2018-09-09, 23:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Kasselstrand är en sann naturbegåvning och en oerhört potent politisk "produkt". AFS är naturligtvis inte perfekt, allt i projektet kanske inte har skötts optimalt. AFS är dock unikt i svensk politik än så länge. De har fått väletablerade människor att ställa upp och "outa sig", vilket är ganska unikt. AFS har också släppt lös någonting bland många människor, det är någonting som har hänt. Det känns som en början på svensk självmedvetenhet och svenskt självförtroende.

Oavsett hur det går i valet så är denna känsla, denna nyväckta tendens till en ny rörelse, väldigt viktig och värdefull. Detta måste vi ta hand om och hålla vid liv.
Ursäkta mig, men talar vi om samma person och parti?

Jag såg det där mötet i Kungsträdgården, och det var det mest kringerande jag någonsin hade sett.

Man var väldigt förtjust i att gasta "hög energi" och "dränera träsket". Man ojade sig över hur mycket 150 000:- är och hur fint det hade blivit om de hade fått hyra Kungsan med korvgrillning och allt. Men äsch, det behöver vi ändå inte. Hög energi! Man var så förtjust i Trump att man t.o.m. imiterade honom. (Öh äh barglebarglebah. Öörrh urr ahbarglebargluh buh.) Inte minsta antydan till självinsikten att det är ok att gilla Trump och inspireras av honom. Men har man inte hans pengar så kan man inte leka honom. Priset togs ändå av italienaren som snackade lika bra engelska som en spansk kamel, det visste han dock om. Men att kunna mer än ett språk bra är ju globalisering, så han var ju äkta! XD

Deltagarna var en anledning till oro. Jag tänker på den där "hantverkaren" i svarta hantverkarbyxor utan minsta smutsfläck men med kniv. Och så de två med totalt söndertatuerade ansikten. Den ene såg ganska normal ut, för hans kompis hade en svart tröja med SS-döskallen. På huvet hade han en svart keps med Dirlewangerbrigadens handgranater på. Grattis till att ha attraherat de mest obrattiga personerna som finns norr om Kongofloden. Lika fräscht som att dricka vaskad stureplanschampagne ur rännstenen. Sedan så har vi han med skurtskylten...

De som höll svenskhetens fana högst där var folkmusikerna som var på motdemonstrationen och inte kunde hålla sig för trollface. Om så några raggarbilar hade rullat in i Kungsan med hickoryrökdoftande country och raggarrock dånande ur högtalarna. Och ur bilarna, fint dekorerade med amerikanska och sydstatsflaggor, hade det hoppat ut bolivianska folkdanslag som hade börjat shaka loss så hade det inte varit mindre svenskt än den där klipp- och klistra-demon vi kunde bevittna i fredags. Helt omöjligt!

Och oavsett demo så finns det inget mer sorgligt än färdiggjorda demonstrationsskyltar som aldrig plockas upp. Jag uppskattade att det var minst en 20-40 skyltar som bara låg där. ;_; Väldigt lågenergi, med tanke på att skyltarna var riktigt fiffigt gjorda. Långa skaft så att man kan stötta dem i marken och små skyltar så det inte blir jobbiga vindfång.

Och de trodde att de hade en sportslig chans att komma in i Riksdagen? Även om de inte hade sprungit omkring i ngt miljonprogramsområde och stoppat "Åk hem"-lappar i brevlådorna och därmed gjorde det dummaste sedan nassar i USA trodde att de kunde hitta sympatisörer hos polacker. Jomen tjenare!

AfS kan ju göra som det F! gjorde en gång och lägga själva partiet på is och kalla sig för tankesmedja, typ. Bara statsvetare orkar nu hålla koll på alla gånger de flyttat målstolpen.

Men det finns något magiskt över AfS. Under en kort tid så har alla oavsett om de röstade på De rödgröna eller Alliansen, SD eller F!, ja t.o.m. Enhet, fått känna sig helt normala. Jag låter Mattias Karlsson säga sista ordet:
Alternativ för Sveriges valfinal sade egentligen allt man behöver veta om partiet. Från scenen framfördes sånger gjorda av Svensk Ungdom, ett band som gav ut sina skivor på det nazistiska förlaget Nordland och som hämtade merparten av sina sångtexter från dikter skrivna av den svenska nazistledaren Sven-Olov Lindholm. När AfS skulle producera sin vallåt så föll valet uppenbarligen på det rasnationalistiska bandet Kiwi, som är mest kända för sin låt ”Svenskar är vita”. Andra sångstrofer som framfördes från scenen var bland annat ”Ett ord, skrivet i blod! Revolution!”. Talarna lovade bland annat att behandla sina politiska motståndare som en räv behandlar hönor...och vi fick veta att tvångsdeportationerna inte bara skall gälla invandrare utan också politiska meningsmotståndare.

Trevligt gäng... Den som på riktigt föredrar detta framför SD får gärna välja dem. Ser helst att ni inte röstar på mig iaf.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-09-10 kl. 00:06.
Citera
2018-09-09, 23:55
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Må väl AFSare.
Jag tror genuint på att ni vill väl i botten av era hjärtan.
Jag sa det förut och jag säger det igen.
Flytta medans ni fortfarande kan.

Snart kommer skattehöjningarna rejält.
Ni vill inte bli draftade att kriga åt NATO i falska krig.
Ni vill inte att EU får mer dominans över era liv.
Det bästa ni kan göra för moder svea är att söka er till friare breddgrader och försöka påverka.
Jag är säker på att hon vill detsamma.
Sverige är totalt förlorat.
Det går inte att vinna via röstsedeln.
Ni ser vilken boost importerna ger.
De vill bara ha mer av allt.mer gratissaker.
Men inget är gratis i den här världen.

Hoppas ni väljer rätt väg!
Signing out!

Jaså, det är så här ni sanna nationalister resonerar? När ni anser att skutan är på väg att sjunka så lämnar ni den i sticket och flyr som dom fega egoister ni är. Ni bryr er inte om nationen utan bara hur ni själva har det.

Du är FAN inte en nationalist, din jävla landsförrädare.
Citera
2018-09-09, 23:56
Medlem
Naturligtvis är valresultatet en katastrof för alla tänkande människor, och i synnerhet för invandringskritiker. Jag hade verkligen unnat AfS att komma in i RD, men jag trodde aldrig riktigt att det var möjligt. Dock trodde jag inte de skulle hamna under valsedelsspärren, 1%. 1,5% var mitt grundtips, före valturnén - och 23,5% för SD.

Men jag skrev ju det redan före valrörelsen: Googla hybris - och det har ju hela tiden varit dessa eldsjälars problem. Alla verklighetsfrämmande jämförelser med Trump och Brexit, Kasselstrands 'Tal till nationen', partiledningens resor till Moskva och Syrien. Men framför allt att man inte insett att man behöver både tid och ett antal miljoner, för att göra sig kända hos majoriteten av väljarna. AfS hade tydligen ett slags pubertalt självhävdelsebehov, där de skulle visa sig ännu styvare är vad Ny Demokrati var. Och så gick det som det gick.

Jag tror dessa personers politiska karriärer är över, dessvärre. De predikar sunt förnuft, när de själva inte ser realistiskt på partiets möjligheter. Och även om de skulle lägga upp nästa valrörelse annorlunda, kommer de att ha två stora problem:
- Finansieringen. Vem vill bidra till ett parti, som nått ett så magert valresultat?
- Tillståndet i Sverige. Folket har ju sannerligen blivit så oerhört fördummat, att det nog faktiskt är bortom all räddning. Det är bara att titta på AfS torgmötesvideor - ett land präglat av massinvandringens totala dekadens. en poliskår, som håller på att ge upp. Ett sjukt folk, som gett upp.

Ursäkta om jag låter pessimistisk, men hur f-n ska något politiskt parti kunna vända denna utveckling?
Citera
2018-09-09, 23:56
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Som jag sagt hela tiden.. överhypat parti. 2010 var det ND, 2014 var det SvP 2018 var det AFS.

Alla dessa skulle in i riksdagen och visa framförallt de mjäkiga Sverigedemokraterna hur en slipsten ska dras. Alla tre har tokhypats här på FB. Alla tre har gjort katastrofval.

Dessutom har ni pressat SD att radikalisera sig något vilket gjrot att de tappat ännu mer röster. Ni är en total katastrof och jag har haft rätt om er hela tiden.

AfSugningspartiet indeed.

Man ska inte glömma att det sitter lågintelligenta socialfall på Flashback dagarna i ända och hetsar varandra att tro saker. Det gäller att hålla huvudet kallt och sålla bort de idioternas inlägg.

Jag röstade personligen på Afs eftersom jag inte tror på öppen svenskhet. Min syn på svenskhet sammanfattas bäst som att bara svenskar är svenskar och inga andra.

Jag har däremot inte haft några illusioner om något vidare valresultat. Utöver det jag redan nämnt handlar min röst också om att min Sd-röst inte längre behövs. Sd är utestängda från all makt ända tills de får 51% så då kan jag lika gärna rösta ideologiskt.
Citera
2018-09-09, 23:57
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbenZ
Kan vi dra någon slutsats över de här dryga 60 000 gilla på facebook?
Japp, att de är köpta precis som FI:s
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Må väl AFSare.
Jag tror genuint på att ni vill väl i botten av era hjärtan.
Jag sa det förut och jag säger det igen.
Flytta medans ni fortfarande kan.
Snart kommer skattehöjningarna rejält.
Ni vill inte bli draftade att kriga åt NATO i falska krig.
Ni vill inte att EU får mer dominans över era liv.
Det bästa ni kan göra för moder svea är att söka er till friare breddgrader och försöka påverka.
Jag är säker på att hon vill detsamma.
Sverige är totalt förlorat.
Det går inte att vinna via röstsedeln.
Ni ser vilken boost importerna ger.
De vill bara ha mer av allt.mer gratissaker.
Men inget är gratis i den här världen.

Hoppas ni väljer rätt väg!
Signing out!

Om enbart etniskt svenska män, som inte är pensionärer, hade fått rösta så hade det nog gått. Men när kvinnor, äldre och invandrare har rösträtt? Glöm det. Det går inte.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Eh, sug kuk jävla horunge. Det handlar inte om SD vs. AfS, det handlar om svenska folkets överlevnad. SD har sin idé om Sverige och "öppen svenskhet". AfS har varit tydliga i sin kommunikation om att det existerar ett svenskt folk. Vi som röstade på AfS har inte kastat någon skit på SD, det är debila SD:are som har attackerat oss gång på gång. Jag har inte sett en enda AfS:are på Flashback gå in i en "SD-tråd" och tjaffsat. Däremot är vartenda AfS-tråd bevis på hur SD-trollen dampat loss. AfS har erbjudit ett alternativ för de svenskar som inte skriver under på SD:s öppna svenskhet som i princip är samma definition av svenskhet som den Annie Lööf presenterar. Om SD inte hade velat ha ett tvåfrontskrig hade de inte behövt utesluta sitt ungdomsförbund för tre år sedan. De hade inte behövt förneka att det finns etniska svenskar. De hade kunnat föra en aktiv politik med pondus och aktivt agiterat mot folkutbytet och den allra värsta anstormningen av ockupanter hösten 2015. Men de har varit helt tysta. Och det enda praktiska resultatet av deras 8 år i riksdagen är en fördubbling av antalet kvotflyktingar.

Så pretty please with sugar on top, knip igen brödfittan.
Dra du åt helvete din jävla nolla. AfS handlar inte om något annat än att splittra invandringskritiker av personliga egoistiska skäl. Ni som AfS-fans har inte sysslat med annat än att kasta skit på SD 24-7, ni har ljugit, förvrängt och förtalat. Ni har haft fullt fokus på att splittra för att kunna ta SD-väljare snarare än att angripa sjuklöverns politik. Klart som fan att SD måste utesluta Kasselstrand och Hahne som sitter och super och spelar under täcket med Daniel Poohl på Grand Hotel. Vi är många som sagt att ni behöver besinna er och tona ner anti-SD retoriken, att ni inte kommer att kunna komma in men ni har bara gapat allt högre. Ni har fortfarande inte fattat något. Hög energi eller hur det nu var.
Citera
2018-09-09, 23:58
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Haha, jag förstår hur du känner dig...jag känner mig ungefär likadant.

Ja... Hur göra med den här bottenlösa sorgen över landets framtid..?
Citera
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Man ska inte glömma att det sitter lågintelligenta socialfall på Flashback dagarna i ända och hetsar varandra att tro saker. Det gäller att hålla huvudet kallt och sålla bort de idioternas inlägg.

Jag röstade personligen på Afs eftersom jag inte tror på öppen svenskhet. Min syn på svenskhet sammanfattas bäst som att bara svenskar är svenskar och inga andra.

Jag har däremot inte haft några illusioner om något vidare valresultat. Utöver det jag redan nämnt handlar min röst också om att min Sd-röst inte längre behövs. Sd är utestängda från all makt ända tills de får 51% så då kan jag lika gärna rösta ideologiskt.

Och du tänker alltså vänta tills andra röstar upp dom till 51%, men själv inte bidra? Haha ni "nationalister" är allt bra roliga.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att AfS får mer än 70 procent i gruppen ”övriga” är ganska osannolikt. De är inte mer än dubbelt så stora som F!, MED, Piratpartiet, Kristna Värdepartiet, NMR med flera tillsammans
Kanske det. Ligger de nära 1% har de i alla fall en god chans att växa till 4% nästa val. 12 månaders spridning av sunt förnuft lär spela roll.
Citera
2018-09-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Ja... Hur göra med den här bottenlösa sorgen över landets framtid..?

Man får bida sin tid och komma igen åter. Inget som är värt att kämpa för är lätt. Man får hoppas att detta är en tillfällig bump in the road och att Sverigerörelsen kan återhämta sig på annat vis.
Citera
2018-09-10, 00:00
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Grattis Sverige att slippa nazistiska läkare som dig. Du får hemskt gärna flytta, helst förr än senare!

Det blir nog fler än "nazistiska" läkare som kommer att fly landet. Sjukvården idag är en misär. Vårdbehovet hos våra gäster är enormt m.m. m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in