2018-09-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och med tanke på allt kvittrande (och tjattrande) i tråden verkar SD vilja slänga åt oss en liten pik

Eller hinta om ett konstant tuggande ...

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=61d33251-7693-47bc-83ac-eb2d1a56dcd3&IID=d6a07a8b-75cc-4141-8945-cebaf6e6c132
Hur kan denna logg ens vara i närheten att vara intressant och vilket värde ger detta tråden? Bland det dummaste jag sett i tråden och sen kommer nästa inläggare och applåderar... Herre gud!

SD skriver i sin logg:
"Haft slutsamråd på ett bygge hos en cachare i Blacksta. Den här ligger exakt på vägen mot kontoret och jag unnar mig ett snabbt stopp. De närvarande konstiga fåglarna idisslade och tittade på. Tftc. Loggen är rätt full."
Sen en bild på en äng med kor.

Det tolkar du som en pik till er? När tar er fantasi slut?
Ni ser väl dom dolda meddelandena i hans texter med va?
Citera
2018-09-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi vet att SD umgås mycket med HD, men hur är det egentligen med JG? Är de fortfarande tajta, det verkar inte så. Kanske verkligeten börjar sjunka in hos JG, tvivel om både sitt och andras agerande växer.

Har hört fler vittnesmål om att cachare känner olust när en misstänkt mördare SD, dyker upp oanmäld på event.
EGT tyckte inte att han som MGM skulle behöva anmäla sig i förväg, hon verkar rätt ensam i den uppfattningen.
För vem vill träffa en misstänkt mördare och prata glättigt? Var är Softis förresten, jaha mördad, och du är misstänkt, jaha..
Vi väljer väl vilka vi pratar med oavsett sammankomst?
Tror inte du har varit på något event? Du kanske har tagit drygt 100 cacher låter det som. Hur länge har du geocachat, 1,5år? Bara geocachat med samma person och inte fått andras tankar och tyckenom geocaching?
Sen sitter du här och domderar hur det funkar med geocaching. Jaja...

Vad skulle syftet vara då att anmäla sig tycker du? På ett pizzaevent kan det vara snyggt, så man vet hur många platser man ska reservera om man ska äta. Vissa kommer bara dit, säger hej och går därifrån, utan att ens skriva in sig i loggboken.

Men ett vanligt event i en park. Vad vinner man eller förlorar man på om SD anmält sig? Jag förstår inte detta. Skulle vissa inte komma då? Ska man förbjuda honom att komma?
Om han är oskyldig, vad hamnade vi då?
Om det är en annan geocachare som erkänner sig skyldig, då har du umgåtts ovetandes med en mördare.
Om SD är skyldig och sitter av 6år, kommer ut och går på ett event...
Citera
2018-09-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeamanStaines
Hej allihopa! Måste erkänna att jag följt detta mord från dag ett. Det verkar inte finnas mer än 1 misstänkt för det? Det verkar inte finnas tillräckligt med bevis bara. Den skäligen misstänkte verkar duktig på att hålla masken också. Förmodligen har han nån "narcissistisk" diagnos. ( Har läst vad han skrivit på andra ställen). Det lär väl framkomma om det blir rättegång. Tråkigt att det drar ut på tiden. Antingen har NFC inget att komma med eller så finns det inga tekniska bevis som inte går att bortförklara. Tror att det skulle ha pluppat upp nån mer misstänkt vid det här laget om det fanns någon. Rättsapparaten i Örebro består väl inte av idioter?

Ännu en som kan bedöma en sjukdomsbild med texter utan att veta bakomliggande förutsättningar. Tror det kallas för falsk ryktesspridning.

Om polisen har fått korn på någon annan GM så gör dom som dom gör om det fortfarande SD som är huvudmålet, dom samlar in fakta.
Tror inte nått mer dramatiskt ska dyka upp mot SD, då dom kraftsamlade veckan när han satt häktad och körde ned bevismaterial med målad bil. Men om dom fått korn på någon annan så finns ju fördelen med att låta SD fortfarande vara uttalad skäligen misstänk, arbetsro.

Men oavsett om dom har en ny dom tittar på eller inte tillräckligt på SD så kommer han kvarstå som skäligen (han har ju själv sagt att han inte har alibi och befann sig i området). Han har inga restriktioner att ta hänsyn till och kan leva sitt liv normalt.
Citera
2018-09-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vi väljer väl vilka vi pratar med oavsett sammankomst?
Tror inte du har varit på något event? Du kanske har tagit drygt 100 cacher låter det som. Hur länge har du geocachat, 1,5år? Bara geocachat med samma person och inte fått andras tankar och tyckenom geocaching?
Sen sitter du här och domderar hur det funkar med geocaching. Jaja...

Vad skulle syftet vara då att anmäla sig tycker du? På ett pizzaevent kan det vara snyggt, så man vet hur många platser man ska reservera om man ska äta. Vissa kommer bara dit, säger hej och går därifrån, utan att ens skriva in sig i loggboken.

Men ett vanligt event i en park. Vad vinner man eller förlorar man på om SD anmält sig? Jag förstår inte detta. Skulle vissa inte komma då? Ska man förbjuda honom att komma?
Om han är oskyldig, vad hamnade vi då?
Om det är en annan geocachare som erkänner sig skyldig, då har du umgåtts ovetandes med en mördare.
Om SD är skyldig och sitter av 6år, kommer ut och går på ett event...

Väldigt vad mycket det ska handla om andra än MGM och eventuellt andra möjliga GM.
Tycker inte du att vanligt folk borde ha rätt att få veta att en misstänkt mördare har tänkt att komma på ett event?
Skulle tro att LW vänner skulle uppskatta det, andra kanske inte ens åker dit av hat eller rädsla.
Du bryr dig mer om en MGM än alla andra runt omkring, men för en människa som du som står bakom kvinnovåld är det inte överraskande. Var är förresten din partner ikväll, ute och sätter på en medcachare i skogen? Det gör väl inget då du inte ens fördömer SD för att han gick bakom ryggen på HD.
Du är verkligen enögd och naiv, på gränsen till brottsligt. Särskilt om du vet saker som har bäring mot SD, men du säger inget.
Citera
2018-09-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Som du själv kan se på loggningar, så har de umgåtts i år.

Det verkar som om vi pratar om varandra. Jag försöker igen och nu mer i klartext:

Du hade en källa som meddelat att AL och LW hade en relation. Du litade på denna källa.
Kan din källa bekräfta att LW och AL hade en relation i år?
Citera
2018-09-25, 19:42
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hur kan denna logg ens vara i närheten att vara intressant och vilket värde ger detta tråden? Bland det dummaste jag sett i tråden och sen kommer nästa inläggare och applåderar... Herre gud!

SD skriver i sin logg:
"Haft slutsamråd på ett bygge hos en cachare i Blacksta. Den här ligger exakt på vägen mot kontoret och jag unnar mig ett snabbt stopp. De närvarande konstiga fåglarna idisslade och tittade på. Tftc. Loggen är rätt full."
Sen en bild på en äng med kor.

Det tolkar du som en pik till er? När tar er fantasi slut?
Ni ser väl dom dolda meddelandena i hans texter med va?

För sådana som mig som inte känner MGM och ej heller geocachar är dylika inlägg av värde. Jag får en chans att se en glimt av vad SD pysslar med medan utredarna gissningsvis flåsar honom i nacken.

Små doser av chans till ett litet leende i ett ohyggligt sammanhang som detta är inte av ondo, känner jag. Inlägget erbjuder just ett uns nödvändig lättnad, åtminstone för mig. SD blir varken mer eller mindre skyldig för att jag och övriga studerar kossor i några sekunder, menar jag.
Citera
2018-09-25, 19:46
Medlem
Honan6s avatar
Vissa postares inlägg ger vibbar av aggressioner och/eller att diskussioner tas väldigt personligt, upplever jag.

Nåväl, nu till det jag tänkte skriva om. HD har gjort en loggning där hon uttrycker tacksamhet för stöd i livet till en CO. Detta ska ha skett i mars -18 (tungt med den stundade skilsmässan?)
Hennes geo-vän den dagen var S*ll*n.

SD har också loggat cachen vid ett senare tillfälle i augusti och han uttrycker också en form av tacksamhet.
CO var/är? tydligen en stöttande vän.

Länk till HD:s logg:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e1711989-cf77-4c6c-ae80-aa6e268f4681
Citera
2018-09-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men så kan man väl inte säkert tolka det hela?

Din tolkning menar du är att hon ville bjuda på fika, han ville inte, hon kunde inte ta det? Det var det som orsakade knog- gnuggningen?

Som du säger, vet ingen vad som hände i bilen. Det kunde inte ens rätten ta ställning till. Och vi fick enbart den maskade berättelsen.

Upprinnelsen till bråket i bilen kan ha varit det avvisade fikat. Men sedan började de tjafsa om allt möjligt. Det var då han ville att hon skulle gå ur bilen, men hon ville att de skulle snacka färdigt. Då drog han ner hennes huvud genom att ta armen runt huvudet och knog- gnuggade hennes huvud.

Min tolkning blir därför att det var det fortsatta bråket som var upprinnelsen till att han ville att hon skulle lämna bilen. Bråket som var om allt möjligt, kan ha handlat om den ojämna synen på hur de ska umgås?

Sedan är min teori att när hon ville prata färdigt, då blev han så frustrerad, så arg att han inte kunde behärska sig. Då knoggnuggande han henne.

Inte för att hon skulle gå ut.
Utan för att han var så frustrerad. Han kunde inte hantera sin ilska...

Min starka övertygelse.

Tack för ditt korrekta inlägg om vad som hände. Håller helt med dig att det inte var pga av att hon inte kunde ta ett nej då han inte ville fika. Enligt SD klanen var deras förhållande mer av ett sex förhållande och antagligen ville han ha kaffe med dopp.
Sen vad han sagt till sina kan vi ta med en stor skopa salt då han förutom har en grandios personlighet även verkar lida av mytomani.
Jag får kalla kårar av de senaste fotona som lagts upp i tråden. Inte ens mina barn tar såna selfies i tid och otid och då är mina killar modellsköna.

En fråga, varför är bilderna sekretessstämplade?
Citera
2018-09-25, 20:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hon tycks ha ändrat sin berättelse för att åtalet ska falla, eller hur?

Dock finns det väl inget som antyder/bevisar att det skulle ha rört sig om våld av sexuellt natur (eller våld som uppfattades som sånt). Men möjl kan det ha dragits tillbaka ur det material som återstår?

Men förhållandet som det talas om (en vill ha mer en vill ha mindre) lär ju (såvitt åkl ser det) handla om tröskeln som sexuellt umgänge utgör. Huruvida sådant umgänge pågått tidigare eller senare framgår ju inte, men det synes ju inte pågå just där och då. Och pågick det innan så upphörde det säkert (ett tag i alla fall).

Hursom så förefaller det ju inte så troligt att sitsen eskalerar till våld i bilen, och anmälan, om de tu har någon form av förmåga till kvalitativ, avslappnad, ömsesidigt respektfull och generös kommunikation. Vilket man kan tycka de borde haft om de hade haft ett långvarigt utomäktenskapligt förhållande. Men inte med säkerhet kanske... Sånt kan kan kanske urarta i en riktning.

Så vad som synbart återstår är att SD i utbyte mot skjuts och hjälp av kamratligt slag önskar sexuella tjänster, medan LW endast kan erbjuda kaffe o muffins?

Ingen av dem önskar ett förhållande (just här), ingen av dem anger rätt historia om vad som hände i bilen... men det är svårt att se att det hela skulle eskalerat om inte åtminstone temat för förhandlingarna ytterst var sex, vilket i stället ändar i ickekonsensuellt våld. Senare får han heta ”tummetott, för att tvivel icke ska råda?

Svårt att veta vad det handlade om, om det handlade om sex. Kanske handlade det om det och även annat som har med vilken typ av relation man vill ha. En ville mer än den andre passar även här.

Jag får dock en stark känsla av att SD inte är den som lämnar en sann berättelse. Samtidigt är det alltid svårt att enas om vad som har sagts och vad som har hänt, man blir alltid lätt blind för sina egna tillkortakommanden.

En sådan incident kan man med lätthet omvandla och förvränga till sin egen fördel när den ska berättas.
Citera
2018-09-25, 21:28
Medlem
Läst ikapp ett dygn och vill bara tillägga:

att SD tagit en selfie med LW i bakgrunden betyder inte att de är ute ensamma.

Sillen vill jag också gärna veta mer om, HD bilade och tältade med honom i somras men EGT säger att de inte är ett par. En nära vän är han dock enligt HD själv. En vanlig geocachare säger EGT, vad det nu innebär i denna brokiga skara...
Citera
2018-09-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
LW berättade inget för mig om detta, hon sa att hon inte hade något förhållande och inte var ute efter något heller. Jag visste inget om misshandel och ofredande anmälningarna, men jag tror att hon som hon sa, var rädd för att det skulle bli värre och drog tillbaka sin anmälan. Hon var inte korkad, hon visste att det med stor sannolikhet inte skulle leda till något.
Här i Sverige är det väldigt svårt för en kvinna att få hjälp mot en efterhängsen och våldsam man.

Ja det kan du säkert ha rätt i, SD ville träffas för sex medans hon ville prata, ett inte helt ovanligt scenario mellan man-kvinna.
Sedan var det lite skämmigt att erkänna för polisen så de mörkade den biten. Om de nu haft en affär i flera år så hände något som slutade med anmälningar, skilsmässa och slutligen mord.
Jag hyser inga tvivel om att allt det här hänger ihop.
Du nämnde tidigare något om att hon hade berättat för dig att hon hade träffat en som hon trodde var "mr right" men som visade sig ha läggning åt något som gjorde att hon backade. Vet du vem det var ? Eller vet du vad denna mans egenskap var?
Citera
2018-09-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det verkar som om vi pratar om varandra. Jag försöker igen och nu mer i klartext:

Du hade en källa som meddelat att AL och LW hade en relation. Du litade på denna källa.
Kan din källa bekräfta att LW och AL hade en relation i år?

Vet att du väntar på Honans svar. Men jag tror det mest var löst skvaller om LWs manliga vänner. Som jag förstår har 2 pojkvänner presenterats sedan skilsmässan 2011, ML och JH i församlingen. SD har sannolikt målmedvetet lyckats förföra henne under den period de tränade ihop, men jag tror inte det rörde sig om åratal. Kanske 2015-2016? När det blev offentligt iom polisanmälan blev det stor skandal, åtminstone i kyrkan. Jag tror inte att hon hade en kärleksrelation med den snygge och omtänksamme AL (men det kanske kunde ha blivit så med tiden).Däremot trodde tydligen SD (och EGT) att hon hade en relation med Beholder X.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in