2018-09-23, 19:42
Medlem
Methedrines avatar
När det gäller allianspartierna skäl till att vilja ha massinvandring kan man kortfattat svara "follow the money"

/M.
Citera
2018-09-23, 19:55
Medlem
Mad monks avatar
Jag har ingen aning deras agenda är helt främmande för mig och obegriplig.
Citera
2018-09-23, 19:57
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methedrine
När det gäller allianspartierna skäl till att vilja ha massinvandring kan man kortfattat svara "follow the money"

/M.

Vilka pengar snackar du om knarkhandel, vapenhandel eller bilbränder?
Citera
2018-09-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Vill de inte innerst inne regera eller vad?
Alla vet att majoriteten av våra nya svenskar aldrig kommer att få en medelhög eller hög lön, många av dem kommer att gå på soc, sjukpension etc livet ut.
Är de inte vänster från början så lär de ju bli det när de fått ett hum om de svenska partierna och vad de står för.
Självklart vill vänsterpartierna ha in så mycket valboskap som möjligt men varför vill skattesänkarpartierna ha det?
Ofattbart!

Varken vänsterpartierna eller alliansen vet själva vad poängen med massivandringen är. De i toppen vet bara att de som ger dem direktiv om vad de ska göra gillar massivandring. Resten är floskler.

En person som Löfven eller Ruinfält vet inte själva vad massivandringen eller "mångkultur" ska leda till eller syftet med det.
Citera
2018-09-23, 20:47
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Vill de inte innerst inne regera eller vad?
Alla vet att majoriteten av våra nya svenskar aldrig kommer att få en medelhög eller hög lön, många av dem kommer att gå på soc, sjukpension etc livet ut.
Är de inte vänster från början så lär de ju bli det när de fått ett hum om de svenska partierna och vad de står för.
Självklart vill vänsterpartierna ha in så mycket valboskap som möjligt men varför vill skattesänkarpartierna ha det?
Ofattbart!

Det kan handla om att Alliansen vill krossa välfärden med den stora invandringen från Mellanöstern och Afrika till Sverige. I framtiden kommer arbetslösheten stiga i Sverige på grund av invandringen från MENA och Afrika. Färre människor blir tvungna att försörja allt fler människor. Detta i sin tur kan resultera i att välfärden avskaffas (inget försörjningsstöd utan ersättning så att människor kan arbeta för lägre löner) eller minimeras så mycket som möjligt tills det enda som finns kvar av välfärden är bidrag som delas ut till bidragstagare.

Alliansens dröm kan vara att skapa ett samhälle där människor utnyttjas så mycket som möjligt så att de rika kan bli ännu rikare.
Citera
2018-09-23, 21:47
Medlem
Ustyugov3s avatar
Allianspolitiker liksom rödgröna politiker är ryggradslösa avskum som inte har någon moral och därför kan manipuleras till att göra onda saker (som massinvandringen). De har nästan ingen annan "drivkraft".
Citera
2018-09-23, 21:59
Medlem
Bombaysapphires avatar
Om man skulle undvika diverse konspirationsteorier och sådant, så kan man säga att det helt enkelt handlar om pengar. Kreti och pleti tjänar naturligtvis ingenting på invandringen, men det finns många som gör det. Oavsett om invandrare arbetar eller ej så konsumerar de - vilket innebär inkomster för många, många företag. Om det nu är så att de arbetar, betalas även deras lön många gånger av skattebetalarna. Invandringen har dessutom skapat en kronisk bostadsbrist, vilket har drivit upp bostadspriser till rena fantasinivåer, bankerna skrattar alltså hela vägen till... banken.

Listan kan göras mycket längre, men kort och gott så tjänar storföretagen groteska summor på invandringen - och storföretagens röst är värd mer än Svenssons.

Detta är naturligtvis inte hela förklaringen, min personliga övertygelse är efter många år på Flashback mer konspiratoriskt lagd, men jag tror att ovan nämnda är en stor anledning till varför hela riksdagen är positivt inställd till invandring.
Senast redigerad av Bombaysapphire 2018-09-23 kl. 22:03.
Citera
2018-09-23, 22:31
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Om man skulle undvika diverse konspirationsteorier och sådant, så kan man säga att det helt enkelt handlar om pengar. Kreti och pleti tjänar naturligtvis ingenting på invandringen, men det finns många som gör det. Oavsett om invandrare arbetar eller ej så konsumerar de - vilket innebär inkomster för många, många företag. Om det nu är så att de arbetar, betalas även deras lön många gånger av skattebetalarna. Invandringen har dessutom skapat en kronisk bostadsbrist, vilket har drivit upp bostadspriser till rena fantasinivåer, bankerna skrattar alltså hela vägen till... banken.

Listan kan göras mycket längre, men kort och gott så tjänar storföretagen groteska summor på invandringen - och storföretagens röst är värd mer än Svenssons.

Detta är naturligtvis inte hela förklaringen, min personliga övertygelse är efter många år på Flashback mer konspiratoriskt lagd, men jag tror att ovan nämnda är en stor anledning till varför hela riksdagen är positivt inställd till invandring.

Fredrik Reinfeldt antydde år 1993 att det svenska folket inte ska ta för givet att det alltid kommer att finnas ett välfärd i Sverige. Under hans tid som statsminister försämrades välfärden för en del människor vad gäller A-kassa, pension etc.

Jag anser att det kan finnas ett samband mellan Reinfeldts uttalande år 1993 och ett sämre välfärd för många människor. Den försämrade välfärden kan i sin tur hänga ihop med den stora invandringen som gör att socialbidragsutgifter ökar. Det i sin tur leder till nedskärningar i andra välfärdssektorer.
Citera
2018-09-23, 22:40
Medlem
Kemiske Alis avatar
De vill slå sönder svenskarnas framgångsrika samhällsbygge som bygger på lojalitet och tillit och en homogen befolkning med sunda värderingar. Globalisterna har mutat 7k de senaste 50 åren vilket medfört att homogeniteten, tilliten och sunda värderingar och ett sammanhållet samhälle håller på att försvinna. Svaga stater gynnar globalisterna som vill samla all förmögenhet åt sig själva och förslava alla människor. Vi håller redan nu på att skapa ett ekonomiskt fängelse i Sverige, när kontanterna förbjuds är det färdigbyggt. Staten kommer att ha all förmögenhet i sina händer när allt ska ske digitalt, konfiskation av förmögenheter blir lätt som en plätt. Snart är kontrollen överlämnad till EU som i sin tur är ägda av globalisterna.
Citera
2018-09-23, 22:46
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire

Jag är genuint intresserad av vilka som tjänar pengar på denna invandring deras namn kommer vara högintressanta i nästa nurnberg-rättegång.
Citera
2018-09-23, 22:47
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Fredrik Reinfeldt antydde år 1993 att det svenska folket inte ska ta för givet att det alltid kommer att finnas ett välfärd i Sverige. Under hans tid som statsminister försämrades välfärden för en del människor vad gäller A-kassa, pension etc.

Jag anser att det kan finnas ett samband mellan Reinfeldts uttalande år 1993 och ett sämre välfärd för många människor. Den försämrade välfärden kan i sin tur hänga ihop med den stora invandringen som gör att socialbidragsutgifter ökar. Det i sin tur leder till nedskärningar i andra välfärdssektorer.

Men även det här handlar ju om pengar i slutändan. Med en försämrad A-kassa / pension skapas incitament att vända sig till den privata sektorn och betala för en försäkring. Om man inte kan förlita sig på att man kommer få vård när man är sjuk skapas en större marknad för privat sjukvård. Om polisen inte har tid att hjälpa en när man är i nöd skapas en marknad för privat polis. Vill man att ens barn ska kunna lära sig någonting i skolan får man betala för en privatskola.

Offentlig, vård, polis, skola, pension m.m. kommer att finnas även i framtiden, men det ska vara så dåligt att de som har råd kommer bli tvungna att betala för ett privat alternativ.
Citera
2018-09-23, 22:52
Medlem
kakburks avatar
Jag tror att de flesta politiker är invandrings/mångkultur-förespråkare av den enkla anledningen att de inte vill uthängas som rasist i media.
Det är en del av det misstänksamhets-samhälle som mer och mer breder ut sig. Snart får vi angiveri på den offentliga dagordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in