2018-09-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Ser inte kopplingen, även vänstern borde ju rimligen ogilla våldtäkter.
Det var för nåra år en vänsterkvinna som blev (grupp?)våldtagen och inte polisanmälde eftersom det var en babbe/babbar. Underskatta inte nyvänsterns dårskap
Citera
2018-09-18, 18:28
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
.

Grejen är att vuxna inte bör gå på gymnasiet. Det är ju därför vi har komvux.

Kanske det men staten accepterade i de flesta fall hazarernas uppgivna ålder utan tester. De sa att de var ungdomar, staten sa att de var ungdomar - då behandlade vi som jobbade med dem som ungdomar.

KomVux delar i många kommuner lokaler, lärare och utrustning med gymnasier så de kommer ändå i kontakt med varandra. Vad MG och läraren hade för kontakter återstår att se. Jag har dock svårt att tänka mig att läraren skulle studsa tillbaka på jobbet efter en handfull dagar om det rört sig om en överfallsvåldtäkt av en okänd person. Ja, jag hade inte gått tillbaka på länge om någonsin oavsett om det fanns bekantskap. Men jag är ju vek och sensitiv.
Citera
2018-09-18, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Har bl.a. hänt i England 2005 och i Massachusetts 2013.

Ja exakt, de är på den nivån. 2 kända fall i västvärlden senaste 20 åren men då säkert med psyksjuka freaks, inte med med skägg äckel barn som fått allt dom pekat på sen dag1.
Citera
2018-09-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast de hänvisar ju till Expressen, som pratar om en person i "20-årsåldern". Jag tror inte Nyheter Idag har den exakta åldern än.
Det har ingen annan heller.
Citera
2018-09-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har det någonsin inträffat något liknande i Sverige, eller i världen som är känt?

Vem är ungen!?

Med största sannolikhet så röstade denna lärarinna för att vi ska behålla dagens Sverige, så jag känner inget medlidande. Blir inte ens ”lite” förbannad.

Ja, i USA så har sånt här och mycket värre hänt många gånger. I USA har de många negrer och de gör ofta såna här saker.

https://www.rebelcircus.com/blog/14-year-old-student-raped-killed-math-teacher-hid-body-wheelie-bin/

En 14-årig neger som våldtog och mördade sin lärarinna.
Citera
2018-09-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Absolut. Alla jag jobbade med var cyniska angående Reinfeldt Il-Cirkusnegers och Svetsarns humanitära stormaktsplaner. Man gör ju som husse säger men vi som dagligen jobbade med ensamkommande var rörande överens om att iranska hazarer är den genetiska grupp som åldras sämst i världen - skrattrynkor lite överallt, gubbmage och tunnhårighet hade drabbat många av tonåringarna. Ålder ska enligt mig inte vara något problem. En empatisk person våldtar inte sina lärare, chefer eller kollegor.

Detta är ju dock personer som ofta har en hel del med sig i bagaget dessutom. Så åldern är bara en faktor i varför jag anser att det är olämpligt.

Det mest otroliga och förvånande i detta fallet är ju att de faktiskt stängt av manseleven. Vanligtvis brukar ju de ju få härja bäst de vill.

Jag blir inte förvånad om han är på plats igen om nån vecka.
Citera
2018-09-18, 19:07
Medlem
buggenbus avatar
Regeringen har rätt färska intryck från skolan som diskuteras i tråden.
Citat:
Anförande på Högskolan i Jönköping, rundvandring på yrkes-SFI i Nässjö, besök på Brinellgymnasiets järnvägsutbildning och kompetensförsörjningssamtal med regionen – det står på programmet när gymnasie- och kunskapslyftsminister Anna Ekström reser till Jönköpings län, den 8 och 9 mars.

Tillsammans med bland annat politiker, Arbetsförmedlingen och representanter från näringslivet kommer Anna Ekström att diskutera möjligheter och utmaningar med regionalt samarbete kring yrkesutbildning i syfte att åtgärda kompetensbristen.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/03/anna-ekstrom-fortsatter-kompetensforsorjningsresan-i-jonkoping-och-nassjo/
Citera
2018-09-18, 19:23
Medlem
Ningunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av "sajebis
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...arare-pa-skola

Våldtagen på fredagen, åter i tjänst på tisdagen. Inte illa.

Ja, det är konstigt. Men det kanske är så att hon inte blivit utsatt för en "regelrätt" våldtäkt, dvs. penetrerande sex, han kanske har tagit henne på fittan eller något.

Sjukt hur som helst, men en tydlig majoritet av svenskarna har röstat för att vi ska ha det såhär. Måste ju vara en av få gånger (om ens någonsin) som en lärare i Sverige blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp av en elev.
Citera
2018-09-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Låter ju verkligen som en begåvad elev, våldtar en lärare på skolan. Ville han åka fast?

Det är skit sak samma ifall han åker fast, straffen är så låga i Sverige så det är inget att bekymra sig över.
Har han den rätta åldern så blir det väl prat med socialtant som "straff"
Citera
2018-09-18, 19:29
Medlem
Proras avatar
Trist att Brinells namn dras i smutsen av inträngande parasiter.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_August_Brinell
Citera
2018-09-18, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det är skit sak samma ifall han åker fast, straffen är så låga i Sverige så det är inget att bekymra sig över.
Har han den rätta åldern så blir det väl prat med socialtant som "straff"

Livrädd socialtant, eller förresten alla tanter har gått i väggen och är hemma sjukskrivna och laddar upp kattbilder. Nu pratar vi om normativa anti-sd tjejer som är 27 år och skall besluta huruvida en somalisk familj skall få 44k i månaden eller 32k i månaden.
Citera
2018-09-18, 19:36
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninguno
Ja, det är konstigt. Men det kanske är så att hon inte blivit utsatt för en "regelrätt" våldtäkt, dvs. penetrerande sex, han kanske har tagit henne på fittan eller något.

Sjukt hur som helst, men en tydlig majoritet av svenskarna har röstat för att vi ska ha det såhär. Måste ju vara en av få gånger (om ens någonsin) som en lärare i Sverige blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp av en elev.

Det är just här jag känner att det blir syntax error och att lärarfacket måste gå ut och ställa krav på arbetsmiljön. Antingen får vissa skolor klassas som riskabla och generera lönetillägg, man får begära screening av bakgrund och DNA och åldersbestämning av alla som befinner sig i lokalerna eller så får man väl starta ett mellanmjölksaktigt och kränkt upprop på sociala medier eller någon annat gay för att ställa till en scen. Risken att Lööf och ledarskribenter i gammelmedia anser att lärarförbundet fiskar i bruna vatten samtidigt som man anser att det är synd att man som bäst riskerar att bli fingerpullad i sysalen.

Alternativet är att facket ställer sig på husses och mattes sida och vill stampa ut gamla unkna attityder som inte hör hemma i skolmiljön och att de som känner så bör lära sig hålla käft och förstå vad som ingår i yrket. Min erfarenhet av lärare och skolpolitik är att alternativ två blir verkligt.
Senast redigerad av Ratad 2018-09-18 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in