Citat:
Ursäkta mig, men talar vi om samma person och parti?Kasselstrand är en sann naturbegåvning och en oerhört potent politisk "produkt". AFS är naturligtvis inte perfekt, allt i projektet kanske inte har skötts optimalt. AFS är dock unikt i svensk politik än så länge. De har fått väletablerade människor att ställa upp och "outa sig", vilket är ganska unikt. AFS har också släppt lös någonting bland många människor, det är någonting som har hänt. Det känns som en början på svensk självmedvetenhet och svenskt självförtroende.
Oavsett hur det går i valet så är denna känsla, denna nyväckta tendens till en ny rörelse, väldigt viktig och värdefull. Detta måste vi ta hand om och hålla vid liv.
Oavsett hur det går i valet så är denna känsla, denna nyväckta tendens till en ny rörelse, väldigt viktig och värdefull. Detta måste vi ta hand om och hålla vid liv.
Jag såg det där mötet i Kungsträdgården, och det var det mest kringerande jag någonsin hade sett.
Man var väldigt förtjust i att gasta "hög energi" och "dränera träsket". Man ojade sig över hur mycket 150 000:- är och hur fint det hade blivit om de hade fått hyra Kungsan med korvgrillning och allt. Men äsch, det behöver vi ändå inte. Hög energi! Man var så förtjust i Trump att man t.o.m. imiterade honom. (Öh äh barglebarglebah. Öörrh urr ahbarglebargluh buh.) Inte minsta antydan till självinsikten att det är ok att gilla Trump och inspireras av honom. Men har man inte hans pengar så kan man inte leka honom. Priset togs ändå av italienaren som snackade lika bra engelska som en spansk kamel, det visste han dock om. Men att kunna mer än ett språk bra är ju globalisering, så han var ju äkta! XD
Deltagarna var en anledning till oro. Jag tänker på den där "hantverkaren" i svarta hantverkarbyxor utan minsta smutsfläck men med kniv. Och så de två med totalt söndertatuerade ansikten. Den ene såg ganska normal ut, för hans kompis hade en svart tröja med SS-döskallen. På huvet hade han en svart keps med Dirlewangerbrigadens handgranater på. Grattis till att ha attraherat de mest obrattiga personerna som finns norr om Kongofloden. Lika fräscht som att dricka vaskad stureplanschampagne ur rännstenen. Sedan så har vi han med skurtskylten...
De som höll svenskhetens fana högst där var folkmusikerna som var på motdemonstrationen och inte kunde hålla sig för trollface. Om så några raggarbilar hade rullat in i Kungsan med hickoryrökdoftande country och raggarrock dånande ur högtalarna. Och ur bilarna, fint dekorerade med amerikanska och sydstatsflaggor, hade det hoppat ut bolivianska folkdanslag som hade börjat shaka loss så hade det inte varit mindre svenskt än den där klipp- och klistra-demon vi kunde bevittna i fredags. Helt omöjligt!
Och oavsett demo så finns det inget mer sorgligt än färdiggjorda demonstrationsskyltar som aldrig plockas upp. Jag uppskattade att det var minst en 20-40 skyltar som bara låg där. ;_; Väldigt lågenergi, med tanke på att skyltarna var riktigt fiffigt gjorda. Långa skaft så att man kan stötta dem i marken och små skyltar så det inte blir jobbiga vindfång.
Och de trodde att de hade en sportslig chans att komma in i Riksdagen? Även om de inte hade sprungit omkring i ngt miljonprogramsområde och stoppat "Åk hem"-lappar i brevlådorna och därmed gjorde det dummaste sedan nassar i USA trodde att de kunde hitta sympatisörer hos polacker. Jomen tjenare!
AfS kan ju göra som det F! gjorde en gång och lägga själva partiet på is och kalla sig för tankesmedja, typ. Bara statsvetare orkar nu hålla koll på alla gånger de flyttat målstolpen.
Men det finns något magiskt över AfS. Under en kort tid så har alla oavsett om de röstade på De rödgröna eller Alliansen, SD eller F!, ja t.o.m. Enhet, fått känna sig helt normala. Jag låter Mattias Karlsson säga sista ordet:
Alternativ för Sveriges valfinal sade egentligen allt man behöver veta om partiet. Från scenen framfördes sånger gjorda av Svensk Ungdom, ett band som gav ut sina skivor på det nazistiska förlaget Nordland och som hämtade merparten av sina sångtexter från dikter skrivna av den svenska nazistledaren Sven-Olov Lindholm. När AfS skulle producera sin vallåt så föll valet uppenbarligen på det rasnationalistiska bandet Kiwi, som är mest kända för sin låt ”Svenskar är vita”. Andra sångstrofer som framfördes från scenen var bland annat ”Ett ord, skrivet i blod! Revolution!”. Talarna lovade bland annat att behandla sina politiska motståndare som en räv behandlar hönor...och vi fick veta att tvångsdeportationerna inte bara skall gälla invandrare utan också politiska meningsmotståndare.
Trevligt gäng... Den som på riktigt föredrar detta framför SD får gärna välja dem. Ser helst att ni inte röstar på mig iaf.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-09-10 kl. 00:06.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-09-10 kl. 00:06.