2018-09-18, 15:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta hände i Fredags. Att inga lokala tidningar har tagit upp det får betraktas som skandalöst.
Lokala tidningar brukar inte ha någon söndagsupplaga och därför ganska låg bevakning under helger.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det hela framstår som skumt:

Någon blir våldtagen på fredagen. Rektor blir informerad på lördagsmorgonen. Men polisanmälan dröjer till måndagsmorgonen.

Om detta stämmer så är det något riktigt ruttet, som om man försökt lägga locket på & hålla polisen utanför. Dessutom lär man väl inte hitta DNA-spår & liknande flera dagar efteråt.
Jodå, hon kan både ha sparat kläder otvättade - och hon kan ha sökt sjukvård och tagit rape-kit även om hon inte gått vidare direkt med anmälan.
Citera
2018-09-18, 15:20
Avstängd
micro113s avatar
Det är dags att utrusta lärare med överfallslarm likt de man har inom t ex kriminalvården.
Citera
2018-09-18, 15:21
Medlem
Jarvsofakss avatar
Jönköpings län.

Misstänkt våldtäkt på lärare i länet

Citat:
Polisen utreder just nu om en misstänkt våldtäkt mot en lärare i Jönköpings län, uppger polisen för tidningen. Enligt Aftonbladet har en elev på en gymnasieskola anhållits misstänkt för brott.
Citera
2018-09-18, 15:22
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Könlösa Pojken?
Jag har för mig att våldtäktsoffer ofta avstår att göra direkt en anmälan pga tex skam. Kan ha varit påtryckningar från hennes omgivning som fick henne att göra anmälan.
Så kan det givetvis vara.
Chock, skam och andra svåra psykologiska faktorer spelar ofta in, och är vanliga orsaker till att våldtäkter inte anmäls med samma.

Men att polisstationen inte var öppen är knappast något skäl!
Citera
2018-09-18, 15:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Ska bli intressant att se vad det här får för konsekvenser

Inknuffad och våldtagen alltså
Nu kanske lärare börjar fundera på vilka elever det är som de undervisar?

Menar du att lärare kan välja ut vilka elever de ska undervisa?
Citera
2018-09-18, 15:24
Medlem
Könlösa Pojken?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är dags att utrusta lärare med överfallslarm likt de man har inom t ex kriminalvården.

Sen kan ju lärare också vara utrustade med kyskhetsbälte och bära icke-provocerande kläder...

Har aldrig varit på tal om att lärare skulle behöva överfallsalarm när jag gick i skolan. Ut med dom där jävla babbarna istället.
Citera
2018-09-18, 15:25
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Absolut, men det behöver ju inte betyda att någon försöker lägga locket på.
Ser nu att även polishusen i Jönköping, Växjö och Kalmar bara tar emot anmälningar mån-fre.
Nej, det betyder det inte per automatik.
Men om jag fick veta att en närstående blivit våldtagen hade jag omgående ringt 112 eller 114 14, alldeles oavsett polisstationernas öppettider! Där kan man nämligen, och bör, anmäla brott.
Citera
2018-09-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Menar du att lärare kan välja ut vilka elever de ska undervisa?
Klart att de kan. Med tanke på att det är brist på lärare borde det inte vara så svårt att byta arbetsplats om de får för dålig arbetsmiljö.
Citera
2018-09-18, 15:29
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Nej, det betyder det inte per automatik.
Men om jag fick veta att en närstående blivit våldtagen hade jag omgående ringt 112 eller 114 14, alldeles oavsett polisstationernas öppettider! Där kan man nämligen, och bör, anmäla brott.

Bra, jag också. Jag besvarade en kommentar som insinuerade att någon försökt lägga locket på eftersom anmälan dröjde till måndag. Det kan fortfarande finnas många anledningar.
Citera
2018-09-18, 15:32
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Jönköpings län.

Misstänkt våldtäkt på lärare i länet

Kan det vara Finnvedens Gymnasium i Värnamo?
Röd tegelbyggnad?
Citera
2018-09-18, 15:34
Medlem
Könlösa Pojken?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Kan det vara Finnvedens Gymnasium i Värnamo?
Röd tegelbyggnad?

Det är väl en illustrationsbild?
Citera
2018-09-18, 15:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Könlösa Pojken?
Jag har för mig att våldtäktsoffer ofta avstår att göra direkt en anmälan pga tex skam. Kan ha varit påtryckningar från hennes omgivning som fick henne att göra anmälan.
Kan också varit påtryckningar från skolledningen att inte anmäla. Tydligen har dom hållit på att älta detta internt under helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in