2018-09-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Men det blir svårt att spekulera om när GW har andra gärningsmän än den som är misstänkt. Att familjen vet vem som är misstänkt har ju framgått. Hade de trott att det varit en otänkbar GM tror jag att de hade uttryckt något åt det hållet. (Min åsikt efter hur de har uttalat sig tidigare.)

Det gamla avsnittet av veckansbrott då GW uttryckte att de som berördes av detta vet även vilka de är, vid den tiden fanns inget tal om ”pilot”.
Citera
2018-09-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag är urusel på sånt här, men jag ska göra ett - eller ett par - försök i morgon.

Är det bilderna du är intresserad av eller både dem och texten? Jag vet inte hur mycket text som syns på en mobilbild och jag har bara kopia på artikeln så texten kan bli suddig, men jag ska försöka.

Tacksamt...hoppas du lyckas.
Lägg fokus på bilderna, spelar ingen roll om texten blir suddig.
Citera
2018-09-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
1. Ja det är känt med vilka och verkar inget misstänkt.
2. Det framgår inte att det handlade om ett ömsesidigt intresse.
b. Nej han ska inte varit med.
c. Som tidigare sagt så kanske inte intresset var besvarat.
d. Han kanske helt enkelt inte var intresserad av Helena på det sättet.
GW har påpekat att Helena var på dåligt humör mot slutet. Men varken UA eller BW som senare talade med henne utanför vid trappan har påpekat det, utan tvärtom att hon var på gott humör. Här bilr det intressant som alltid när uppgifter går isär.....

3. Den som menas vara den efterhängsne, är välkänd bland Helenas sällskap. Det påstås att han var pojkvän till en av Helenas bästa vänner. Alla de som var på förfesten, taxin och med till stadt kan identifiera honom idag. De kanske kommer ihåg hur han var klädd och vilka glasögon han bar osv...Finns säkert även foton från festen för dem som inte kommer ihåg...Har inte framkommit hur hans beteende blev på fyllan men det lär även vara känt bland närvarande kretsen.
Har inte framkommit att intresset var besvarat från killen Helena spanade på. De kanske bara dansade och umgicks lite under kvällen i övriga minglet. Har inte uppfattat att hon var i sällskap med den killen under kvällen.

Inga pengar hjälper om de som vet även är inblandade själva......
Lite klurigt blir det när GW utrycker i veckansbrott, att de som är berörda av det här även vet vilka de är!?
1. Det är väl inte känt? Den enda som verkar känna till detta i tråden är Prinzezzan....som hävdar att det inte är intressant.
2. Vet inte om det kommer från tråden eller intervjuerna.
a, den HA ska ha varit intresserad av ska om jag inte minns fel, varit RE, och inte besvarat.
b. Du kan inte veta om han varit med tidigare under dagen eller inte då det inte kommit fram vilka HA spenderat dagen med.
c, d: Detta kan vi inte veta, då vi egentligen inte vet vem eller vilka som gått med HA efter det att hon gått förbi torget.

3. Det där är inte helt korrekt, det framgick förra året, då KM som är den som varit hetast kandidat i tråden sedan radiodokumentären diskuterades. Det yttrades då en hel del om att han kunde vara ganska slemmig mot kvinnor när han var full.

Mina fetingar: här motsäger du dig själv flera gånger i samma inlägg...
Citera
2018-09-23, 18:54
Medlem
[quote=Ejsidisi|65346563]
Citat:
1.
"2. Det framgår inte att det handlade om ett ömsesidigt intresse.
Som tidigare sagt så kanske inte intresset var besvarat.
Han kanske helt enkelt inte var intresserad av Helena på det sättet.."QUOTE

Tack för svaret. Men vet man med säkerhet att han
1:Inte var lika intresserad
2: inte slog följe med henne efter Stadt en tjej han umgåtts med under kvällen? Gärna källa på det.

Det jag klurar på är varför Ulrika säger att han även visat intresse för henne där på Stadt, att det var ömsesidigt.

Vilka personer Helena umgåtts med timmarna innan hon försvann bör vara av största vikt och även ha kartlagts noggrant genom förhör osv. Det är märkligt tycker jag att man inte hört något alls om just den här personen/killen.

QUOTE"...GW har påpekat att Helena var på dåligt humör mot slutet. Men varken UA eller BW som senare talade med henne utanför vid trappan har påpekat det, utan tvärtom att hon var på gott humör. Här bilr det intressant som alltid när uppgifter går isär....."QUOTE

Håller med. Enligt UA i radiodokumentären var Helena på jättebrahumör.

QUOTE"..3. Den som menas vara den efterhängsne, är välkänd bland Helenas sällskap. Det påstås att han var pojkvän till en av Helenas bästa vänner. Alla de som var på förfesten, taxin och med till stadt kan identifiera honom idag. De kanske kommer ihåg hur han var klädd och vilka glasögon han bar osv...Finns säkert även foton från festen för dem som inte kommer ihåg...Har inte framkommit hur hans beteende blev på fyllan men det lär även vara känt bland närvarande kretsen..."QUOTE

Intressant. Kanske någon annan kan berätta mer.

När sa UA detta? Har såvitt jag kan komma ihåg aldrig sagts. Blandar du ihop det hela lite grann?

HA skulle vid sagda telefonsamtal pratat om att en kille hon var intresserad av var där, att de hade dansat och pratat. Såvitt jag kan komma ihåg har det aldrig sagts att det vid detta samtal påståtts att intresset skulle ha varit ömsesidigt.

Det ska dock ha framkommit senare (kanske i radiodokumentären) att intresset INTE var ömsesidigt.

De ska dessutom varit den påstådda MMPG som varit lite väl klängig och intresserad av HA, detta ska inte heller varit ömsesidig. MMPG ska med bestämdhet förnekat detta, utan hävdar att han enbart var full och glad. Men vittnen runt HA ska enligt dokumentären påstått att det var lite mer än så....
Citera
2018-09-23, 19:06
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
1. Det är väl inte känt? Den enda som verkar känna till detta i tråden är Prinzezzan....som hävdar att det inte är intressant.
2. Vet inte om det kommer från tråden eller intervjuerna.
a, den HA ska ha varit intresserad av ska om jag inte minns fel, varit RE, och inte besvarat.
b. Du kan inte veta om han varit med tidigare under dagen eller inte då det inte kommit fram vilka HA spenderat dagen med.
c, d: Detta kan vi inte veta, då vi egentligen inte vet vem eller vilka som gått med HA efter det att hon gått förbi torget.

3. Det där är inte helt korrekt, det framgick förra året, då KM som är den som varit hetast kandidat i tråden sedan radiodokumentären diskuterades. Det yttrades då en hel del om att han kunde vara ganska slemmig mot kvinnor när han var full.

Mina fetingar: här motsäger du dig själv flera gånger i samma inlägg...

Tack för svar.
Som sagt, man vill gärna veta mer om den här killen som Helena hade intresse för och umgicks med på Stadt, timmarna innan hon försvann men också om den efterhängsne.

Min frågor igen:

Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi

1. I radiodokumentären berättar syster Ulrika att Helena haft en underbar dag på sjön timmarna innan festen.
Är det känt här med vem eller vilka?

2. I dokumentären berättar också Ulrika att Helena under kvällen/natten på Stadt ringer hem och berättar för sin syster att hon haft en underbar kväll, en speciell person är där och att de är intresserade av varandra, Helena och denne kille.
Vem är det?

2b.Kan han vara en av dem hon varit med på sjön, tidigare samma dag, vet man något om det?

2c. Varför slår inte Helena följe med killen hon är kär i efter Stadt, om de haft en underbar kväll?

2d.Är det verkligen helt uteslutet att han inte slår följe med henne?
Isåfall, varför?
Har han flickvän eller finns ngn annan anledning eller komplikation?

Det borde varit det mest självklara för en levnadsglad, social och kär 22-åring att vilja gå en promenad efteråt på tu man hand med den hon har känslor för- inte åka raka vägen hem och dricks te med en jättetrött syster.

3. Mannen som hänger efter henne, är han känd i klientelet runt Helena? Brukade han bli full/klistrig mot Helena i synnerhet eller tjejer i allmänhet? Vet man om han hade pilotbågar? Borde inte killen hon är kär i- som även är intresserad av henne-fått denne efterhängsne att ge upp och hålla sig undan?

Får inte ihop det här.

Om pengar: polisen borde kunna svara på det där med fond och ev tipspengar. Horribelt att tänka sig att ngn har info om fallet så det kan lösas och inte skulle tipsa polisen- helt oavsett pengar. Det samvetet skulle inte jag vilja bära.
… [ Visa mindre ]
Senast redigerad av Ejsidisi 2018-09-23 kl. 19:24.
Citera
2018-09-23, 19:15
Medlem
Citat:
Tack för svar.
Som sagt, man vill gärna veta mer om den här killen som Helena hade intresse för och umgicks med på Stadt, timmarna innan hon försvann men också om den efterhängsne. Båda killarna omnämndes i samtalet med systern på natten.

Min frågor igen:

Citat:

1. I radiodokumentären berättar syster Ulrika att Helena haft en underbar dag på sjön timmarna innan festen.
Är det känt här med vem eller vilka?

2. I dokumentären berättar också Ulrika att Helena under kvällen/natten på Stadt ringer hem och berättar för sin syster att hon haft en underbar kväll, en speciell person är där och att de är intresserade av varandra, Helena och denne kille.
Vem är det?

2b.Kan han vara en av dem hon varit med på sjön, tidigare samma dag, vet man något om det?

2c. Varför slår inte Helena följe med killen hon är kär i efter Stadt, om de haft en underbar kväll?

2d.Är det verkligen helt uteslutet att han inte slår följe med henne?
Isåfall, varför?
Har han flickvän eller finns ngn annan anledning eller komplikation?

Det borde varit det mest självklara för en levnadsglad, social och kär 22-åring att vilja gå en promenad efteråt på tu man hand med den hon har känslor för- inte åka raka vägen hem och dricks te med en jättetrött syster.

3. Mannen som hänger efter henne, är han känd i klientelet runt Helena? Brukade han bli full/klistrig mot Helena i synnerhet eller tjejer i allmänhet? Vet man om han hade pilotbågar? Borde inte killen hon är kär i- som även är intresserad av henne-fått denne efterhängsne att ge upp och hålla sig undan?

Får inte ihop det här.

Om pengar: polisen borde kunna svara på det där med fond och ev tipspengar. Horribelt att tänka sig att ngn har info om fallet så det kan lösas och inte skulle tipsa polisen- helt oavsett pengar. Det samvetet skulle inte jag vilja bära.
… [ Visa mindre ]

Är detta en fråga eller ett påstående?

Det står en hel del om dess från juni förra året, och ett par månader framåt. Gå gärna tillbaks i tråden och läs.

Det finns mig veterligen ingen som sagt att HA nämnt BÅDA, däremot den hon var intresserad av.
Citera
2018-09-23, 19:22
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Är detta en fråga eller ett påstående?

Det står en hel del om dess från juni förra året, och ett par månader framåt. Gå gärna tillbaks i tråden och läs.

Det finns mig veterligen ingen som sagt att HA nämnt BÅDA, däremot den hon var intresserad av.

Tack, ber om ursäkt, mitt slarv. Enligt UA nämner HA i sitt samtal bara killen som hon haft intresse för, helt riktigt.
Citera
2018-09-23, 19:39
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Det gamla avsnittet av veckansbrott då GW uttryckte att de som berördes av detta vet även vilka de är, vid den tiden fanns inget tal om ”pilot”.

Nu är det nog jag som inte förstår vad du menar. Familjen vet vem utredningen har som misstänkt men det är inte säkert att de vet vilka GW har som misstänkta.

Den misstänktes olika pilotbenämningar har han fått efter juni -17, det är dock samma person som har varit misstänkt i utredningen sedan -98. Hur länge familjen har känt till att den här personen är högintressant vet vi inte men sannolikt lika länge, systrarna har ju varit på och tycks ha haft en något sånär kontinuerlig dialog med utredningen och de vet vem som delgavs misstanke om mord i maj -17.

Familjen känner förstås även dom som GW:s har som misstänkta men att familjen är informerade om vilka de är eller vad de anser om dom vet vi inte, vad jag förstår.
Citera
2018-09-23, 21:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Varför inte fota artikeln med mobilen?

1. Fota artikeln i tidningen
2. Spara fotot i din smartphones bildbibliotek
3. Öppna webbläsaren och gå till minfil.com
4. Där finns en ruta som heter ladda upp. Tryck på texten Ladda upp och då ska ditt bild/foto-bibliotek på mobilen synas
5. Bläddra fram till ditt aktuella foto och välj fotot
6. Nu får du en länk till ditt foto som du kan klistra in i inlägget.

https://minfil.com/

Jag har fått hjälp nu att lägga upp mina bilder på minfil.com och har fått länkarna till min mail. Men hur får jag länkarna in till tråden? Med dator är det ju inga problem, men min dator har pajat (får den nybeställda först om en vecka), så jag har bara min mobil. Och på mobilen har jag ingen aning om hur man kopierar, klipper och klistrar. Hur göra?
Citera
2018-09-23, 21:48
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har fått hjälp nu att lägga upp mina bilder på minfil.com och har fått länkarna till min mail. Men hur får jag länkarna in till tråden? Med dator är det ju inga problem, men min dator har pajat (får den nybeställda först om en vecka), så jag har bara min mobil. Och på mobilen har jag ingen aning om hur man kopierar, klipper och klistrar. Hur göra?

Jag har aldrig fått länkar till mailen, men det kanske var ett ”tillval”?

Markera länken du fått i mailen, (håll fingret på länken) och klistra in det i inlägget.

Men du fick väl en länk från minfil.com direkt på minfils sida? Varje gång jag lagt upp något via minfil.com så kommer länken fram omedelbart på samma sida.

Tryck med fingret på länken nån sekund och då hamnar länken i ”minnet” och kan då klistras in.

Jag gör detta då och då och det har aldrig blivit fel. Nu använder jag Mac-dator och iPad, men borde vara likadant även om man har Windows-dator.
Citera
2018-09-23, 21:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag har aldrig fått länkar till mailen, men det kanske var ett ”tillval”?

Markera länken du fått i mailen, (håll fingret på länken) och klistra in det i inlägget.

Men du fick väl en länk från minfil.com direkt på minfils sida? Varje gång jag lagt upp något via minfil.com så kommer länken fram omedelbart på samma sida.

Tryck med fingret på länken nån sekund och då hamnar länken i ”minnet” och kan då klistras in.

Jag gör detta då och då och det har aldrig blivit fel. Nu använder jag Mac-dator och iPad, men borde vara likadant även om man har Windows-dator.

Tack för din förklaring! Jag frågade just Kvasta-Sara om hjälp och mailade honom/henne länkarna, så K-S kommer att lägga ut länkarna i ett inlägg. Men tack för dina tips. Jag ska skriva ner dem till senare. ☺️
Citera
2018-09-23, 22:01
Bannlyst
Här är bilderna:

https://minfil.com/E5mcVfhfb4/Bild_1_JPG

https://minfil.com/H5m7Vfh4b3/Bild_2_JPG

https://minfil.com/McmaV8habf/Bild_3_JPG

https://minfil.com/Tbm4Vch5bb/Bild_4_JPG

https://minfil.com/V7m7V5h0b0/Bild_5_JPG

Sedan frågade Judaland om hur det såg ut där man skar ut en asfaltsbit. 8.52 in i detta klipp ser man i alla fall skapligt hur det såg ut:

https://www.youtube.com/watch?v=91IkHNm1XC0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in