Citat:
Ursprungligen postat av
DisappointedTuna
1. Det är väl inte känt? Den enda som verkar känna till detta i tråden är Prinzezzan....som hävdar att det inte är intressant.
2. Vet inte om det kommer från tråden eller intervjuerna.
a, den HA ska ha varit intresserad av ska om jag inte minns fel, varit RE, och inte besvarat.
b. Du kan inte veta om han varit med tidigare under dagen eller inte då det inte kommit fram vilka HA spenderat dagen med.
c, d: Detta kan vi inte veta, då vi egentligen inte vet vem eller vilka som gått med HA efter det att hon gått förbi torget.
3. Det där är inte helt korrekt, det framgick förra året, då KM som är den som varit hetast kandidat i tråden sedan radiodokumentären diskuterades. Det yttrades då en hel del om att han kunde vara ganska slemmig mot kvinnor när han var full.
Mina fetingar: här motsäger du dig själv flera gånger i samma inlägg...
Tack för svar.
Som sagt, man vill gärna veta mer om den här killen som Helena hade intresse för och umgicks med på Stadt, timmarna innan hon försvann men också om den efterhängsne.
Min frågor igen:
Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
1. I radiodokumentären berättar syster Ulrika att Helena haft en underbar dag på sjön timmarna innan festen.
Är det känt här med vem eller vilka?
2. I dokumentären berättar också Ulrika att Helena under kvällen/natten på Stadt ringer hem och berättar för sin syster att hon haft en underbar kväll, en speciell person är där och att de är intresserade av varandra, Helena och denne kille.
Vem är det?
2b.Kan han vara en av dem hon varit med på sjön, tidigare samma dag, vet man något om det?
2c. Varför slår inte Helena följe med killen hon är kär i efter Stadt, om de haft en underbar kväll?
2d.Är det verkligen helt uteslutet att han inte slår följe med henne?
Isåfall, varför?
Har han flickvän eller finns ngn annan anledning eller komplikation?
Det borde varit det mest självklara för en levnadsglad, social och kär 22-åring att vilja gå en promenad efteråt på tu man hand med den hon har känslor för- inte åka raka vägen hem och dricks te med en jättetrött syster.
3. Mannen som hänger efter henne, är han känd i klientelet runt Helena? Brukade han bli full/klistrig mot Helena i synnerhet eller tjejer i allmänhet? Vet man om han hade pilotbågar? Borde inte killen hon är kär i- som även är intresserad av henne-fått denne efterhängsne att ge upp och hålla sig undan?
Får inte ihop det här.
Om pengar: polisen borde kunna svara på det där med fond och ev tipspengar. Horribelt att tänka sig att ngn har info om fallet så det kan lösas och inte skulle tipsa polisen- helt oavsett pengar. Det samvetet skulle inte jag vilja bära.
… [ Visa mindre ]