2018-09-22, 22:02
Medlem
Greydons avatar
"De 25-åriga kvinnorna misstänks ha smugglat närmare 14 kilo kokain av hög kvalitet och hämtat ut det på posten. Kokainet var indränkt i pappersark som återskapades med hjälp av rengöringsmedel från en elektronikkedja.
– Kokainet kan vara värt 15-20 miljoner kronor, säger kammaråklagare Martin Westling."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21xg2v/25-ariga-kvinnor-smugglade-14-kilo-kokain-med-posten--atalas

Någon som sitter på mer info om dessa damer?

Edit: En labbanalys visade att de lila innehöll kokain med en mycket hög renhetsgrad, 89-97 procent. Jo jag tackar.
Senast redigerad av Greydon 2018-09-22 kl. 22:13.
Citera
2018-09-22, 22:23
Medlem
Biggedys avatar
Hinner du förbi Attunda tingsrätt på måndag också? (Skojar).

Citat:
Det är endast labbpersonalens teoretiska beräkningar, elva kilo av kokainet tror man har funnits i 22 andra försändelser som inte har tagits i beslag

Jag kan maila dem på måndag, FUP lär väl inte vara lika stor som DP-fallet.
Citera
2018-09-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greydon
"De 25-åriga kvinnorna misstänks ha smugglat närmare 14 kilo kokain av hög kvalitet och hämtat ut det på posten. Kokainet var indränkt i pappersark som återskapades med hjälp av rengöringsmedel från en elektronikkedja.
– Kokainet kan vara värt 15-20 miljoner kronor, säger kammaråklagare Martin Westling."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21xg2v/25-ariga-kvinnor-smugglade-14-kilo-kokain-med-posten--atalas

Någon som sitter på mer info om dessa damer?

Edit: En labbanalys visade att de lila innehöll kokain med en mycket hög renhetsgrad, 89-97 procent. Jo jag tackar.
De använde kjell o kompanys isopropanol.
Citera
2018-09-22, 22:28
Medlem
Greydons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Hinner du förbi Attunda tingsrätt på måndag också? (Skojar).

Jag kan maila dem på måndag, FUP lär väl inte vara lika stor som DP-fallet.

Attunda får vänta, kanske en sväng på tisdag. Nej inte lika stort, men lika intressant för det. Drivna brudar verkar det vara iallafall.
Citera
2018-09-22, 23:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Är det inte samma tjejer som i dödspatrullens åtal?
Finns väl inte så många som lever så. Anna j och vad jag minna en E. Gissar bara ! men är i åtalet åtalade till utvisning.
Citera
2018-09-23, 08:56
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greydon

Vad är så konstigt? Extrakterar man saker blir det potentare, närmast rent om man så vill.
Senast redigerad av Treantprotector 2018-09-23 kl. 09:00.
Citera
2018-09-23, 09:08
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är det inte samma tjejer som i dödspatrullens åtal?
Finns väl inte så många som lever så. Anna j och vad jag minna en E. Gissar bara ! men är i åtalet åtalade till utvisning.

Borde de inte vara åtalade i Solna tingsrätt då?
Citera
2018-09-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Borde de inte vara åtalade i Solna tingsrätt då?

Kvinnor blir inte åtalade i Sverige.

Tja, 100kr i dagsböter om 10 ggr, måhända.
Citera
2018-09-23, 09:39
Medlem
Greydons avatar
Nu är det en plus-artikel. AB dödar trådar i vanlig ordning.
Citera
2018-09-23, 09:53
Medlem
Det råkar vara så att jag kommer att vara helt nära Attunda Tingsrätt imorgon eftermiddag. Jag har aldrig hämtat ut några dokument eller liknande, men om någon orkar instruera mig, så kan jag ta en sväng förbi. Jag har inte timmar till förfogande, och jag är inte tillräckligt intresserad av det enskilda ärendet för att t ex betala för att få ut något, men om det går snabbt och inte kostar mig några pengar så kan jag hjälpa till.
Senast redigerad av Jatroddejavaprometeus 2018-09-23 kl. 09:53. Anledning: korrigering
Citera
2018-09-23, 13:01
Medlem
Greydons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Det råkar vara så att jag kommer att vara helt nära Attunda Tingsrätt imorgon eftermiddag. Jag har aldrig hämtat ut några dokument eller liknande, men om någon orkar instruera mig, så kan jag ta en sväng förbi. Jag har inte timmar till förfogande, och jag är inte tillräckligt intresserad av det enskilda ärendet för att t ex betala för att få ut något, men om det går snabbt och inte kostar mig några pengar så kan jag hjälpa till.

Vilken stjärna. Då åtal redan är väckt går det att anta att det inte är helt främmande för tingsrätten vilket mål som efterfrågas.

Vanligtvis brukar det inte tillkomma en avgift om man begär att få fupen på skiva. Annars är det max en avgift om 66 kr.
Citera
2018-09-23, 14:37
Medlem
Smart drag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem