2018-09-23, 21:30
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Även om den inte skulle vara inne blir vi fortfarande rånade.

Gillar verkligen inte att gnälla över domarmissar men idag går det inte att blunda för att Johannesson gör avgörande misstag.

Kass domarinsats, men det där var inte mål.
2018-09-23, 21:33
Medlem
Citat:
Även om den inte skulle vara inne blir vi fortfarande rånade.

Gillar verkligen inte att gnälla över domarmissar men idag går det inte att blunda för att Johannesson gör avgörande misstag.

Rånade? Haha ursäkta mig... Jag håller med om att det borde vara straff på slutet, men en tveksam domarinsats i en situation som dessutom är en tolkningsfråga och kalla det för rån... Ja, det kan nog endast Hammarby göra..

Bollen var absolut inte inne, och länka till en vinklad bild där även ribbskott hade setts som inne om man höll på Bajen fick mig att storkna... Förstår du inte själv hur patetisk du låter?
2018-09-23, 22:07
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Så som Simonvp betér sig efter en sådan här förlust kan jag ibland önska att jag också kunde göra. Där får du faktiskt 5 av 5.

Tack, vet inte varför jag inte är mer upprörd och i affekt...kanske för att vi vågade gå för det denna gång jämfört med vårmötet. Överlag väldigt nöjd med den riktning vi valt i år. Idag är det två ruggigt bra lag som möts, där aik är bättre men där vi samtidigt har oflyt.

Hade vi bränt 27 chanser och torskat och inte fått straff i slutet så hade jag nog inte kunnat hålla mig. Inte heller om läget varit det omvända och vi inte hade haft någonting alls.

Livet är tufft ibland, men nog fan har vi haft tuffare tider än nu. Vinst mot Ellos och Gbg slår er så är det 4 poäng på 7 matcher att ta in, så det är inte helt kört än heller!
2018-09-23, 22:28
Medlem
AIK har inget motstånd denna säsong och domarna med sig. Guldet är enklare att för AIK att få än att ta godis från barn.
2018-09-23, 22:43
Medlem
Korders avatar
Det var ju fan (men väntat) att Hammarby inte kunde göra sitt jobb. Att ta 7 poäng mer än AIK på kvarvarande matcher blir fan inte lätt. Faktumet att vi bara tagit 1 av 6 möjliga poäng mot TRELLEBORG ligger oss onekligen i fatet.
Senast redigerad av Korder 2018-09-23 kl. 22:46.
2018-09-23, 22:48
Medlem
Eldarn.s avatar
Kredd till dig Simon, fint bemötande och uppförande efter en sur derbytorsk för er.

Finns inte mycket underlag för en analys när man står på Norra och följer matchen men vår start - främst på planen men även på läktaren - är genomusel. Där trodde jag att det skulle bli 0-3 och planstormning men efter en taktisk time out från Linnér kommer vi in i matchen, främst genom förhållandevis ganska enkla bolltapp från Bajens sida. Jag är beredd att säga att Billborn och Bajen förlorar den här matchen själva.

Det var uppenbart att Billborn hade sett Norrköpingsmatchen där Peking kontrade sönder och körde över oss när matchen övergick från taktisk, kvävande Norlingfotboll till norr-sydfotboll med Pekings snabba yttrar. Det kändes som att även Bajen ville få matchen dit för att kunna såra AIK men rollfördelningen i Billborns system höll inte idag. Tankovic fick knappt röra boll och när han väl fick den på fötterna var han för djupt ner i banan för att hota med inspel på Djurdjic framför AIK:s backlinje. Istället drog Norling nytta av detta och ju mer man tänker på det så stämmer Goitoms uttalande inför matchen perfekt: "Det kommer inte vara en fotbollsmatch, det kommer vara ett parti schack där den smartaste vinner.

När Bajen fick matchen dit de ville i andra halvlek, det vill säga en matchbild med högt tempo och hawaiifotboll, svarade AIK på ett sätt som var väldigt olikt sett till situationen för en vecka sedan. Självklart måste vi ha tränat på just detta under veckan men det absolut sjukaste med att Billborn såg nord-sydfotboll som det bästa alternativet till att såra AIK är för mig väldigt underligt. Hammarby spelar med en anfallare som knappt kan kallas renodlad i Djurdjic. AIK har två stycken som ständigt skärmar av ytor men framförallt stannar kvar runt mittlinjen. Detta gjorde att det var fördel AIK när vi vann boll och när Tarik fick bollen i en spelvändning för den kanske femte gången på en kvart satte han bollen perfekt på Henok i hans diagonallöpning och så var matchen avgjord.

Man har hört både det ena och det andra om Billborn och därför är det närmast chockerande att en tränare av hans kaliber kan ge bort en så viktig match som denna så enkelt men jag klagar inte. Välförtjänt vinst, mycket folk och vår kapten visade vägen.

Nu har vi ytterligare ett recept för att vända på matchbilder och vinna matcher. Tack för det Jens Gustafsson - se vad en förlust kan göra om man tar den på rätt sätt.
2018-09-23, 23:13
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Varför sån douchebag? Försöker föra vettiga och sansade diskussioner, medan du kör en översittarstil trots detta. Har jag sagt något till dig tidigare som du tagit illa vid dig av?

Var genuin inte sarkastisk/ironiskt menat. Det du sa var insiktsfullt och intelligent. Stor eloge för ditt uttalande. Främst för att jag vet att jag förmodligen inte mäktat med något liknade om "skon vore på andra foten."
2018-09-23, 23:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Såhär i efterhand känns det som ett fantastiskt derby!

Där och då tyckte jag Hammarby inledde klart starkast både på plan och läktaren, sen tror jag inte att Sandbergs nick var inne men rätta mig om jag har fel?

När vi tilldelades straffen var känslan att om vi inte sätter den så kommer vi inte vinna, men tack och lov hade jag fel. Brutal glädje när Goitom (Oväntat nog) gjorde mål och nu sitter vi onekligen i en bra position, sjukt viktig seger och nu får man njuta av segern men tappar vi poäng mot Blåvitt på torsdag så är det liv igen..

Aja, bara å njuta resten av dygnet! Skål!
2018-09-23, 23:56
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Såhär i efterhand känns det som ett fantastiskt derby!

Där och då tyckte jag Hammarby inledde klart starkast både på plan och läktaren, sen tror jag inte att Sandbergs nick var inne men rätta mig om jag har fel?

När vi tilldelades straffen var känslan att om vi inte sätter den så kommer vi inte vinna, men tack och lov hade jag fel. Brutal glädje när Goitom (Oväntat nog) gjorde mål och nu sitter vi onekligen i en bra position, sjukt viktig seger och nu får man njuta av segern men tappar vi poäng mot Blåvitt på torsdag så är det liv igen..

Aja, bara å njuta resten av dygnet! Skål!

Konstigt nog var jag så full att just inte kunde följa matchens flow. Men när vi fick straffen visste jag att vi skulle bränna den men ändå vinna (vi har varit sjukt dåliga på straffar hela året).
2018-09-24, 00:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Om jag räknar rätt så hade MFF alltså 18 poäng och 19-18 i målskillnad när Rösler tog över. Då hade det spelats 13 omgångar.

9 matcher senare har MFF 43 poäng och 43-24 i målskillnad. Man är seriens målfarligaste lag och släpper in ungefär 0,5 mål per match.

Undrar hur MP mår idag...
2018-09-24, 00:32
Medlem
Salorms avatar
Längesen bajen vann ett derby nu...
2018-09-24, 00:36
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
"I förhör menar den före detta AIK-spelaren att han är utsatt för smutskastning. Han säger att ”alla vet att AIK är en smutsig klubb och att de ej håller sig till reglerna” och att "det enda AIK bryr sig om är media och att det som händer nu är bra för AIK"." - Expressen.
Man ska inte kasta ut barnet med badvattnet. Här har han ju helt rätt, Wesströms bästa semesterkompis.

Vilka otroligt griniga sopor alla dessa gemytliga bajare är nu när man råkar vara med och tävla på riktigt och stöter på motgångar. Är det nybajen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in