2018-09-13, 17:42
Medlem
Det slog mig att LW på eventet, på Våghustorget som SD arrangerade under våren, kommenterade ett inägg på någon social media i stil med; "roligt att träffa så många vänner och ovänner, men mest vänner"..
Någon som var där som har någon idé om vad det kunde handla om?
SD hade vidare reducerat bort LW på den bild som han publicerade på någon social media.. Den bilden var i grund och botten samma bild som LW publicerade..och på den var även hon med ..
Vem syftade hon på var hennes ovän där? Och om SD var en av ovännerna, varför satt de då och skrev med varandra denna kväll i maj? (Bara någon/några månader efter tiden för eventet?)
Citera
2018-09-13, 18:02
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Javisst. Men det är intressant att notera hur han börjar öka riskerna och den egna insatsen dvs tidigare har allt kunnat ske i enrum och priset har LW betalt. Nu gör han det offentligt och riskerar sitt dyrbara rykte i geo-kretsen.

När LW anmälde fick han också betala ett visst pris. Det hade han inte räknat med att hon skulle våga. Han måste blivit urförbannad, men han lyckades undkomma lindrigt.
Han förtalade nog LW smygvis i de interna kretsarna för att dölja den ev lilla skråma som uppstod i den välputsade lacken?

Men vägen till den typen av kontroll/makt över LW var stängd. LW sade dessutom upp bekantskapen.

LW vänner har antytt tidigare att hans kränkningar pågått långt före anmälningarna. Det kan ha sin riktighet. Speciellt när man nu börjar skymta mer av en dold agenda med ökade insatser/risker över tid.

Som rutinerad geocachare granskade han den nya kartan och hittade andra vägar. Men där överskattade han nog sin egen förmåga och underskattade både LW och andra geocachares förmåga att genomskåda hans spel.

Resan till Norge blev nog slutfinalen ......

Allt är givetvis min spekulation. Det är snudd på exakt så klassiskt som det brukar se ut i denna typ av fall, enligt mig.

Han kommer att falla på eget grepp i sin självgenererande grandiositet.

Jag delar dina funderingar. Det är mycket knepigheter som faller på plats OM det är ett ”klassiskt kvinnomord”.
Citera
2018-09-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Inte så långsökt som det verkar. Herr SD är mycket lik fantombilden av misstänkt GM. Det finns kopplingar till Linköping i hans tidigare liv. Den s k "jordgubbsflickan" i Linköpingstråden gjorde många intressanta inlägg, som definitivt kunde stämma in på SD. "Jordgubbsflickan" försvann från Linköpingstråden i samma veva som LW mördades.
Har någon provat att skriva ett PM till jordgubbsflickan?. Om de har DNA från det mordet, visst borde de ha kört det mot SD?
Det får vi ju hoppas.
Citera
2018-09-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag delar dina funderingar. Det är mycket knepigheter som faller på plats OM det är ett ”klassiskt kvinnomord”.

Jag vet att jag tidigt när jag fick vetskap om tidigare kränkningar+LWs anmälningar så noterade jag särskilt att hon dokumenterade sina skador resp. SMS/MMS. Det är ovanligt men ett vanligt råd till hotade/misshandlade kvinnor som ges av t.ex. kvinnojourer. LW gjorde just det vid båda dessa två anmälningar. Min erfarenhet säger att det sällan sker vid den första händelsen.
Citera
2018-09-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Det slog mig att LW på eventet, på Våghustorget som SD arrangerade under våren, kommenterade ett inägg på någon social media i stil med; "roligt att träffa så många vänner och ovänner, men mest vänner"..
Någon som var där som har någon idé om vad det kunde handla om?
SD hade vidare reducerat bort LW på den bild som han publicerade på någon social media.. Den bilden var i grund och botten samma bild som LW publicerade..och på den var även hon med ..
Vem syftade hon på var hennes ovän där? Och om SD var en av ovännerna, varför satt de då och skrev med varandra denna kväll i maj? (Bara någon/några månader efter tiden för eventet?)

Det inlägget tolkade jag som ironiskt från LW och hon kallade honom Tummetotten, vill jag minnas.

Skrev och skrev. Jag tolkade det som ett kort SMS möjligen. Hon blev ju abrupt avbruten mitt i sitt Norge-samtal 23.09.
Citera
2018-09-13, 19:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det inlägget tolkade jag som ironiskt från LW och hon kallade honom Tummetotten, vill jag minnas.

Skrev och skrev. Jag tolkade det som ett kort SMS möjligen. Hon blev ju abrupt avbruten mitt i sitt Norge-samtal 23.09.

Norge-chatten har jag uppfattat att den avbröts tidigare (enligt Etthuspalandet):

"Korrekt tid är 22:49, inte 22:47 som jag råka skriva tidigare"

https://www.flashback.org/sp64547084

23.09 är en uppgift som kommer från EGT.

Tillägg:

Inlägg EGT 28/7:

"Stämmer det där? När skulle detta vara då? 22:49 har vi sett en blid på en chatt, 23:09 är det en det sista hon skickade ett Norgegruppen enligt dessa.
Skulle SD ha en dokumenterad digital kontakt efter detta?
"

https://www.flashback.org/sp64761971

Så du hade rätt om uppgifterna stämmer...
Senast redigerad av notknapparen 2018-09-13 kl. 19:10.
Citera
2018-09-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Håller med om att SD är mycket lik fantombilden.

Den enda fantombilden jag kan finna är långt ifrån lik. Kan du lägga in eller länka till den bild du tycker är lik?
Citera
2018-09-13, 19:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Den enda fantombilden jag kan finna är långt ifrån lik. Kan du lägga in eller länka till den bild du tycker är lik?

jordgubbsflickan
Medlem
Reg: Jun 2015
Jag har redan sagt det men säger det igen.

Personen var äldre än vad de tipsat om. Personen ser yngre ut än vad han är.

Mössan är handlad på en statoilmack på 90 talet.

Kniven är handlad på en marknad sent 80 tal. Personen köpte den för att "leka" med kniven som man gör med butterflykniv, vilket var populärt på den tiden.Personen är normalt inte våldsam.

Person mådde vid tillfället dåligt och hade psykos och han hörde röster. Han är inte alls våldsam i vanliga fall.

Personen hade inte sökt hjälp hos psyk.//

Det här nedanför skrevs då utav nicket : "Sulfint"
Jag tror att personen hon misstänker kan vara GM är född kring 1971. Han bodde i Linköping 2004 men är ursprungligen uppväxt typ 100 km därifrån. Han lämnade även Linköping ett tag efter 2004. Är det inte så jordgubbsflickan ?

//Vettetusan om det gör att Lenas mördare är samme mördare som i Linköping ???

Men det berättades om att den som är misstänkt i Lenas fall hade en likadan mössa som gärningsmannen i Linköping ,men det har ju säkert sålts ett tusentals sådana mössor på Statoilmackar .Eller hur !!
Senast redigerad av landbandy 2018-09-13 kl. 19:43.
Citera
2018-09-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Norge-chatten har jag uppfattat att den avbröts tidigare (enligt Etthuspalandet):

"Korrekt tid är 22:49, inte 22:47 som jag råka skriva tidigare"

https://www.flashback.org/sp64547084

23.09 är en uppgift som kommer från EGT.

Tillägg:

Inlägg EGT 28/7:

"Stämmer det där? När skulle detta vara då? 22:49 har vi sett en blid på en chatt, 23:09 är det en det sista hon skickade ett Norgegruppen enligt dessa.
Skulle SD ha en dokumenterad digital kontakt efter detta?
"

https://www.flashback.org/sp64761971

Så du hade rätt om uppgifterna stämmer...

NU är jag minst sagt förvirrande osäker ... Någon i Norge-gruppen bör veta/samt polisen förstås. I mitt medvetande har jag utgått från 23.10-15. Förmodligen av viss osäkerhet, sedan flög uppgiften 23.09 förbi ... My bad!
TACK för uppmärksamheten!
Citera
2018-09-13, 19:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
NU är jag minst sagt förvirrande osäker ... Någon i Norge-gruppen bör veta/samt polisen förstås. I mitt medvetande har jag utgått från 23.10-15. Förmodligen av viss osäkerhet, sedan flög uppgiften 23.09 förbi ... My bad!
TACK för uppmärksamheten!

Men...
Jag vet inte om du har tagit fel.
Vi har två uppgifter. Den ena från etthuspalandet (22:49)och den andra från EGT (23.09).
Det är bara att välja- vad man vill tro på...
Citera
2018-09-13, 19:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men om nu SD skulle ha "gett sken" av att de umgicks, och att detta som ni skriver skulle ha uppväckt svartsjuka hos "rivaler". Hur får ni då sedan in SD som gärningsman i den teorin? Det brister väl lite i logiken här.
Du tolkar som vanligt fel. SD var svartsjuk och ville därför förstöra LW:s möjliga spirande relationer till andra genom att skriva hennes namn i loggen och på så sätt låtsas att de umgicks. Det var så jag tänkte.
Citera
2018-09-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men...
Jag vet inte om du har tagit fel.
Vi har två uppgifter. Den ena från etthuspalandet (22:49)och den andra från EGT (23.09).
Det är bara att välja- vad man vill tro på...
Det ena utesluter väl inte det andra?
22:49 till etthuspalandet var det sista till hen. 22:58 skickade hon ett annat till en person och 23:09 säger dom i gruppen att hon skickade och sedan inget.
Hon kan ha skickat till andra senare, dom vi inte vet.
22:49 finns en skärmdump på, vilket jag inte ksn förse er med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in