr-stället för bilen - den är skriven på FREC (som har sitt säte i Sthlm), vilket i verkligheten är Hertz, som har alla hyrbilar under samma paraply rikstäckande.
Man kan hämta bilen på en plats, lämna på annan, så länge det är Hertz - bilarna har ingen direkt geografisk tillhörighet.

Hertz finns på Sturup.

Det är någon nisse i Aftonbladet´s kommentarsfält som gav uppgifterna om att denne bil var stulen från deras "stall" på Sturup.
Nu brukar ju Aftonbladet iofs gräva lite innan dom publicerar, så det stämmer säkert att det är just denna bil.
Men jag håller troligt att den ursprungligen stulits från Hertz vid Sturup.

Inte första gången hyrbilar varit inblandad i kriminalitet här nere. Senast det skrevs i media var det också en Hertz bil. För mig det var en fet Mercedes.
Citera
2018-09-28, 18:41
Medlem
frdks avatar
Kan man tänka sig hit and run kidnappning över till rosengård för att därifrån utöva utpressning?
Danska polisen verkar inte tro det är lokala förmågor om de stänger och vidhåller stängda gränser så länge utan räds att de försvinner i mörka zoner
Citera
2018-09-28, 18:41
Medlem
Aftonbladet:

Polisen genomför just nu en insats vid en adress i stadsdelen Vesterbro, uppger Köpenhamnspolisens presstalesperson Riad Tolba för BT.
Presstalespersonen ville inte ge några närmare detaljer kring insatsen.
Citera
2018-09-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Tror knappast att Lars Vilks räknas som en viktigare person.
Borde istället vara nån politiker alternativt medlem av kungafamiljen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl

Jag uppfattar det som man kidnappat någon på danska sidan. Vägspärrarna är mot Sverige. Tveksamt om Vilks befinner sig i Danmark. Honom vill de dessutom inte kidnappa utan avrätta på plats. Kidnappar man någon vill man något mer.
Citera
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Ja det är din korkade teori. Om man går ut med ett svensk reg.nummer är det ju det man först tittar på. Inte på danska bilar.
Fast nu utgår ju min korkade teori från att det är innan eventuellt dåd de ville hålla sig dolda, vilket tidslinjen talar för. Just nu spelar det nog ingen roll vilka plåtar du har på en svart V90 eftersom vartenda dansk polis jagar dig...
Citera
2018-09-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Jag uppfattar det som man kidnappat någon på danska sidan. Vägspärrarna är mot Sverige. Tveksamt om Vilks befinner sig i Danmark. Honom vill de dessutom inte kidnappa utan avrätta på plats. Kidnappar man någon vill man något mer.

Jag tror man vill halshugga honom framför kamera. Vilks har tät polisbevakning, men man vet ju aldrig om de haft spaning på honom. Kanske polisen inte alltid har ögonen på honom.
Citera
Medlem
Troligast är ju ett kidnappningsförsök ,inte att den kidnappade skulle sitta i bilen ,då hade polisen gått mycket mer varsamt fram. Omfattningen av pådraget tyder ju på en riktig dignitet typ Obama är inblandad.
Citera
Bannlyst
Bilen är hyrd i Sturup säger dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här