2018-09-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Men är du efter? Hon anmälde honom efter just den incidenten. Vakna
Jo, men hon gjorde ju en anmälan innan med... förklara beteendet med den informationen!
Citera
2018-09-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jo, men hon gjorde ju en anmälan innan med... förklara beteendet med den informationen!

Hon kanske kände sig trygg med andras närvaro t ex
Citera
2018-09-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Hon kanske kände sig trygg med andras närvaro t ex
Och då åker hon ut ensam med honom på heldagsutfykter efter 2:a anmälan...???
Det logiska tänkandet når nya höjder.
Citera
2018-09-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Mitt i fredagsmyset!

Snart kommer det nog ett foto i geocachloggen
för han måste väl bevisa om ryktet är felaktigt.

Kanske var det sina messade Dick pics mördaren ville komma åt i LW:s mobil?
Citera
2018-09-28, 17:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Troligt.
Citera
2018-09-28, 17:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det har ju spekulerats om ”digital mobbning” så ingen dum tanke.

Kanske inte en god tanke men ändock
Citera
2018-09-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Lite märklig tråd det här med alla dessa teorier och antaganden men ingen verkar se det uppenbara, det är ett "cold case" vi har framför oss, fallet kallnade när åklagaren inte lyckades med att få till "sannolika skäl" vid förhandling nummer två, så illa är det.

Jag äter gärna upp mina ord för är det något jag tycker verkligen illa om är det olösta mord men det här fallet ser tyvärr ut att hamna i den kategorin.

Åklagaren lägger fortfarande pussel och bitarna passar inte in i den bild hon vill bygga, den gamla damens vittnesmål räddade inte fallet och NFC har förmodligen tömt ut sina möjligheter att få ordning på torpet.

Lite orolig för att du har rätt i detta. Frågan är bara varför det inte går framåt.

Om mordet pågick under så pass lång tid som man kan tro av dalaans vittnesmål, känns det otroligt att ingen DNA har framträtt på sådant sätt att NFC fått träff och att DNA:n måste vara knytet till mordet.

Det är av denna anledning min tro på SD som GM tynar bort mer och mer, eller så har han varit så iskall och återvänt till mordplatsen med klorin eller liknande. Det som talar emot det är att det går nog åt mer än en liter som man kanske har hemma.

Kan det vara så att det finns annan DNA som polisen inte fått träff på? Då tror jag man skulle gått ut med större insats redan nu med topsning, och det skulle bli känt inom geocachingen ganska snabbt. Så det tror jag inte heller på.

Nu när jag skrev ovanstående så tänker jag om lite. Nu får ni stå ut med mitt virrvarv i tankarna igen...
Om polisen inte går ut och topsar bekanta till LW så tyder det på att dom har en träff. Om den träffen är SD och den kom efter han släpptes, så kanske utredningen skulle dra ut så pass mycket som nu, för att bygga ett vattentät case. Kanske, men... nja...
Om däremot polisen fått en känd träff som inte är SD, så kommer vi i annan dager. Speciellt om den personen har åberopat alibi eller liknande.

Nja, hoppas verkligen att detta löser sig snart. Jobbigt för alla närstående och inblandade.
Citera
2018-09-28, 17:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

1. Eller så ville LW att han skulle lämna henne ifred, tagga ner. Vilket han inte ville lyssna på utan fick ett utbrott och tryckte ned hennes huvud

2. Så då är SD alltså GM eftersom han var i bilen? Vilken helomvändning du gör i ditt resonemang

1. Hur kan du påstå att LW vägrade lämna SDs bil för att "hon ville att han skulle lämna henne ifred". Hon hade förberett med nybakta bullar och fika hemma bara för att tala om för SD "att hon inte ville ha med honom att göra". Vem kan tro på sånt trams.

2. Om du hade följt tråden mer noggrant hade du vetat att jag inte avskrivit SD som GM vilket jag med jämna mellanrum upprepat. Du har vilseletts av mitt envetna förvar av en rättvis behandling tills det är "ställt utom rimligt tvivel"att MGM är skyldig till brottsbalkens grövsta brott, mord.

- Jag vänder mig mycket bestämt emot att förtalsgrundande påståenden enkom avsedda att misskreditera MGM oemotsagt sprids. Det är tillräckligt svårt att vara människa utan lögner, masker och hyckleri. Min disciplin är att aldrig föra vidare något som man inte vågar säga personligen till den det gäller. Det är någonting att begrunda om man lägger värde i att vara en person att lita på.

- Jag kan försäkra dig Sh.Holmes att jag med samma energi skulle förvara dig om du också vore utsatt för förtal, förtäckta hot eller fabricerade uppgifter som avser så misstro om dig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-28 kl. 17:51.
Citera
2018-09-28, 17:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Första fotot i SDs geocahlogg
där han visar upp sin lilla tummetott,
som han sedan gärna skyltar med.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/da0b1823-252a-4de0-b550-7cfacb8cdd96_l.jpg

05 Dec 11
Citera
2018-09-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag noterar ditt gnäll på andra och att du, som vanligt, inte svarar på min fråga om ditt eget klavertramp. Än en gång då:
Vad tillförde ditt komplett obelagda inlägg om att LW hade ett ”rikt sexliv” till tråden?

Sluta gnäll så mycket på andras inlägg och fokusera på att göra dina egna tydliga istället, kan det vara något att överväga?

Grandet i sin nästas öga...
Brukar nog inte gnälla på andras inlägg om det inte är rent uppåt väggarna och innehåller faktafel.

Men åter till din fråga, så tillförde inte sakfrågan något, men den är ryckt ur sitt sammanhang när jag beskrev LW som jag ser på det och att hon fört Sh.Holms bakom ljuset i ett antal punkter.
Nedan är hela mitt inlägg, lägg märke till "säkert" framför bra sexliv, så det är ingen fakta, utan ett antagande. Rikt sexliv bygger på uppgifter från vänner till henne och även från tråden.
Rikt sexliv går ju lite hand i hand med det Sh.Holms skriver att hon sagt till honom om hur less hon är karlar. Det går ju att vara less karlar utan att behöva ha sex med dom, så skrik inte högt över mening innan nu.

Kan vi driva tråden framåt nu istället?!

"Jag tror att LW fört Sh.Hollms bakom ljuset.
Han säger att hon inte loggar cacher hon inte klättrat på och att hon är leds karlar.

Vi vet att hon loggat cacher hon inte varit i närheten av (inte SD historian) och loggat cacher hon inte klättrat på.
Vi vet dessutom att hon haft ett ganska rikt och säkert bra sexliv.

Nu tror jag kanske inte fullt ut att LW medvetet har fört Sh.Holms bakom ljuset utan att han i sin fantasi om en perfekt värld och perfekt LW har tolkat det så.
Det är svårt att se brister i någon man tycker väldigt mycket om och lika lätt att tolka negativt om allt en person man ogillar.

Sh.Holms agenda är att han vart brädad av SD och han dessutom håller som GM."
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-09-28 kl. 18:07. Anledning: stavfel
Citera
2018-09-28, 17:53
Medlem
Citat:
I din värld vill man nog inte gå in i...
Ska en knuff anmälas?
Ska ett knytnävsslag anmälas?
Om jag upplever knuffen som kränkande och hotfull, bör jag anmäla då?
Om knytnävsslaget bara nuddade och inte ens kändes, det var inte ens hotande, ska jag anmäla då?

Vart går gränsen, vad är uppsåtet?
Tror du att om LW skulle känna sig så hotad av SD att hon bara en månad senare åker ut på heldagsutflykt själv med honom?

Tips: allt är inte svart eller vitt!

En fundering till er som följer loggarna. Har denna heldagsutflykt funnits utlagd hela tiden? Minns inte att den nämndes före sommaren. Kan inlägget vara manipulerat i syfte att stärka ett vittnesmål. Det stämmer oerhört dåligt med uppgifter om olika bilar mm. Jag tror inte på EGTs förklaring att de försökte lura sin omgivning, dels för att LW verkar vara rakryggad och ärlig och dels för att de (SD) isåfall har publicerat bilder från utflykten.
Citera
2018-09-28, 17:54
Medlem
Citat:
Och då åker hon ut ensam med honom på heldagsutfykter efter 2:a anmälan...???
Det logiska tänkandet når nya höjder.

Då ska jag citera vad du sa nyss att allt är inte svart eller vitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in