2018-09-14, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Frågan är dock om det verkligen är Geocaching HQ som har återinsatt den? Det står visserligen "Log reinstated by Geocaching HQ", men den står som inledning och i samma textavsnitt och typsnitt som resten av loggtexten.

Rent teoretiskt skulle det därför kunna vara SD själv som har skrivit in raden "Log reinstated by Geocaching HQ" nu, för att eventuellt vilja få det att låta mer "formellt" och att det ska se ut som självaste högkvarteret vidtagit återinsättandet?

Du har rätt i att det kan vara han själv som lagt in. Men tittar man på andra loggar med meddelanden som högkvarteret lagt in på andra cacher så är det samma typsnitt. Det är nog inte möjligt att ha en annan tyosnitt än att ha fetstil.

Men oavsett så känns det hela väldigt osmakligt ur det stora perspektivet.
Citera
2018-09-14, 07:10
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har en teori om varför han skulle träffa henne och det har med en resa han inte var förtjust över och det har väl nämnts tidigare i tråden. Det har framgått i sms och chattar att han helst såg att hon inte reste.

Tack för att du återigen delar med dig av vad som framkommit inom utredningen!

Det verkar som att flera av oss har varit inne på rätt spår. Ett kvinnomord såsom ”det brukar se ut”. En man med upplevd kontrollförlust ser till att återfå den.
Citera
2018-09-14, 07:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Yankeen har gjort ett tillägg på FTF:en "En ö i havet":
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=167d4057-fc54-4783-885f-b328999c5196
Tillägget:
"2018-09-13: PS. Softpocahontas's nick is included in the logbook as a Team FemFemma inside joke. Softis had ranted about this being a team effort and about how her part was the designated team taxidriver. The best part of the joke was the look on her face when she saw the photo. RIP Lena & Team FemFemma 💔"

Tydligt att någon eller några läser vad som skrivs här. En väl utstuderad efterhands-konstruktion?
Frågan är ju också om LW var en passiv åskådare eller delaktig i ”skämtet”? Skrattar bäst som skrattar sist. Ungefär så.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-14 kl. 07:18.
Citera
2018-09-14, 07:21
Medlem
Har läst alla inlägg nu från MV, som skriver att hen inte varit inne i tråden och skrivit för det "typ" fanns inget nytt att berätta från utredningen.

Jag kan inte hitta något "nytt"... bara spekulationer som gjorts i tråden tidigare och div som likväl kan vara egna spekulationer.

Är det någon av Er (som verkar ta allt som MV skriver som absolut sant) som vill berätta vad jag missat?

Ps Önskar att detta vore en deckare där jag kunde läsa slutet innan man läser boken, intressant då att läsa det som utspelar sig innan för att kunna förstå varför personer säger vissa saker... ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-09-14 kl. 07:34.
Citera
2018-09-14, 07:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Frågan är dock om det verkligen är Geocaching HQ som har återinsatt den? Det står visserligen "Log reinstated by Geocaching HQ", men den står som inledning och i samma textavsnitt och typsnitt som resten av loggtexten.

Rent teoretiskt skulle det därför kunna vara SD själv som har skrivit in raden "Log reinstated by Geocaching HQ" nu, för att eventuellt vilja få det att låta mer "formellt" och att det ska se ut som självaste högkvarteret vidtagit återinsättandet?
Någon insatt kan väl fråga HQ? Det kanske medför något straff.
Citera
2018-09-14, 07:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har läst alla inlägg nu från MV, som skriver att hen inte varit inne i tråden och skrivit för det "typ" fanns inget nytt att berätta från utredningen.

Jag kan inte hitta något "nytt"... bara spekulationer som gjorts i tråden tidigare och div som likväl kan vara egna spekulationer.

Är det någon av Er (som verkar ta allt som MV skriver som absolut sant) som vill berätta vad jag missat?

Tror knappt du har missat något. Du är väldigt uppmärksam.
MV:s inlägg blir en form av uppsamlade torra konkreta kalla (eller varma?) fakta efter en tid med inlägg som har andats lite aggressivitet.
Sen får ju var och en bedöma vad hen vill tro. För egen del litar jag knappt på Polisens presstalare. Kanske för att inget konkret bekräftas.
Citera
2018-09-14, 07:36
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Någon insatt kan väl fråga HQ? Det kanske medför något straff.

Straff lär han på ett eller annat sätt.
Citera
2018-09-14, 07:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag förstår inte riktigt. Vad är skämtet det pratas om?
Somliga är visst lättroade. Eller vill att vi ska tro det.
Senast redigerad av TaxenSixten 2018-09-14 kl. 08:21.
Citera
2018-09-14, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tror knappt du har missat något. Du är väldigt uppmärksam.
MV:s inlägg blir en form av uppsamlade torra konkreta kalla (eller varma?) fakta efter en tid med inlägg som har andats lite aggressivitet.
Sen får ju var och en bedöma vad hen vill tro. För egen del litar jag knappt på Polisens presstalare. Kanske för att inget konkret bekräftas.
Det märkliga med MV:s inlägg är att (som jag uppfattar det) både med/motståndare till SD som GM inte ifrågasätter inläggen. Alla verkar ta det som sanning...
Och varför svara på en massa gamla inlägg i tråden... varför inte bara skriva vad som är nytt i utredningen (som jag inte hittade).
Citera
2018-09-14, 08:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, huvudsaken var väl att han fick behålla
FTF-sviten.

”Något”, men du förstod.
Citera
2018-09-14, 08:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man undviker att övertolka beteende hos misstänkta då människor reagerar olika i pressade situationer. Så även en helt oskyldig kan bete sig som en skyldig p,g,a nervositet och liknade. Men SD har en utmärkande stil i förhör så han kommer med all sannolikhet få göra en sinnesundertsökning ifall han kommer att åtalas.

Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Att man redan nu kan säga att man vill ha en sinnesundersökning på SD, om han kommer att åtalas, måste väl ändå tyda på att man misstänker att något är fel med karln..eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mord är knappast något en totalt normalt fungerande person gör varför en P7 och ev RPU nästan alltid görs vid grövre brott. Då brukar det mesta få sin förklaring.

Sinnesundersökning görs vad jag vet inte när åtal väcks. Det görs om gärningsmannen har erkänt eller när förhandlingarna är slutförda och det står klart att hen kommer att dömas. Jag är ganska säker på att detta gäller RPU men är lite säkrare om när P7 får göras.
Citera
2018-09-14, 08:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det märkliga med MV:s inlägg är att (som jag uppfattar det) både med/motståndare till SD som GM inte ifrågasätter inläggen. Alla verkar ta det som sanning...
Och varför svara på en massa gamla inlägg i tråden... varför inte bara skriva vad som är nytt i utredningen (som jag inte hittade).
Att det finns digitala spår angående att MGM inte ville att LW skulle till Norge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in