Citat:
Ursprungligen postat av
Jazzil
Kära Boldogg. Om du påstår att horisonten alltid reser sig upp menar du alltså på att det är en "backe" uppåt.
Vad händer då om du förflyttar dig till horisontens "backe" och tittar tillbaka där du stod förut. Är det då alltså en grop du ser ner på? Eller formar sig jorden om konstant beroende vart du går?
Se denna bild:
http://imgbox.com/Pmh4PdnB
Nu kommer vi alla se hur du kommer ducka för denna bild. Du kommer förmodligen göra allt för att undvika svara och förklara. Det är DU som påstår att betraktaren alltid står i en grop och att horisonten alltid reser sig. Det är det samma som att påstå att jorden formas om konstant med magi så fort du går på jorden.
Vad händer om det står en gubbe vid horisonten samtidigt du står på stranden och ni tittar mot varandra. Du säger ju att du alltid ser horisonten resa sig upp, hur kommer då gubben vid horisonten se dig? I en grop? FÖRKLARA NU!!!! Anser du det du påstår låter intelligent och logiskt????
EXAKT!!! Observatören står ALLTID på toppen av jordklotet eftersom det är ett klot! Underbart att du förstår detta nu!!! Grattis!!!
Du står ALLTID på toppen och ser NER på horisonten. Punkt!!!
Käre Jazzil,
nu kommer vi alla få se hur du duckar för denna bild. Det är globjordarnas trumfkort, Lake Ponchatrain.
Ni globalister har tjatat er blåa i ansiktet om denna bild. På bilden ser man att horisonten reser sig upp och möter himlen, den viker inte av nedåt. Det vore rimligt om horisonten vek av nedåt om vi befann oss på en boll, eftersom observatören alltid är på toppen av bollen. Men det sker inte vilket leder en att tro att jorden inte är en boll.
Men nu ska jag ducka för din bild. Ja, din bild beskriver hur verkligheten ter sig, men befinner sig observatören, din lilla gubbe, i grop. Nej. Men ditt trumfkort, Lake Ponchatrain, ger det intrycket.
Om man befinner sig mitt ute på havet så ska du se att det ser ut som om horisonten reser sig upp och möter himlen. Hur går det till? Är det plattjordsperspektivet? Jag vet inte.
Men annan intressant frågeställning är varför. Om vi stod på en boll så skulle ju horisonten vika av nedåt och vilket inte är särskilt praktiskt. Däremot så är det synfält som du med din bild demonstrerar en praktisk och bra lösning som bl a människor kan orientera sig efter. Därför vill jag passa på att tacka dig för den här bilden som på ett pedagogiskt sätt illustrerar den platta jorden. Tack för din insats för plattjorden. Tack!
Lake Ponchatrain
https://www.google.se/search?q=pontchartrain+flat+earth&source=lnms&tbm= isch&sa=X&ved=0ahUKEwiRpbHh49DdAhWymIsKHTKjBvUQ_AU ICigB&biw=1278&bih=600#imgrc=ywPxXrB9d2L8QM: