2018-09-28, 16:59
Medlem
r2d2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Samtliga avgångar som är delayed är från Amsterdam. Kollar du 13:30 så ser du att dessa är cancelled. Dvs, det är något strul med Amsterdam. Övriga, förutom några få till, går ju som dom ska.
Obama skulle till, eller är redan, i Holland efter Kolding.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det kan inte vara så att det helt enkelt rör sig om någon slags vårdnadstvist eller omhändertagande av ett barn som nu resulterat i att någon av föräldrarna med hjälp av släktingar kidnappat barnet i fråga?

Skulle knappast orsaka ett pådrag av detta slag. Fd chefen för dansk säkerhetspolis säger att ha aldrig sett en insats av detta slag; det säger en del tycker jag.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Skulle det sitta ett kidnappat barn i bilen tillsammans med tre kriminella hade polis och media inte hetsat på det här sättet. Åter igen "Stoppa bilen till varje pris" är en urusel taktik i ett kidnappningsdrama, i synnerhet om det gäller ett barn och stressade kidnappare. Nej, det här luktar terrorism långa vägar.

Precis. Just det uttalandet gör det hela så skumt! Och även att de stängde av bron, det måste bara vara något annat.
Citera
2018-09-28, 17:00
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
För att Sverige kryllar av utlänningar och terrorister.

Det finns inget i nuläget som säger att det är terrorister (eller för den delen utlänningar) från Sverige?
Citera
2018-09-28, 17:01
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Skulle knappast orsaka ett pådrag av detta slag. Fd chefen för dansk säkerhetspolis säger att ha aldrig sett en insats av detta slag; det säger en del tycker jag.

Ja, du kanske har rätt, och det där med kriminellt gäng/organisation passar ju heller inte riktigt.
Citera
2018-09-28, 17:01
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Det vore onekligen bättre än terrorister. Då kanske gisslan kan klara sig med livet i behåll.

Ja vi får verkligen hoppas på det. Är det islamister så är det ju kört, är det "vanliga" kriminella så finns ju hoppet att allt ska sluta väl.
Citera
2018-09-28, 17:02
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Skulle det sitta ett kidnappat barn i bilen tillsammans med tre kriminella hade polis och media inte hetsat på det här sättet. Åter igen "Stoppa bilen till varje pris" är en urusel taktik i ett kidnappningsdrama, i synnerhet om det gäller ett barn och stressade kidnappare. Nej, det här luktar terrorism långa vägar.

Ja, där har du en väldigt bra poäng.
Citera
2018-09-28, 17:03
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80808
Jag ska snart till Köpenhamn, ska jag åka färjan över Helsinborg och sen ta tåget i Köpenhamn. Jag har redan köpt blijett Gbg-cph men hörde att öresundsbron är stängd. Kan jag åka på min biljett inne i danmark? Tåget går snart, vill ha snabba svar! Hörde att polizei letar efter en svart bil, men att bron öppnat. Då kan terroristerna ta tåget. Hoppas att de inte läser här. Då kanske mitt tåg möter terroristernas tåg på bron.

Tågen ska gå som vanligt nu.
Citera
Medlem
Citat:

Du menar att Danska Staten skulle stoppa färjetrafik och brotrafik - på grund av simpel kriminalitet /lägenhetsbråk. Hur kan du vara så naiv? Är du född i "idiotien"?
Citera
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
Danska TV2 flyger runt i Köpenhamn o filmar med helikopter, runt brofästet.

https://www.flightradar24.com/OYHTK/1e06f736

För lite drygt en timme sedan lyfte ett Gulfstream G650 från CPH utan angiven destination, har f.n. kurs mot Luton. Heter GLF6 på Flightradar24.com. Har gått ner i höjd senaste kvarten.
Undrar om det har något samband med händelserna i DK.
Senast redigerad av MacEbola 2018-09-28 kl. 17:07. Anledning: felstavning
Citera
2018-09-28, 17:04
Medlem
Nä fan nu jävlar luktar det muslim terror
Citera
2018-09-28, 17:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Undra om danskarna är ”tacksamma” över Sveriges generösa flyktingpolitik en dag som denna.

Vi har fyllt landet med terrorister och brottslingar på flykt.

Nu börjar även grannländerna lida konsekvenser av den svenska humanitetspolitiken.

Visar det sig att det är nysvenska islamister/terrorister som ligger bakom detta kan det sätta djupa spår i relationen till våra grannländer.
De är snarare tvärtom -- de är knappast tacksamma över att vi upprättade gränskontroller och slutade släppa in, eftersom det innebar att Danmark blev sista land de kunde ta sig till.

Att vi släppte in struntade danskarna glatt i faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in