Citat:
Ursprungligen postat av
judenheten
Jag har gått i svensk skola, och också jobbat i skolbespisning på ett antal skolor runtom i min kommun. Aldrig sett raggmunk med fläsk i skolan.
Då är du inte så gammal.
Raggmunk serverades oftast på Onsdagar någon gång i månaden då jag gick i skolan. 1967-76 76-80
Fredagar var det oftast någon form av bättre mat som nöt eller fläskstek (slottsstek eller skivad karré med sås och potatis, fläskkotlett och dyligt) Bruna bönor och fläsk serverades då och då. Kall skinka med spenatsås och potatis.
Även "tapetklister" stuvade makaroner och falukorv. Grillkorv med mos. Så många maträtter har utrotats från skolmenyerna SPECIELLT de som innehåller någon form av griskött.
Så dagens elever får väldigt usel mat jämfört med 70-80talet.
Inte ens kålsoppa med frikadeller serveras trots att det är ren "budget mat" och borde passa in i dagens snålmat. Men frikadellerna görs av fläskfärs så det går numera inte alls att servera.
Så skolmaten är bara ETT exempel bland 1000tals på att Sverige Islamiseras och anpassas efter 10% av befolkningen..Hur vore det om dessa 10% skulle anpassa sig efter Landet Sverige istället. Kan de inte göra det så kan de alltid flytta till ett islamistiskt land det finns många att välja på. Varför göra om Sverige ?