2018-09-16, 15:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Hmm... Kan du närmare visa källor på det fetade. Eftersom jag själv jobbar inom psykiatrin och aldrig sett detta. Som sagt finns det i Socialstyrelsens gamla dokument, men i verkligheten icke.
När patienter kommer in med överdos av amfetamin, vilket är mycket sällan. Så har patienten skjutit, inte ätit eller sovit på veckor. Man vätskar upp, ger lite benzo och släpper ut.

Att någon av de inblandade skulle på något sätt ha med droger att göra- finns det det minsta tecken på det?

Tror man kan släppa den diskussionen helt.
Citera
2018-09-16, 16:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det står väl inte vart polisen klockat tiderna? Är det till SD:s hus?
Om jag tror och förstår rätt så sipprar lite ut från utredningen till MV. Dom direkta detaljerna och förutsättningarna verkar inte MV ha?!

Att klocka tider på det sätt som beskrivs känns lite krystat. Springer SD max så hinner han, går han så hinner han inte, eller vad? Det är för små avstånd att ha bäring i en rättegång känns det som. Den exakta vägen måste vara känd, på metern när i så fall.

Uppgifterna beskriver att SD:S färd gått genom Vivallaskogen och sedan till hans hem. Menar du att polisen inte skulle ha klockat den misstänktes troliga färd efter mordet, eller vad menar du?
Citera
2018-09-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att någon av de inblandade skulle på något sätt ha med droger att göra- finns det det minsta tecken på det?

Tror man kan släppa den diskussionen helt.
Amen to that. Blir lite trött på Svensson ibland bara. att supa sig dyngrak på midsommar och hamna i slagsmål, för att vakna upp och minnas nada är helt normalt. Men allt som kallas "knark" är liivsfarligt.
Det här fallet handlar om hämnd eller att tysta någon. Inte preparat.
Citera
2018-09-16, 16:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Tror du att det var anmälan jag syftade på? Försök tänk en gång till.

Citat:
Herre Gud, det var som jag beskrev det, en ordlek på att han gjorde det obehagligt för henne, då gjorde hon det obehagligt för honom med anmälan.

Släpp det!

Hur ska du ha det?
Citera
2018-09-16, 16:28
Medlem
Citat:
Om jag tror och förstår rätt så sipprar lite ut från utredningen till MV. Dom direkta detaljerna och förutsättningarna verkar inte MV ha?!

Att klocka tider på det sätt som beskrivs känns lite krystat. Springer SD max så hinner han, går han så hinner han inte, eller vad? Det är för små avstånd att ha bäring i en rättegång känns det som. Den exakta vägen måste vara känd, på metern när i så fall.

Kan tänka mig att det är flera vittnesuppgifter som tex noterat en persons rörelse vid aktuell tidpunkt på olika platser i det aktuella området. Att klocka tider kan vara ett sätt att kontrollera om det skulle kunna vara samma person som observerats? Uppenbarligen har det bekräftats och givet det är korrekt får man även i vilken riktning denna person färdats. Hypotetisk flyktväg?

Vilket väl är vad MV delgett tråden, om jag inte fattat helt fel? Exakt hur många observationer och avstånden mellan dom vet endast polisen.
Citera
2018-09-16, 16:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Jag förstår verkligen inte hur du resonerar. Varför skulle polisen INTE klocka en färdväg från BP? Att få fram en tidsaxel; är det bara något som är aktuellt om det rör ML eller? Och varför skulle ML röra sig den vägen genom Vivalla mot SD:s hus?
Citera
2018-09-16, 16:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Så vissa användare tuggar outtröttligt på. Vecka ut och vecka in. Ni som fortfarande lägger tid och energi på detta har en agenda. Helt klart vill ni inte att rätt gm förs på tal. Därför bevakar ni. Finns inte en normalt funtad människa som inte har anknytning alls till SD och gänget, som skulle orka lägga energi på detta.
Vanligt folk lessnar till slut. Man har ju förstått detta länge.
Själva bossen och storljugaren är M.V. Som alla av en händelse tror stenhårt på..

Vad tycker du själv är intressant rörande krimtrådar? Inlägg från folk som stör sig på att andra är engagerade, antar jag?
Citera
2018-09-16, 16:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag tycker ju att ML borde vara kollad. Men ingen vet om han har ett alibi?!
Det är just för att SD fortfarande är ute i det fria som jag funderar än mer.

Sen har vi detta med dom utdragna skriken som jag stör mig på. Hur går ett sånt mord till? Vissa skriver om olika teorier om knäskada och liknande, men det är inget jag känner är logiskt. Det är nått med skriken som inte passar in i bilden alls.

Om ML har parkerat i svängen, så ger det bäring att dom tog sig i den riktningen. Att ML efter mordet kanske flyr bakom planket, på motorvägssidan, för att inte gå tillbaka ut mot villorna efter allt skrik, så han kommer från ett helt annat håll om någon kommit ut för att kontrollera skriken.

Men som sagt. Spekulerar bara om SD är oskyldig. Är han skyldig verkar ju alla pusselbitar finnas där och man behöver inte spekulera.
Känner lite so so för att spekulera i HD/JG:s roll innan mordet är uppklarat. Då kan man fördjupa sig i deras roller i dramat.

Hur vet du att ingen vet om ML har alibi? Självklart har utredarna kollat andra intressanta personer som haft koppling till LW.
Citera
2018-09-16, 16:58
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, du har säkert rätt.
Man tappar lite hoppet ibland.
Och visst, många tråkiga missar i början. Men det är inte säkert att det har misskötts efter det.

Tänker återigen på andra fall som jag följt. Där man i tråden tyckt att inget verkar hända. Postare skrev hur värdelös polisen var. Tiden går...

Sen kommer åtalet. Och man häpnar över det skickliga utredningsarbetet. Hur noggrant man följt upp varenda lös tråd. Där man minst anar det...

Hoppas det blir så i detta fall med! 😊
Citera
2018-09-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Uppgifterna beskriver att SD:S färd gått genom Vivallaskogen och sedan till hans hem. Menar du att polisen inte skulle ha klockat den misstänktes troliga färd efter mordet, eller vad menar du?
Det är hypotesen.
Varför klockar dom den resan?
Jag tror att dom klockat åt andra håller, fram till hennes dörr.
Citera
2018-09-16, 17:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Det är hypotesen.

Förklara gärn varför du tror att den sträckan är mer intressant att klocka?
Vad skulle det ge?
Citera
2018-09-16, 17:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det är hypotesen.

Du som känner SD och HD;
vet du hur det går med skilsmässan?

Vad är din uppfattning om HD?
Är hon hjärntvättad eller är hon så dum
som hon framstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in