2018-08-30, 12:09
Medlem
Funderar på att starta upp en liten verksamhet, men går bet när jag ska välja lämplig sni kod

Verksamheten skall syssla med:

Småskalig import av varor
Renovering av kunders inlämnade varor (typ som man lämnar in en framskärm till en lackerare och får den lackad)
Försäljning/förmedling av renoverade varor/kunders varor mot avgifter/provision mm.
Uppdrag som värderingskonsult av kunders varor

Jag själv har en röd tråd som genomsyrar hela portföljen med tjänster, men hittar inget passande i sni registret!

Tack för hjälp
Citera
2018-09-10, 23:18
Medlem
Provar igen.

Har fått rätt på allt utom just sni kod för (om jag nu behöver det) för handel med importerade varor/produkter

Finns det ingen allmän kod för "handel" som innefattar att man importerar både inom och utanför EU
Citera
2018-09-11, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolino
Provar igen.

Har fått rätt på allt utom just sni kod för (om jag nu behöver det) för handel med importerade varor/produkter

Finns det ingen allmän kod för "handel" som innefattar att man importerar både inom och utanför EU

Nej, du måste ange vad du ska handla med. Om det sedan ör inom eller utom landets gränser spelar ingen roll.
Citera
2018-09-11, 09:07
Medlem
yes, hittade tillslut

men fastnade lite längre fram i registreringen får nog boka möte med någon rådgivare!
Citera
2018-09-11, 10:21
Moderator
HelgeBuks avatar
Inte så värst viktigt. Ta nåt bara! Gärna nåt som åtminstone är nära det du faktiskt tänker syssla med. Ser kanske inte jätteseriöst ut om du t.ex. skulle ha ett byggföretag där det står i registret att du ska driva restaurangverksamhet.

Slösa inte pengar på nån "rådgivare" för en sån skitsak. Möjligen att du kan ringa och fråga nån på bolagsverket eftersom de hjälper dig gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in