Citat:
Ursprungligen postat av
SvaMp_
Hur fan kan läraren vara tillbaka i tjänst direkt efter detta, det ger ju PtSD, hon måste få tid att bearbeta, förmodligen byta skola också. Vad kan hända sen, andra elever droppa kommentarer om det som skett, hur ska sånt kunna hanteras.
Är det säkerställt att det var en afghan? är killen 20bast låter det ju som det...
Det finns inga regler för hur man reagerar på övergrepp. Det är väldigt ovanligt men det finns de som har jobbet som trygghet även om det var där det hände. De kanske inte vill sitta hemma och medicinera utan vill hålla huvudet igång. Kanske genom att sitta och titta i register eller städa förråd. Chocken kan komma veckor eller månader senare.
Att alla ska bli apatiska, karva i handlederna och behöva safe spaces inom en sekund är en lättkränkt attityd från Södertörns kärringar och bisexuella filtvänster.
Jag tycker man ska vara försiktig med att framhålla en reaktion som naturlig eller onaturlig. Som jag skrev tidigare så hade jag nog inte gått till jobbet men jag är ju en ömtålig liten blomma.
Det viktiga är väl att man inte ska utsättas för övergrepp oavsett chefers tjat om värdegrund och skolans rykte.