2018-09-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Nja mer taget efter inbördes möten se sidan 434 i den här tråden
Då förstår jag. Lite svag model när gamla topplag som Blåvitt och Ellos går dåligt, eller svaga lag som Sundsvall och Hammarby går bra.
2018-09-27, 11:12
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hahaha, jag kan bara hålla med. Och ni var fan inte mycket bättre.
Pinsamt..
Avsluten var inte bra men ni hade flyt och statistiken talar sitt tydliga språk men vi gick ner oss efter ert mål, innan var det ju i princip bara ett lag på plan.

Bollinnehav 64-36
Skott 24-12
På mål 8-3

Ni vann dueller, luftdueller, tacklingar och rensningar vilket är viktigt men det betyder ju inte att ni var bra. Vi spelade ut bollen till höger, han spelade tillbaks den och så slog vi långt mot högerkanten där Wilson förlorade duellen.

Wilson måste petas nästa match.

Isaksson näst högst betyg tillsammans med Danielsson enligt någon algoritm.
2018-09-27, 11:17
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Jag är ledsen, men... det är bara tre spelare som du nämner där som skulle kunna konkurrera i ett guldlag. Det är Ulvestad, Johansson och Une. Resten är inte där. Mrabti kan diskuteras om man ser till hans tidigare säsonger men han har ju, fullt förståeligt, inte hållit samma nivå i år.

Hur blir det med nästa säsong förresten? Stannar Bosse och Özkan?

Håller med, men Jonas Olsson på bänken och en vidarutveckling av både Augustinsson och Badji skulle kunna tippa dom över till guldstandard.

Badji ser bättre ut än Olunga, och har nu börjat kunna vårda bollen (Förr stack den 20 meter bara han petade på den - idag klackar han in bollar och placerar in bollar vid stolpen).

August klev in och tog över efter Käck som ingenting. Käck var fantastisk och stod för mängder assist. Tror August kan vara där nästa säsong.

Men är Bosse och Özcan det?

Henrik slutar, Bosse tvekar (?), men vill samtidigt förlänga med Özcan (Hm..)...

Ovisst. Samtidigt slitningar i gruppen. Jonas vill vinna och förstår sig inte på de beslut Özcan och Bosse tar. Och han är inte ensam.

Kerim och Isak flyr skeppet snarare än lägger av eller kontraktet går ut. Djurgården fungerar inte.

Man kan tala om truppen, men det är inte mycket värt när så mycket annat är oklart i föreningen.

Djurgården måste:
*Utvärdera Bosse
*Ev. ersätta Bosse
*Byta ut (en taktiskt undermålig) Özcan
*Se över styrelse och ledning. VD, vem?

Därefter kan man ta tag i spelartruppen, där Isaksson ska ersättas, en anfallare ska in, liksom en ytterback, en eller två centrala mittfältare...

Avskyr föreningslivet. Hade ett företag haft 51% av aktierna hade klubben inte drivits såhär amatörmässigt.

Det är bortom skrattretande och t.o.m. sorgligt. Det är bara...
2018-09-27, 11:48
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Då förstår jag. Lite svag model när gamla topplag som Blåvitt och Ellos går dåligt, eller svaga lag som Sundsvall och Hammarby går bra.

Jo de vet jag men ville få det i ett ungefär hur de kan sluta
2018-09-27, 12:25
Medlem
Salorms avatar
Det enda som gäller för denna säsong är att vinna över sorkarna och köra läggmatch mot Peking. Skulle jag vara spelare i dagens DIF så skulle jag ha full förståelse om man tog det lugnt i matchen mot Peking medans man gjorde allt för att plocka pinnar av aik.
2018-09-27, 15:34
Medlem
Man vet att det är höst när dif börjar snacka läggmatcher.
2018-09-27, 15:50
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Det enda som gäller för denna säsong är att vinna över sorkarna och köra läggmatch mot Peking. Skulle jag vara spelare i dagens DIF så skulle jag ha full förståelse om man tog det lugnt i matchen mot Peking medans man gjorde allt för att plocka pinnar av aik.

Oroa dig inte. Gringårdarna kan ta i så de skiter på sig, de blir ändå utskåpade.
2018-09-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Hyllningarna täcks bla ordet tålamod gång på gång tex. Jag har skrivit detta ett fleratl gånger att jag anser att laget man har och ha haft borde ha tagit flera poäng.
Och man har tappat poäng i slutet av matcherna, en eller två kan man tala om otur osv. Men nu är det för mycket av sådant.
Frågorna är många. Men undrar om man har lika mycket frågor om saker och ting på kamratgården?

Jag tror faktiskt på det du skriver. Samma där, Gren verkar typ ha 50% som hyllar och 50% som sågar.

Att Gren blev så sur att han drog in Seguis biljetter på hedersläktaren ikväll visar dels att Gren inte har någon självdistans och saknar humor, dels att Offside är något på spåren. Seguis FB-kommentar "Mats Gren är det bästa som hänt för alla lag i allsvenskan, undantaget GBG" var långt lite lustig men mildare än andra idrottares skämt/trash talk, exv Patrik Sjöberg vs Stefan Holm. Den typen av tråkningar får man väl bara tåla om man befinner sig i ledande befattning på elitnivå. Gren ska vara glad att han inte jobbar i PL, skulle vilja se hans reaktioner i Mourinhos el Benitez ställe... Blev väl ett fall för Scotland Yard
2018-09-27, 17:00
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DackKnallen
dels att Offside är något på spåren.
Allting som skrevs i offside har redan varit känt sedan tidigare, se det om en sammanställning istället. Sen håller jag med dig om att det var en lite smårolig kommentar. Spontant tror jag det handlar om att Gren känner sig pressad i stort.
2018-09-27, 18:17
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Har Hammarby verkligen bara vunnit mot Dalkurdx2, Trelleborgx2 och Örebro sedan 16 maj???

Ni hade en sjukt bra start första månadena?

Stämmer...

Läskigt kvalitétstapp. Obehagligt lättlästa mot ett dassigt Ellos. Spelarna helt utan motivation och fart. Vill inte ens använda att vi skapar chanser som ett argument längre. Bör bli sedvanlig höstutcheckning nu från spelarna. På ett sätt ”skönt” att vi inte kan skylla på att domarna ”dömt bort” oss (vilket de inte har gjort) från SM-guldet. Det har sumpats helt på egen hand.

Det var kul att få drömma! Nu blir det full mode Peking in i kaklet!
Senast redigerad av simonvp 2018-09-27 kl. 18:23.
2018-09-27, 18:21
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Vi är, för en gångs skull, eniga i något
2018-09-27, 18:37
Medlem
Keldons avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/WLJKKL/blavitts-krav-12-lag-i-allsvenskan

Han kommer väl lyckas få ur Göteborg på något sätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in