Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Och vad är problemet med det?
Att man då problematiserar förutsättningen för hela sin förklaringsmodell av hur WTC 7 totalkollapsade av brand, enbart, när ju det tidigare aldrig någonsin har hänt. Att skälet till det är att det brann ”okontrollerat” så länge.
Citat:
Vem utöver du själv har pratat om att det måste brinna på sex våningar?
Jag diskuterar brändernas längd i tid här. Inte var det brann. En sak i taget.
Citat:
Soon after WTC 1 collapsed, and thus about 10:30 a.m., FDNY observed a fire on the west side of the 7th floor.
Vilken officer? Var finns vittnesmålet? FOIA har lämnats in men NIST vägrar att lämna ifrån sig bevismaterialet.
Inget underlag = inget bevis.
Jag problematiserar dessutom det hela här:
(FB) Bränderna i WTC 7 - 9/11
Invändningar? Citera och förklara.
Citat:
Var säger NIST något om "extraordinärt långvariga bränder"?
10:30 till 17:20 är nästan 7 timmar.
”Extraordinärt” är mitt ord eftersom det är kontentan av NIST’s förklaring. Skälet till att just WTC 7 totalkollapsade av brand där aldrig någonsin någon steel-framed high-rise har totalkolapsat av brand, var att det brann ”okontrollerat” så pass länge/extraordinärt länge = ca sju timmar.
Om det inte brann i sju timmar utan avsevärt kortare så försvinner argumentet. Utöver det så bygger NIST’s uppvärmings-modeller på att det brann så länge. Utan sju timmar brand på sex våningar, ingen kollaps.
Citat:
Citat:
Kan vissa bränder på vissa våningar ha initierats låt säga 11:00, 11:15, etc, så kan det lika gärna har varit 14:00 eller ännu senare avseende bränder i vissa kritiska våningar = modellen saknar säkerställt underlag.
Knappast senare med tanke på vad som står i rapporterna: By this time, a chief Officer reassessed the building again and determinate that fires appeared to be burning on the following floors: 6, 7, 8, 17, 21, and 30 [approx: 12:30 – 2.00]
Fel av mig, inte senare än 14:00, men väl 3,5 timmar senare än 10:28 = ingen kollaps, enligt NIST’s modeller.
Citat:
The building had fires on at least six floors. Any one of these six fires would have been considered a large incident during normal FDNY operations. ...
Sustained fires occurred on of floors 7, 8, 9, 11, 12, and 13.
Early fires were seen on the southwest corner of Floors 19, 22, 29, and 30
A fireman reported seeing fire near the center of the south face around Floor 14,
[/i]
Jag går gärna in på var, hur och när det brann på individuella våningar lite senare. En sak i taget.
Citat:
Är det därför de är så tydliga med att de inte vet säkert - för att de "inte får problematisera" att de inte vet säkert?
Är de?
- På presskonferensen konstaterar Sunder att:
“The debris from Tower 1… started fires on at least 10 floors of the building. The fires burned out of control on six of these ten floors for about seven hours.”
Hur får du ihop det med att brändernas orsak var ”unknown”, som ju lite i skymundan erkänns EN gång i rapporten?
”Är så tydliga”?
Citat:
Most likely, the WTC 7 fires began as a result of burning debris from the collapse of WTC 1 at about 10:28:22 a.m. Soon after that, there were numerous vehicles around WTC 7 that were on fire, presumably ignited by burning debris from the tower. It is likely that nascent fires were also growing within WTC 7 around the same time, although visual evidence of fires in the building was not available until around noon. From the fire spread patterns, it is also likely that the fires began around the western half of the south face.
Exakt. ”Most likely”. Vilket är det?
- Bränderna antändes av bråte från det kollapsande norra tornet, 10:28, inga reservationer.
- Brändernas ursprung är okänt.
- Bränderna ”most likely” initierades av bråte från det kollapsande norra tornet, 10:28.
Spridda skurar?
Citat:
Hur vore det om du faktiskt laddade hem rapporterna och åtminstone skummade igenom dem? Det funkar inte längre att du sitter och plockar dina argument från AE och liknande trötta organ.
Hur vore det om du faktiskt läser vad jag skriver och skickar din gamla halmgubbe till tippen?