2018-09-22, 20:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Men. Vänta ett tag. Nog för att det är lördagskväll och jag inte är geocachare. Det här verkar ju inte OK. Lite mer fantasi än bara copy paste skulle i alla fall jag försöka få med för att verka trovärdig.
Kan det finnas någon annan anledning till att ingen av dem var där, än bara rent fusk?

De kanske har överskattat sin egen förmåga att "get away with it"? Eller att andra geocachare inte nagelfar de digitala loggarna så pass noga att eventuella inkonsekvenser upptäcks? Något skumt är det allt.

Vi kanske ska efterlysa de vittnen som kan intyga huruvida SD (och/eller) HD verkligen rent fysiskt hittade cacherna?

Citera
2018-09-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Aha... Nja det går nog inte. Vore han den siste på jorden, och så vedervärdig som beskrivs så finge det nog bli celibat. Är det verkligen helt säkert att LW hade en sexuell relation med honom? Jag menar att Örebro är ju inte sista utposten och hon borde ha hur lätt som helst att träffa exemplar av högre kvalitet.

Nja vad som verkligen stämmer med alla rykten/påståenden som snarast exploderade i tråden från början vet inte jag. Ej heller vem som haft vinning av det.

Ett uppenbart resultat blev att antalet potentiella gm ökade ofantligt just då.

Fortfarande är polisens bedömning oförändrad. Skälig misstänkt person är densamme.
Citera
2018-09-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
De kanske har överskattat sin egen förmåga att "get away with it"? Eller att andra geocachare inte nagelfar de digitala loggarna så pass noga att eventuella inkonsekvenser upptäcks? Något skumt är det allt.

Vi kanske ska efterlysa de vittnen som kan intyga huruvida SD (och/eller) HD verkligen rent fysiskt hittade cacherna?

Troligtvis det fetade. De är nog allihop mest intresserade av sina egna bragder.
Det är väl om någon irriterar sig på en annans skryt, och börjar kolla. Men om det inte går att bevisa fusk så är de väl hemma antar jag.
Tacka vet jag golfen där motståndaren är den som för din score och rapporterar in ditt resultat. Lite mer ordning på torpet.
Citera
2018-09-22, 20:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Han omnämner även sin brutna hand på två loggade burkar i Sverige:

SD's logg: 2 augusti 2013 (Dutch drawbridge): https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fcbb54ed-26c2-45a2-bef9-c3b810c9171a

SD's logg: 3 augusti 2013 (Simma lugnt): https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=adfc0503-7915-440c-bd3c-1af50d8beb96

Eftersom HD uppenbarligen har varit med på samma burkletarturer kan man dock fråga sig varför hon inte kunde signera båda deras namn på pappersremsorna?

HD's logg: 2 augusti 2013 (Dutch drawbridge): https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=f7813169-429d-4fa2-ad58-0fad881e01c3

HD's logg: 3 augusti 2013 (Simma lugnt):https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d5ecf598-0048-4fb0-a683-88aa6c3539ad

Plus, varför skriver han (litet undflyende) att han ska skicka fotologg enbart till cache-ägaren? Annars har han ju alltid varit mån om att lägga upp bilder till höger och vänster? Fick cache-ägarna någonsin bilder? Det är nämligen intressant att han i Dutch Drawbridge-cachen nämner att han håller på att upprätthålla sin svit, men varför är han så "undvikande" med att verifiera sina burkfynd med handskriven och/eller fotologg?

"Simma lugnt" är överstruken. Varför?
Citera
2018-09-22, 21:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
"Simma lugnt" är överstruken. Varför?

CO har arkiverat den för den hade gjort sitt.
Citera
2018-09-22, 21:10
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad hände mellan SD och LW efter sommaren -16?

Tidigt i november -16 gör LW anmälan om trakasseri, men drar tillbaka den.

Januari -17 blir SD arg och knogar hennes huvud. Hon anmäler.

Mars/april -17 unfriendas det på Fb. Anmälan kommit till kännedom?

Juli -17 ordnar HD eget geocachekonto.

LW är ute och geocachar med nya och nygamla vänner som t ex ML, AL, JD och Mr W*nt*r.

Under hösten -17 läggs förundersökning om misshandel ned.

Under -18 umgås LW mkt med AL, ML och sedermera JH (Beh*lderX) som hon planerade event med. Han var även med i Norgesällskapet som skulle hämta upp LW på vägen.

SD nämns inte, förutom som Tummetott i mars när han samlat geocachare till Vågentorget dit LW fått skjuts av hjälpsamma C*j*o.

I maj är SD ensam och övergiven av såväl fru som tidigare älskarinna och geocachevän.

Har SD fått en knäpp i huvudet den 14 maj eller har en hemsk idé grott sen en tillbaka?

Något sent ute men en stor stjärna till dig för ännu en formidabel sammanställning! Det blir så mycket tydligare med datum och händelser när du samlar ihop det. Så tack för det 👍.
Citera
2018-09-22, 21:22
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Haha, en efterlysning på rävarna med ovanstående signalement vore klockrent 😀.

OnT: Jag kanske är helt ute och cyklar men kommer inte HDs logg upp automatiskt? Har hon inte valt att fortsätta ”tillhöra” HTD samtidigt som hon loggar under ett eget nick också? Jag menar alltså att det skulle kunna vara förklaringen till hennes loggar för dessa burkar trots att hon inte tagit dem?

Jag har dålig koll på hur det här funkar så vill någon mer insatt förklara så tas det tacksamt emot 🙏.
Citera
2018-09-22, 21:33
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Usch, jag mår illa när jag tänker på alla hans medvetet flinande och arrangerade bilder efter LW:s död. De är som ett hån till hennes efterlevande.

Obegripligt att han anmäler sig till geoeventet i Sundsvall när det ena efter det andra uppdagas. Okej, han är inte fälld för mord (ännu), men hans meriter med fuskloggningar, trakasseri och misshandel mot LW lär räcka för att imagen som duktig geocachare är utsuddad. Han har nog berättigat sig en uteslutning från föreningen.

Tror att SD behöver finna en ny hobby att manipulera med och då med nytt efternamn. Åtminstone så länge han går fri. Fler och fler kommer att dra sig undan honom.

Nog finns det fog för att bli spyfärdig.
Flera av loggarna är helt klart riktade till oss här i tråden. SDs inställning att polisen inte har något på honom tillsammans med hans idoga flinande på bilderna ger i alla fall mig rysningar. Han framstår som en ytterst oempatisk person. Helt öppet leker han sig igenom en situation som de flesta andra skulle välja att ligga lågt i. Skyldig eller inte.
Citera
2018-09-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nog finns det fog för att bli spyfärdig.
Flera av loggarna är helt klart riktade till oss här i tråden. SDs inställning att polisen inte har något på honom tillsammans med hans idoga flinande på bilderna ger i alla fall mig rysningar. Han framstår som en ytterst oempatisk person. Helt öppet leker han sig igenom en situation som de flesta andra skulle välja att ligga lågt i. Skyldig eller inte.
Tror nog också att han följer vad som skrivs i tråden. Funderat på detta med hans till synes helt obrydda sätt att handskas med det han står misstänkt för.

Tar mig själv som exempel: Om jag vore oskyldigt anklagad för att ha mördat en människa skulle jag starkt gått ut och dementerat och förklarat varför jag inte kan vara skyldig, t.ex på sociala medier eller varför inte nämna något i geo-loggarna. Vet dock inget om han har gjort detta..Men det verkar inte så då inget om det har nämnts här, och ja, tror nog det hade kommit fram på ett eller annat sätt.
Han har säkerligen dementerat muntligt till vänner, anhöriga och bekanta, det framkommer ju i en del poster här, men det ger jag inte så mycket för då han kan säga en sak till vissa och något annat till andra.

För mig framstår hans beteende som Mycket shady
Citera
2018-09-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Haha, en efterlysning på rävarna med ovanstående signalement vore klockrent 😀.

OnT: Jag kanske är helt ute och cyklar men kommer inte HDs logg upp automatiskt? Har hon inte valt att fortsätta ”tillhöra” HTD samtidigt som hon loggar under ett eget nick också? Jag menar alltså att det skulle kunna vara förklaringen till hennes loggar för dessa burkar trots att hon inte tagit dem?

Jag har dålig koll på hur det här funkar så vill någon mer insatt förklara så tas det tacksamt emot 🙏.

HD har valt att kopiera över alla TDs loggar till sitt eget, för att slippa börja om från noll.
Men hon har oblygt flyttat över och loggat de burkar hon aldrig besökt! Fusk.
Och när hon blivit vägrad har hon sagt " det är mycket viktigt för mig".
Det innbär att även SD har en massa loggade cacher som han aldrig besökt, följdaktligen är hans "svit" inte värd ett dugg.
Storfuskare bägge två, och de fuskar för sig själva inget annan bryr sig om deras burkletande.
Snacka om rubbade människor...
Citera
2018-09-22, 23:48
Medlem
Ingen som vet var på sjukhuset HD jobbar? Någon bör ju ha svaret på om hon jobbade den ödesdigra natten eller om hon ”sov”... 🤔 Kanske svaret redan finns i tråden?
Citera
2018-09-23, 00:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
CO har arkiverat den för den hade gjort sitt.
Aha, tack. Trodde SD och HD kanske kom på att de inte varit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in